• viktualia

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • MuffinsTönt

    Anne
    Jag e sååå avis på dig nu. Både full o ledig. Det ska jag oxå va nån dag.

  • anne på grönkulla

    har nån av er erfarenhet av att byta in guld som betalning för smycken? För maken hade ju tänkt köpa nyckel-hänget till mig o jag kom på att man kanske kunde använda en del gamla kedjor o hängen för att delbetala med... dyyyrt blir det ändå...

  • MuffinsTönt

    Tar alla affärer in gamla guld? Trodde det va bara vissa ställen.

  • viktualia

    Jag vill också dricka vin och åka på skärgårdsutflykt.....

    ...istället ska jag after worka på fredag... nykter... *fnys*

  • anne på grönkulla

    jag tror att butiken där vi tittat (och handlat förr) tar in gammalt guld, men vad de grejer jag har kan vara värda har jag ingen aning om, även när det är stämplat så står ju inte vikten.

    Själv ska jag nog äta middag i mycket spännande sällskap på torsdag...

  • mc2

    Oj, här var det fart ikväll! Trevligt. Blir inte länge för jag ska försöka få lite skönhetssömn inatt.

    Vin är gott, menundras om inte Laphroaig är ännu godare. :) Zippar lite i "medisinskt syfte" för att bedöva halsen. Gott, gott.

    Skål på er.

  • viktualia

    Mc2 - som antiförkylning regerar Esberitox... hur jag som gravid ska kunna leva utan det i vinter.... gåta är förnamnet.. utmaning efternamn...

  • mc2

    Vickan:
    Aha, då vet jag vilken kyrka det är men den har vi bara gått förbi och registrerat att den finns. Och praktiskt att ha samma datum!

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det