• viktualia

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • mc2

    Hihi, vissa datum får man troligen inte glömma bort men det viktigaste är väl att man lever i nuet, Varför alla måsten?

    Vi har varit gifta i sju år så det är inte så särskilt jämnt.

  • anne på grönkulla

    ja vi har snart vart gifta i 4 år, och det datumet minns jag ju. Förlovningsdagen får jag titta efter i ringen o vi vet iofs exakt när vi blev ihop och hur men inte vilket datum det var...

  • mc2

    Och det är nog det som är viktigast. Hur och varför man blir tillsammans. Hur blev NI tillsammans? Om du vill svara på det förståss...

    Vi blev tillsammans på en midsommarfest i studentfestlokalen i Kiruna efter att jag bjudit upp henne från Stockholm. Egentlien var det nog frugan som började genom att alltid "råka" välja samma buss som mig till plugget (det går inte så många bussar i Kiruna).... Sedan, med lite pep-talk av en av hennes klasskamrater så..... tog jag hennes hand. Sedan har jag aldrig släppt dem. Att vara kär är så barnsligt härligt på något sätt. *asg*

  • mc2

    Fast bara när jag jobbar.... Då vill man ha mycket musik... Fördelen med mitt jobb är att det blir en massa gluggar i arbetet då man hinner chatta.

  • anne på grönkulla

    Vi har gemensamma vänner, och började sen umgås alltmer på tu man hand. Sen blev det som det blev (vilket alla såg komma utom jag som förnekade fakta in i det sista, typ...) - till vickans förtjusning så hånglade maken o jag första gången i en park i hennes älskade hemstad!

  • mc2

    *ler brett*

    Deny all knowledge.... Hihi, det brukar väl vara så. Mysigt.

    Nu ska jag sova, lååååång dag i morgon med utländska kunder. Pigg och rask, kaffe med kask.

  • mc2

    Jupp, det lovar jag... Kasken blir på representationen efteråt.. Om allt blir lyckat förståss.... Annars blir det väl gravöl..... Nä, jag ska inte dricka ngt själv..... Sist jag drack min vinflaska jag fick på födelsedagen (tog tre dagar att dricka) så blev jag så trött.

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det