• viktualia

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • MuffinsTönt

    Jo,oftast är jag nöjd när alla är trevliga mot varran. Men de senaste månderna,sen momo gick borthar varit åt helvete. Jag träffade på min morbror nyss på vägen hem. Jag hälsade på honom men han bara blängde på mig... jag var både chockad o sur men sen var jag est ledsen.

    Va mysigt det är att vara hemma nu. Grattis till 10års jubileum.

  • viktualia

    mc2 - snyggt norrsken!

    Och barnvälsignelse - är du i frikyrkosnurren?!? *nyfiken*

    Och man FÅR ha en ambivalent relation till sina föräldrar! Maken och jag har kommit överens om att resp föräldrarpar är konstiga och att jag tycker att hans är lika muppiga som han tycker att mina är. Mycket smidigt!

  • mc2

    Hihi, ja... oftast är det väl biffar som sitter och tatuerar men jag tycker det inger lite stabilitet, eller vad man ska säga. Fast studion vi ska till är det en kille osm är 2.20 lång och ser ut att väga 50 kilo...

    Ska fnula vidare. När återbetalningskravet på en del av mitt CSN är avbetalt ska jag fira med en tatuering. Man skulle kunna skriva något nervärderande om CSN men......

    Usch, nog för att man kan ha en knasig släkt men att sitta och smutskasta varandra inför andra, det är riktigt lågt... Då är man verkligen inte bättre själv. Jag kan svära över min egen släkt och svärsläkt men jag vägrar snacka skit bakom ryggen.. Möjligen att det kan råka slinka ur något när man ska försöka förklara den för er men då är de tinte meningen. Att jag säger att min svärmor är en martyr... det är bara ett sätt att förklara hur hon är och hon är HÖGST medveten om att hon är det och önskar att hon kunde vara det lite mindre.... Då är det väl inte smutskastning? Hoppas det lugnar ner sig för din släkt Muffins!

  • mc2

    Vickan:
    Tackar. Jag bara älskar dem fast den bilden har jag inte tagit själv. Om jag orkar ska jag scanna in lite norrskensbilder någon vacker dag. :)

    Nä, det är min fru och hennes vänskapskrets som kommer från frikyrkekretsen. Själv var jag kristen som liten men jag fick lite andra värderingar med tiden. Jag har inget emot att följa med på sådana här tillställningar och vi har även haft namnvälsignelse för vår dotter. Det som är förselen med frikyrkan är att man är ju faktist välkommen även fast man kanske inte delar deras tro helt och hållet. :)

    Är du själv i "kretsen"?

    Hihi, och jag tror det är bra att man har muppiga föräldrar. Då har man lite mer input om livet och hur man ska tackla vissa situationer. :)Troligen komemr våra barn säga samma sak om oss. vi kommer tes som de knäppa föräldrarna när barnen går i skolan. ;)

  • mc2

    Nu är det snart ny vecka igen. Inte det miunsta utvilad efter helgens alla bravader men det är bara att hålla ångan uppe. Nästa vecka är alla tillbaka på jobbet, slut på lugnet.

    Kan man ha ett norrsken som tatuering? Är det för nördigt? det symboliserar ju något som jag blir glad av.

    Sov gott allihopa!

  • MuffinsTönt

    Kul me lite action här kl23. Jag vakande typ nån gång vid 10. Eftersom jag inte hade ngt planerat så låg jag var lite. Halvsov o nästa gång jag tittade på kl va det 13.59!!! Hur sjutton kan man halvsova i 4 timmar?!?! Ett tecken på för mkt jobb.

    2.20m??? jag som tycker min dejt är lång, 1.99. Det ä jäklans krångligt när man e så liten (ähum) o den andre e så lång. Ingen vits att ha högklackat när man bara når till armhålorna...

    Nästa vecka är sista veckan på 2-jobbsperioden. Saknar det inte! -utom lönen då förstås.

  • viktualia

    Mc2 - japp jag är frikyrkomupp av födsel och ohejdad vana. Härjar frun m vänner i kyrkan vid rondellen eller i någon annan närbelägen kyrkan?!? *nyfis*

    Själv - har jag klarat att återvända till jobbet. Mådde hanterbart illa och har haft så SKOJ!! Åååå vilket skojigt jobb jag har! *trallala*

  • MuffinsTönt

    Kul att höra Vickan! Själv satt vi o skrattade åt ingeting för vi var sååå trötta!

    Nuringer jag runt och jagar frivilliga. Jobbigt när folk inte svarar på mejl så slipper mn detta jox.

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det