• viktualia

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • viktualia

    Anne - min teori är att man får försöka disciplinera sig vad gäller sovandet när man får barn... shittans... hur nu det ska gå till.. det där med att gå och lägga sig i tid är ju INTE min starka sida...

    Jag har f ö räknat ut att jag måste pressa mig upp kl 5.15 på vardagarna framöver eftersom mina morgonprojekt tar sån tid när jag ska balansera mot illamåendet. Inse att det innebär att jag borde släcka lampan 21.15.... *titta i månen*

    Och jag kommer att vara sjuuuukt avis på dig ikväll. Jag vill också ha födelsedagsfest, äta mingelmat och dricka vin... hm... ska nog köpa lite kräftor som maken och jag kan slå runt på.

  • mc2

    Huff, nu är man hemma och barnen sover äntligen. Idag var det inte det minsta gnäll, alla var så trötta... Soft kväll i soffan. :)

    Anne:
    Hoppas det blir/blev en trevlig kväll! vi hade en jättetrevlig helg och invigningsmiddagen för svägerskans nya kille blev en hit. Han är jättegullig och man ser att de är vrålförälskade... Räknar åren sedan jag och min fru träffades... Nio år. :) Tioårsjubileum nästa år.
    Hur jag är? Ja, svårt att förklara men jag är en väääldigt lugn, näst intill sävlig person som om jag får säga det själv, lever efter bondvettets lagbok.... Svägerskan är.... Något spretig, FARLIGT tankspridd och lite så.... Det är kanske inte den perfekta mixen men jag hoppas att de fungerar ihop för han är verkligen trevlig (Det är svägerksan med!! En helt fantastiskt trevlig och varm person men ingen man skulle kunna umgås med på heltid).... Fast det är ju så bra att det finns en för alla. :)

  • mc2

    Hihi, det är klart familjer ska vara knasiga men sedan finns det ju skelett i varje släkt.... Svärmor är svårdefinierad men större martyr går inte att hitta och hon lägger sig i allt, vilket även min mor gör... Ibland vill vi bara fly landet..... Fast samtidigt är de ju guld att ha nära. Dubbelmoral...?

    För att minska stressen har vi sagt att EN högtidsdag om året räcker... Antingen påsk, midsommar, julafton, juldagen, annandagen ELLER nyårsdagen... :-I

  • mc2

    Vin...... gott det med, nu ska jag ta en Gammeldansk och drömma mig bort i programmeringsträsket en halvtimma, sedan natti-natti...

    Jättestor barnvälsignelse i morgon som jag inte alls känner för att gå på... Jo, själva välsignelsen men inte den 90 minuter långa gudstjänsten innan.

    Sitter och funderar på vad jag ska ha på tatueringen. Någon som är tatuerad här och VAD har ni tatuerat in i sådant fall?

  • MuffinsTönt

    Jag vill ha en tatuering. Det var en gång jag tom gick till en tatueringsalong o blev vettskrämda av alla stora männen osm jobbade där.

    Jag hade gjort en fake-tatuering med ett phoenix-fågel motvi i svart/rött. Den var såå snygg att jag vill ha den som riktig tatuering. Men har inte riktig bestämt mig vart isf.

    Idag var det riktigt snurrig på restuarangen. Nästan fullt av folk, både vid bordet o take-away-folk. Mitt i alltihop tog kvitto-rullen slut. Självklart hade vi inget extra. I samma veva sa kocken att det dröjer ca 30min innan maten är klar eftersom han behöver koka nytt ris. Hm... det blev rörigt men tillslut fixade sig. Gästerna fick min mat o betalade iaf. Men några kvitton fick dem inte...

  • MuffinsTönt

    På tal om konstiga släkt o familjer... min släkt är sååå komplicerat. De pratar illa om varrandra o beter sig som... jag vet inte vad... Varje gång jag hör dem återberätta det till mig mår jag så dåligt. Dåligt över att vi/dem inte kan va sams o glada. Dåligt vöer att jag inte kan pvåerka det på nåt sätt. Jag vet att det är inte mitt problem men jag vill att alla ska va som en stor lycklig familj. Och sålänge det inte sker så kommer det alltid att göra ont i mig. *suuck*

  • anne på grönkulla

    Hmm, sålänge alla kan uppföra sig när de ses får man nog vara rimligt glad - att all ska gilla varann jämt är liiiite mycket begärt, konstaterar en berusad anne...

    ... som älskar sin lagom kaotiska och högljudda familj... som jag just umgåtts med hela eftermiddan, pluc några få utvalda vänner.

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det