• viktualia

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • mc2

    Här var det lugnt idag. Och det är väl det som är så skönt att man bara skriver när man känner att man har tid.... Eller så kan man ju bara babbla som jag gör. :)

    Lugn dag idag. Märklig start, vi fick sova till NIO i morse... Dagis var stängt och jag är ju föräldraledig på fredagar. KANON! Man kan behöva sådana starter ibland. Nu är det konstant huvudvärk i en vecka så man behöver lite vila.

    Fredag!
    I morgon, lördag! Middag hos svärföräldrarna.... De middagarna brukar allt te sig lite........ annorlunda... Nu ska svägerskan och hennes nya kille komma med. Hon har verkligen konstant dejtat fel killar.... Hon är ute efter någon som "mig".... Vet hur illa skrytigt det låter men poängen är att.... en sådan som jag vill inte dejta en som henne..... Hur förklara man det på ett snyggt sätt.... Jaja, det verkar fungera jättebra, roligt! Han heter dessutom samma som svärfar.... *ler* Vi undrade om inte svärfar kunde stå med en yxa när de ringer på på lördag.... Det är ju en knasig familj så han ska väl invigas i den....

    Nä, jag bara babblar... Borde lägga mig men vill inte.... Jaja, det kanske blir mer i morgon istället...

    Sov gott alla trettonar!

  • MuffinsTönt

    mc2
    Haha, knasigt värre. Får läsa om det imorrn så jag verkligen inte missförstår.

    Själv har jag jobbat dubbelpass. Är lagom mör i både kroppen o hjärnan. Orkade inte fixa riktig käk utan tog en (gammal?) citronpaj istället. Duger lika bra! Imorrn får jag sova till 12 innan jag måste upp o jobba. Fast frågan e NÄR jag ska sova. Känner mig fortf uppe i varv..!

  • mc2

    Usch, dubbelpass är aldrig roligt... Fast om det leder till att man kan vara extraledig en annan dag så är det väl liiiite roligare. Hoppas du inte jobbar ihjäl dig.

    Citronpaj till middag?.... mmmmh.... vet inte ja... :D Energi i all ära. Hoppa till efterrätten på en gång. Varför slösa metabolistisk energi på tjafs som mat. Hoppas resten av kvällen varit lika slö.

    Vet hur det är! Det är ju NU, på senkvällen som man är kreativ och vill utnyttja att barnen sover... Men tyvärr straffar det ju sig senare. Har alltid varit en nattmänniska men som alltid har haft lätt att gå upp på mornarna... Nackdelen är att..... man hamnar på minuskontot på sömnen...

    När vi pluggade och gjorde exjobbet så var vi faktiskt uppe i 38 timamr och sov 10 timmar... Jäääklar vad man fick mycket gjort! ;) Och man var pigg!! Testa!

    babbel, babbel.... Lite mycket mögelost i hjärnan.

    Nu ska vi sova för snart är det matdags för lillen.

    Hoppas du slipper dubbelpass i morgon!

  • anne på grönkulla

    Klurigt det där med syskonens respektive - maken blir storebror till min lillasyster o ger relationsråd alltsomoftast - men berätta: hur är en sån somn du och en sån som hon?

    Stadgade jag är totalfascinerad av andra dejtande men tokglad att jag slipper själv!

  • viktualia

    Mc2 - det lät som sagt lagom rörigt! Inget dylikt förekommer runt mig.. Maken och jag har varsin lillebror. Båda dessa bröder är stadgade med varsin vettig dam... fast min brorsa fru är roligare att umgås med än makens dito..

    Däremot är min familj lite lagom kaotisk så ibland gaddar alla de ingifta ihop sig mot mamma, brorsan och mig... fniss fniss. men det är oftast helt vettigt..

  • anne på grönkulla

    knasiga familjer är kul - jag ska träffa min egen i kubik i eftermiddag o borde ägna mig åt att packa mingelmat... men vad gör jag?

    Sitter uppe på nätterna o kollar på kostymdramer samt slösurfar på förmiddan... *hmm*

  • anne på grönkulla

    ja sömnkontot är ständigt på minus, av tidiga morgnar o jobb o sena kvällar för att kompensera tidsskillnad mot maken på vardagarna o av sent vindrickande o kompishäng nu på semestern... hur ska det gå om vi får barn???

    O undrar hur salongsberusad jag ids bli idag? Har knappt druckit vin sen typ 6 veckor, kan iaf räkna gångerna...

  • viktualia

    Anne - fast skillnaden mot sömnbrist a la för hektiskt liv är nog att man oftast sover ostört när man väl sover och att man själv väljer start- och sluttid... med vrålande entusiaster så verkar det ju vara så att sömnen störs på ett annat sätt. Verkar jobbigare... *fniss*

    Och spritfaktorn ikväll - mitt heta tips är att du håller stenhårt på varannan vatten-metoden. Roligare att vara pigg när du träffar folket som du inte träffar så där våldsamt ofta. Själv brukar jag sorgligt nog ha en tendens att bli lite väl lullig när jag har födelsedagsfester och jag blir alltid trött på mig själv efteråt...

    ... fast nästa gång jag har födelsedagsfest lär jag hålla mig på mattan eftersom ungen planeras vara en dryg månad då... fniss!

  • anne på grönkulla

    Helt sant, när jag väl vill sova tills jag vaknar går ju det, iaf på helgen och om jouren håller sig lugn. Men jag undrade kanske eg mer hur mitt liv och barn eg ska gå ihop... nåja en vacker dag får vi upptäcka det, eller inte!

    Och du har så rätt om vinet (sprit rör jag knappt)...

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det