• viktualia

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • mc2

    Hehe, jag är lat och förkortar så mycket jag kan.... Då ska jag försöka lära mig "namnen" Folk kallar mig för Moschler, så feel free....

  • viktualia

    förtydligande - i granntråden babblar inte riktigt samma personer som här... bara vissa av oss härjar på två horisonter...

  • mc2

    Jo, det är sant. Vi ger tillägg vi med. Det gör ju trots allt att även JAG kan vara med och mata och ge den extra närheten vid måltider. Jag försöker oxo säga att det är okay men hon blir ledsen för att de inte vill amma.. Men nu ska jag inte prata om det mer här! Ska leta upp tråden.

    Någon som sett häftiga stjärnfall i veckan? Perseiderna ska tydligen ge en grym show nu men här har det varit mulet...

  • anne på grönkulla

    Jag vågar mig t ex inte in i granntråden, men många hittills har vandrat lite mellan dem beroende på fas i livet. Så några amningsråd har jag svårt att ge, mer än att jag inte tror det lönar sig för nån att sätta upp prestationsmål på en sån grej. Men det är nog lättare sagt än gjort...

    Ja framför allt maken är dansk designnörd... här har vi mycket dyrt småplock som dräller...

  • viktualia

    alltså... lite spontant kan jag inte låta bli att grubbla över er killar och att jag inte har en aning om det finns några ställen på nätet/trådar på BT/Familjeliv/liknande där ni får prata av er utan tjejer inblandat....

    hur hamnade du på BT??? För gift verkar du ju redan vara?!

  • viktualia

    alltså.. jag menar inte att BT är förbjudet för killar på nåt sätt... bara att granntråden nog är som den är för att det är tjejsnack (rätt många detaljer om underlivsproblem och liknande)

  • anne på grönkulla

    hemligheten bakom att få tillbaka 24 papp är fö att inte jämka för räntorna på bostadsrätten (vilket är särskild tur så som räntan har gått i år), pensionsspara avdragsgillt och så försöka dra av för en del bisarra grejer. Massa vuxenpoäng på alltsammans...

    Men man kan ju se det som att jag lånar ut 2000 till staten varje månad - men jag föredrar faktiskt att få dem i en klump så de tydligt går till ett "projekt" (oftast tidigare år en resa, i år då en balkong).

  • mc2

    Viktualia:
    Hihi, det gör inget. Ett ställe där jag tror det är mest killar som chattar med varandra om problem är nog på FlashBack. Många tror bara FlashBack-sidorna handlar om att hacka program etc, men det finns ett grymt stort forum där om allt möjligt.

    Jag var bestman på ett bröllop i juli, så det var då jag kom in här på BT. Råkade se "senaste inläggen"-sidan, sedan var jag väl fast. :o) Chattade mycket när jag var yngre... Egentligen är det väl en verklighetsflykt att slippa vardagen ett tag, fast först när dagens sysslor är gjorda förståss... *ler*

    Verkar vara lite blandat, många som är gifta som fastnade här tror jag. :)

  • mc2

    Viktualia:
    :o) Jag är glad att jag får vara med här, stör jag får ni kollektivt sparka på mig. :)

    24 papp? Vilken lycka!! Fast iofs så är det ju pengar man egentligen skulle fått under året. För 24 papp skulle jag lägga några tusenlappar på en totalstädning av lägenheten.

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det