• viktualia

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • MuffinsTönt

    Själv fick jag en glatt överaskning me posten idag. Jag fick tillbaka lite pengar på skatten. Gissa om jag blev glad o överraskad. Hmm... va sjutton ska jag göra me tusen spänn? Nä,nu ljuger jag! Det är snarare tusensjuttiotre kronor.

  • MuffinsTönt

    Anne
    Låter som att jag inte behöver besvära mig me att leta upp butiken...

  • mc2

    Oj, nu ligger man lite efter känns det som.

    N78: Jajjemensan. Är man nörd så är man. *ler* Tack för smileytipsen. Hoppas det blev något gott till middag! Tack för det varma välkomnandet.

    Muffins: On the rebound... Det lät bra! Man ska ALDRIG ge upp på kärleken! Det gjorde jag en gång för länge, länge sedan. My biggest mistake. Du får känna dig för. Önskar jag hade några tips på hur vi män tänker men.... Själv önskar jag att min fru tog mer på mig. Tänk att det ska vara så knepigt det där. Man får försöka prata så mycket det går, ibland är det omöjligt att veta hur/vad den andre tänker. Håller tummarna så hårt att jag knappt kan skriva. :)

    APG: Mmh, jag tycker om att få blommor jag med! Då och då. Mibngelfest? Kul! Hinner du inte får du fixa ett knytmingelkalas istället.

    Önskar vi kunde ha mer middagar hemma men vi bor så trångt. Allt går om man bara vill, ajg vet.... Fast vi brukar laga mat och bjuda in oss hos våra vänner istället. We bring food, om ni fixar sittplatser. En perfekt lösning på det hela.

  • mc2

    Anne: Och så ska den nyblivne pappan köpa en briljant/diamant till till ringen på första mors dag.....

    Någon som har barn sedan tidigare som hade det struligt med amningen? Min fru håller på att gå under för att amningen inte fungerar, hon är jättefrustrerad. Likadant var det med första barnet, hon totalvägrade amma på dagarna från månad fyra och helt från månad sex. Hon mår jättedåligt av det. Någon som har tips?

  • MuffinsTönt

    shit, jag vill oxå få 24 papp!

    Iaf, jag fick nyss veta att det kanske inte blir ngt denna helg. Möjligtvis nångång under nästa vecka... Kan inte låta bli o bli en aning besviken...

  • mc2

    APG: (Eller ska jag kalla dig anne?) Coola smycken! Dansk design har alltid regerat!

  • MuffinsTönt

    Haha, varje gång jag ser APG, tänker jag "va fan betyder det...?!?".

    Vi brukar kalla varandra för Vickan,Nenne,Anne och så Muffin.

  • viktualia

    Mc2 - vi har en granntråd där barnfrågan diskuteras på härsan och tvärsan. I just den här tråden är det faktiskt ingen som har barn av oss som numera är aktiva...

    Men ett råd till din fru ändå, så lagom vis jag blivit av alla tjejkompisar och btbabbel och osv: Ge ersättning/smakportioner och ge amma för tröst och närhet. Det viktigaste är ju att alla inblandade mår bra och är glada och att ungen får i sig tillräckligt mycket näring!

    Poängen är att INTE ta på sig skuld utan att inse att varje unge är unik och att alla ungar inte vill/kan/nöjer sig med helamning i x månader.

    Själv tänker jag givetvis försöka amma, men skulle det inte funka hoppas jag att nån påminner mig om att hålla fötterna kvar på jorden istället för att anklaga mig själv för något jag egentligen inte kan styra!

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det