• viktualia

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • MuffinsTönt

    Hejsan svejsan! Idag tillbringade jag min lediga dag i sängen. -Ensam!

    Imorrn är det jobb igen. Typiskt att man jobbar den kväll när det är underhållning på stan. En rolig ståuppkomiker kommer till stan. Skulle vart nice o gå dit o ta ett glas.

  • mc2

    APG:
    Hörru, hur tidigt är du uppe egentligen? :) Iofs skönt att komma upp tidigt. Packningsångest? Är du som min fru som packar kvällen innan vi ska åka, oavsett hur länge man ska vara borta? Hoppas det går bra.

    Viktualia: Nästan orättvist! Vi var i Meselefors i somras och vi åkte hem en vecka tidigare för att myggen, bromsarna, knotten OCH myrorna fick vår dotter att inte vilja vara ute. Säger bara grattis. ;)

  • mc2

    Igår var en sådan där gulddag på jobbet. En tvåveckors showstopper var eliminerad. Och allt löste sig av en....... dröm. Sonens matskrik på natten gjorde att jag faktist kom ihåg drömmen. Är det inte märkligt? Vad GÖR hjärnan på natten egentligen, borde den inte vila då?

    Vad händer annars i landet?!

  • viktualia

    Mc2 - Anne lever vanligtvis i en annan tidsdimension än vi andra... och dessutom flänger hon rätt mycket.. därav packningsångest..

    ...en ångest som jag delar även om jag håller mig till att vara swedetrotter - dvs en himla massa inrikesresor.

    Coolt att du kom ihåg drömmen - jag brukar också processa jobbet på nätterna, på gott och ont. Själv närmar jag mig slutet av mina fem veckors semester... snart dags att börja tänka jobb igen...

    På dagens program står nog mest städning/röjning... nästa vecka kommer en snickare och ska riva en bärande vägg åt oss. Inför det måste vi ha flyttat på en massa jox.. Trist semesterunderhållning.. jag grubblar över om/vart jag ska rymma med bilen som maken så snällt lämnat hemma!

  • MuffinsTönt

    Haloj!
    Idag var det en seg dag på jobbet. Alldeles för lite sömn inatt, drygt 4,5h. Nu dumsurfar jag medan jag väntar på att grabben ska dyka upp. Vi ska ta en sväng på kulturkalaset o se om det finns nåt kul.

    På sön ska jag dra till Skövde, då tänker jag faktiskt ta upp en grej me killen. Vet inte om det påverkar oss så mkt men det är ett känsligt ämne som bör tas upp nu än sen.

    Till Mc2: Grabben är min fd pojkvän som jag lyckas hålla en bra kontakt med o nu e vi nära vänner. "Killen" är en som jag har dejtat sen ibörjan av sommarn. Där har du mitt kärleksliv i ett nötskal!

  • anne på grönkulla

    Japp, klockan i mitt fall är helt missvisande, jag är nattuggla inte morgonpigg - men världen är inte alltid som den ser ut, kan vi väl säga.

    Men nu sitter jag i soffan i vardagsrummet hemma hos maken - väldigt trevligt!

  • anne på grönkulla

    Hjärnan jobbar nog rätt mycket på nätterna maken hävdar att bara om man kommer till drömsömnen har man riktigt fått bearbeta och ä rutsövd, men själv minns jag sällan vad jag drömt. Om jag inte vaknat mitt i det förstås, då blir ju känslan starkare.

  • viktualia

    Pling!

    Tänkte bara säga att jag har sett Trollet idag - dvs ungen som gömmer sig i min mage och får mig att spy som en gris.... Coolt värre!

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det