• viktualia

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • viktualia

    ang öl - alltså.. fniss.. i vanliga fall är jag hobbyalkis och dricker det mesta utom starksprit såsom snaps och liknande. Där går min gräns... annars funkar det mesta... eller.. hm.. sliskig cider går fet av och sött vin är inte min grej...

  • MuffinsTönt

    Vickan
    Joo, egentligen är vård o stöttning mest lämplig men va jag förstår så kommer han blir straffad (sluten ungdomsgrej) och hon.. fri? Jag var lite väl snabbt att döma där men spontant för mig känns som att hon är minst lika farlig som han om inte värre...

    Mc2
    Jag är en person som INTE tål kyla!! Brrrr!!

  • viktualia

    Mc2 - norrsken är häftiga grejor!! har just varit på semester i nordnorrland men borde ju återvända vintertid också för att få uppleva norrsken igen!! men bo där.. näeee.. det är FÖR mörkt!! så det så!

    /Vickan
    vars ursprung är lärdomsstaden 7 mil norr om dig...

  • mc2

    Viktualia:
    Wow! Det ÄR verkligen så "lätt" att konservera?! Tusen tack för tipset! Vi har köpt ett stort parti tomater till vrakpris så vi tänkte göra vår goda tomatsås, men vi vill inte fylla frysen med det. Där ska ju bären in. ;)

    Mjöd är ett annat gott alternativ till öl, tyvärr håller inte Bolaget så bra sortiment längre.

    Puff, vår fyramånaders bebis har magont ikväll, en viss föraning om natten, så nu blir det verkligen sängen. Svårt att slita sig. God natt alla.

  • mc2

    Viktualia:
    mmmh, det är nästan helande för själen. Norrland = Inga problem, van med hålor. Uppvuxen 4 mil sydväst om din stad. Sveriges närmaste stad. Bott många år i Kiruna, trevligt men man byggde upp en norrskensabstinens. ;)

    Nä, nu ska jag dra ur pluggen. ;)

    Hoppas ni nte blev uppätna av myggen!

  • viktualia

    Mc2 - den mjöd jag har smakat... smakade urk.... Odinsborg i Uppsala serverar sånt..

    Och japp - så enkelt är det att konservera! Bara att göra ett provrace! Burkar finns väl på Ikea.. helt säkert på Åhlens i alla fall!

    sängdags här också!

  • MuffinsTönt

    Gonatt allihopa!
    Själv ska jag oxå sova. Annars lär det bli en lååång dag imorrn. Ut o njut extra av den fina vädret imorrn åt mig.

    Jag fick en myggbett i tors efter turen till Skövde..! Nu kliar det som faaan!

  • viktualia

    Norrlandssemestern - OVÄNTAT lite mygg!! *nöjd* Mer störande med mygg hemma på tomten här...

    ...och här är en håla 25 mil väster om "hemma".

  • mc2

    Ja, datorer är trevliga när de gör som man vill. BT är lite instabilt! Nu för tiden så kopierar jag alltid texten innan jag skickar iväg för säkerhets skull. Fast just den gången man INTE gör det, så är Murphy där och knackar på skärmen. ;)

    Sussa gott allihopa!

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det