• viktualia

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • anne på grönkulla

    Nja, tror inte syrran är så angelägen om sin nya date att hon lägger en massa energi på att reda ut det - brist på självinsikt från honom ökar nog inte entusiasmen hon var mer förbryllad...

    Jaha, presentationsenkäten:
    Ålder 35
    Civilstånd Gift
    Skonummer typ 40
    Vilket djur du är ingen aning
    Jobbar/pluggar i vilken bransch: säger jag inte, men långt bort är det!

  • MuffinsTönt

    Haha,nog är det förbryllande! Själv trodde jag det bara hände medelåldersmän...!

  • mc2

    Hej alla!

    Fredag! Äntligen en helg, första efter semestern. Mao första helgen med lite "rutiner" på, om man nu kan säga så. :)

    Idag var jag och min fru ute med lillen när han sov och plockade körsbär tills vi storknade. Nu är vi helt slut och sitter äntligen och vilar ut. Barnen har haft det jobbigt i värmen så nu är det skönt med lugn och ro.

    Vilket mottagande! Man tackar! Tror man kommer trivas bra här, de stunder man har tid att myssurfa lite. :)

    Här kommer min presentation:
    Ålder: 35 år för 6 dagar sedan.
    Civilstånd: Gift sedan 2002
    Skonummer: 48 ½
    Vilket djur du är: Blåval(!!)
    Jobbar/pluggar i vilken bransch: pluggade rymd och medicinteknik, jobbar med flyg.

    Appropå enkäten... Undras hur många i landet som faktiskt jobbar med det de är utbildade till.... Tror max 10% av dem jag känner. :D

  • MuffinsTönt

    Hej mc2!

    Visst e dt nice med helg! Blev lite fundersam när jag läste "jag och min fru". Jag har hela tiden tänkt att du är en tjej/kvinna men det kanske du inte är...

  • anne på grönkulla

    Jo, formellt jobbar jag nog med nåt jag är utbildad för - men vardan är inte så strukturerad kring det alla gånger. Kaos råder för det mesta.

    O tack för grattis - det var inte för att tigga gratulationer utan i lycka över att träffa en jämnårig som jag hojtade!

  • mc2

    Muffin: Hihi, nej jag är en man. Verkar inte vara så vanligt på sådana här forum. :)

    APG: Wow! Grattis! Det är ju bara en dag mellan. Märkligt, just när jag fyller år (1/8) så vet jag fem andra personer. Och min mamma fyller dagen innan. Märkligt hur det blir ibland. ;) Kul att du jobbar med vad du är "utbildad" till... Och vet du! KAOS är det bästa som finns på jobbet! :) Låter konstigt men vad tråkigt om allt alltid var enligt planen och lika dant dag efter dag. :oD

    viktualia: Wow! Det är ett stort grattis till dig med! Själv blev det att jag jobbar med mitt f.d. fritidsintresse, programmering och hårdvarukonstruktion... .Men eftersom man jobbar med det nu så är det inte lika kul att göra't på fritiden. :)

    Annars då allihopa?! Vad händer en solig lördag som denna? Här är det lugnt, barnen sover tidigt och vi ska bara rensa körsbär sedan är det vuxentid! Spenderat dagen på IKEA. ;)

  • viktualia

    jooorå

    har klarat av att klippa äppelträd, bistå makens hobbyelektrikerprojekt, bada i en mysig sjö och njuta av en god sillmacka....

    ...surar mest över att jag inte får dricka riktig öl... är gravid, målgång februari.

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det