• viktualia

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • viktualia

    Sis - Zozo återvänder till landet hon bodde i tidigare... så det är inte särskilt mycket runt jorden.. runt Europa kanske.. fniss!

    Och japp, själv snurrar jag friskt runt Sverige... Har härjat på min favoritplats i de småländska skogarna veckan som gick. Nu laddar maken och jag för norrlandssemester.. ska bara ta oss samman och boka och grejja.... hm.. *gäsp* själv är jag mest sömnig efter att inte ha sovit vettigt mycket någon natt sedan förra lördagen.. med undantag från natten till idag då jag sov som en GRIS!

  • MuffinsTönt

    Sis
    Japp, lite udda ordval. Han menade... ähum... kommr inte på ordet ... men asiater är vi båda iaf.

    Själv vill jg flytta på mig. Att det ska va så jobbigt o bo ihop me nån. u när mormor e borta känns det otroligt seg att bo kvar hemma. Å andra sidan verkar inte den ekonomiska biten lösa sig...

  • Sister of the Night

    Vickan, vad du flänger å far!

    Muffin, hehe, exakt! Lite udda, men det kanske inte var så tokigt menat.

    Hur känns det jobbigare att bo hemma nu menar du?

    Anne, stillastående kan vara oerhört bekvämt ibland!

  • MuffinsTönt

    Woohhhooo! Jag klarade kursen! Nu är jag klacifierad servitris med rätt att servera alkohol. *skååål*

  • anne på grönkulla

    Coolt! Grattis!

    Och det är aldrig fel att ha vare sig andra kvalifikationer eller erfarenhete rän dem man tänkt sig att jobba med för resten av livet - nån gång har man alltid nytta av dem!

  • MuffinsTönt

    vickan
    äsch, just nu tycker jag drinkarna lockar mer. Jag ser etanol som etanol.

    Anne
    Japp, man vet inte vart det leder nånstans...

  • MuffinsTönt

    Hahaha!

    Nu har jag klarat av kursen i serveringstillstånd,restaurangen som betalar. Är sååå sugen på att ta deras bartenderutbildning... Men det kostar o kräver tid. Kanske inte just nu...

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det