• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • Humlan66
    Fenixx skrev 2009-08-29 14:54:23 följande:
    humlan>> skoj när man hittar såna bra grejer spontant så.
    Jo du Fenixx. jag har ögonen öppna på det mesta just nu ha ha

    sitter och spanar bröllopsannonser i tidningen varje dag , bara för att se vart dom haft festen nånstans *S* och lika här på BT varje lördag alla 60 par typ som gifter sig .. hard job to be a bride
    Den där jäkla lokalen måste ju dyka upp nån gång tycker jag
  • Fenixx

    ja jag har ju hittat en massa saker på oväntade ställen, så man ska verkligen kika där man minst anar att det ska dyka upp.

    ja jag hoppas ni finner den där lokalen snart!!! E

  • Bluebride

    hej tjejer, har inte varit inne på ett tag. Ser att ni pratar lokaler och låtar.

    Lokalen är fixad, det blir kyrkans hus här, blir lätt att fixa lokalen kvällen innan.

    Låtarna är inte riktigt bestämda.
    Ingång ska jag ha Rid över skog

    lyssna från 0.48, hoppas kunna hitta någon som kan spela den på flöjt.

    Sen ett solo minst, som jag hoppas min barndomsvän kan spela (hon kan spela, frågan är om hon kan få ledigt för att vara med)


    denna låt ger mig rysningar. Annars får vi spela upp den på annat vis ja om inte kantorn kan den förstås

    Ska försöka komma på någon mer solosång. Jag tänker inte göra som min svåger och svägerska och låta min svärmor, fy fasen vad falskt. Nejtack.

    Utgångsmarchen ska killen få bestämma med vissa restriktioner för killen har ju ingen smak när det gäller någonting.

  • Lycklig81

    hej
    de va ett bra tag sen man skrev här.

    Har haft fullt upp med inskolning på dagis och stor tjejen som börjar 1:an.
    Nu sitter man här och är arbetslös och uttråkad och bara vill ut i arbetslivet.

    Fördelen är väll att man kan sitta här nu och spana in alla bröllopsbilder :)

    Äntligen har vi hitta den rätta lokalen :) Herrgård med 12 st rum, bokat och klart
    Men vi fick bytta kyrka för att annars skulle de vara för långt ifrån, men de gör inget..känns jätte bra och de är en jätte fin kyrka :)
    Ikväll kommer min svärmors vännina till oss och vi ska prata Mat.
    De är något hon har som extraknäck, bröllop, 50-årsfest,studenten, bergravning mm.

    Hon är billig me och de lär bli ännu billigare för oss..bara bra för våran buget :)

    funderar oxå på att sjunga något för min m2b i kyrkan men är lite feg just nu, tror inte jag är så bra på att sjunga..känns lite fel att någon annan ska sjunga :Genom eld och vatten- Sarek
    men men vi får se..fniss

  • Sundance

    Som ingång kör vi (när killarna går in) MFF-hymnen instrumentalt. Sedan går jag och tjejerna in till lite olika delar av Forrest Gump suite. Första solosången blir en klassiker. För kärlekens skull med Ted Gärdestad. Den andra blir Lyckorus med Elins Sigvardsson. Har vi tur kommer nog Karin Glennmark att sjunga och hennes son Nils att spela gitarr. Om Anders Glennmark också vill så får vi ju försöka hitta en fin duett. Utgångsmarchen har vi inte valt. Känns inte som det passar med orgel. Skulle vilja ha någon riktigt pampig låt. Kanske någon filmmusik. Eller så blir det Idas sommarvisa eller nån Ronja-låt eftersom jag är från Vimmerby. Första dansen dansar vi till From this moment on med Shania Twain.

  • Bluebride

    Sundance... min kille är också från vimmerby eller ja utanför då

  • Sundance

    Nämen, va kul! Tror det va MV85 som också brukar synas här inne, som också kom därifrån. Haha! Vimmerby är kanske inte så litet ändå .

    Vi börjar se slutet i tunneln vad gäller det här med fotograf nu i alla fall. Men hur hade ni gjort...? Min sambo och jag fastnade verkligen för en fotograf så jag mailade honom i onsdags och har fortfarande inte hört ifrån honom. Mailade honom ytterligare en gång i morse men fortfarande inget. Min sambo funkar tyvärr så att han blir riktigt besviken när det blir så så nu är han inte så säker på den här fotografen längre trots att vi gillar hans bilder. Mailade en annan igår kväll som redan har svarat. Inger ju lite mer förtroende. Hade ni ändå väntat och kollat med den som inte hör av sig?

  • Fenixx

    i dagens moderna samhälle så tycker jag det är viktigt att dem som jobbar med service även mailar tilbaka snabbt när man är intresserad av nåt. anser jag iallafall.

    men ni kan ju avvakta lite till med fotografen och jämföra deras priser osv

    men jag blir också irriterad om man mailat och dem inte hör av sig ganska snart. jag brukar vilja maila först och kan sen ringa med mer detaljer osv.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7