• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • rosesarered

    Angående inbjudningar så har jag också kollat igenom projectwedding och där finns det verkligen fiiin inbjudningar! det värsta är att man får lite ångest när man kollar där, tror inte att jag kan tillverka så fina inbjudningar. Har iallafall tänkt mig vit pärlemorpapper och sen ett kollage med bilder på oss. Detdär med bilderna fixade vi igår med hjälp av tärnan! Vi tog bilder på vår vigselplats. Det var rätt stelt i början men sen blev det roligt

    Idag ska vi åka och hälsa på min mamma och berätta för henne

    Just det, sundance kan ni inte ha rosen som ett genomgående tema i alla trycksaker kanske? och ha pappret till inbjudan i era temafärger.

  • Fenixx

    rosesarered>> bra och öva vara med på bild inför nästa år med.

    ja så fina inbjudnigar på projectwedding lär man ju inte få, men där har dem ju ofta proffshjälp med det mesta.

    skoj att berätta för mamma!

  • makupala

    passade på att öva på att gå i brudklänningen idag när sonen sov middag. till mig förskräckelse inser jag att jag kommer trampa på klänningen framtill hela tiden. mina 7 cm klack va visst inte tillräckligt!

    började direkt få panik och tänka att jag måste försöka få ta i en skräddare eller köpa en sån där jobbig underkjol med ringar för att få upp tyget lite nertill.. men då kom min sambo med idé, byt skor ta ett par med platå.

    så jag gick ner i förrådet och rotade bland mina skor som jag inte använder sen många år tillbaks.. hittade ett par buffalo platå-skor som jag glatt gick omkring i typ 97..

    platån på dessa skor 10-15 cm och när jag satte på mig dessa under klänningen blev längden perfekt och skorna syns inte.. så jag tänkte ha dessa under vigseln för att inte snubbla i kyrkan och så byter jag sen till festen.. jag menar ingen behöver ju vet om min lilla hemlighet.. hihi..

    ibland är det tur att man har en sambo som kan hålla huvudet kallt när man själv får panik på en gång..

  • sunzhine

    haha de där buffaloo skorna minns jahg, fick inga för min mamma, hon tyckte de vad för dyra o fula Idag särjer jag det visserligen inte men fy va arg jag var då!

  • Fenixx

    makupala>> vilken tur din sambo kom på idén med skorna! men nog skönt att byta skor sen till festen om ni ska dansa och fara runt.

  • Humlan66

    Vi har börjat köpa papper till våra inbjudningskort.Nu när vi va i sthlm köpte vi genomskinligt papper som ska vara till dom ( insidan ) men såklart annat papper med.Törs inte titta på andra inbjudningskort nu för då ändrar jag väl mig igen *s*

    Men uch va jag blitt dålig halsen svider och mår inget vidare

  • Veronicamy

    vet någon vart man kan lägga in en såndär nedräknings länk i min presentation!????

  • fansanb

    Hej hej!
    Jag vill också vara med!:)
    Vi gifter oss den 17e juli nästa år!
    Ha det så bra allihopa!

  • Sundance

    Välkomna alla nya! Kul att vi blir fler och fler.

    Jag är också sugen på att ja foto på mig och sambon i inbjudningskorten. Något tonat, svartvitt i bakgrunden liksom, som man sedan skriver ovanpå. Problemet är att jag hatar att va med på kort och att jag blir urdålig på foton så där finns typ ett foto från innan vi blev tillsammans och ett kasst efter att vi blev tillsammans. Inget stort urval med andra ord

    Nu lutar det åt att ha ett papper baktill och ett lite mindre framför (så det blir som en ram) och sedan låta två sidenband gå över pappret upptill. I två nyanser ovanpå varandra. Och i mitten, på snörena, sätter vi nog vårt monogram på något sätt. Och skriver texten under banden. Frågan är bara vilken färg man ska ha på papprena. Hur tycker ni det är snyggast att kombinera färgerna? Rött baktill, grått där fram och skriva med vit text kanske. Eller grått där bak och rött fram och vit text. Eller kanske grå text på rött papper... Vill inte ha för mycket rött med risk för att det blir lite julkänsla... Bra idé med att ha rosen som tema. Ska försöka få in det på något sätt.

  • Sundance

    Jag har sett någon bild på nätet där de haft sådana där stora, mörkröda körsbär i små påsar som favours till gästerna. Funderar på att ha det. Det hade passat in i vårt färgtema. Ser så coolt ut när de lägger upp det.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7