• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • makupala

    såg också ett brudpar idag, precis när de kom ut från kyrkan. och dom va så himla fina att jag fick tårar i ögonen.. hihi.. tänkte sätta mig och pyssla med våra små favour påsar så fort sonen somnar.. dock verkar det dröja för jag hör hur han ligger och pratar i sitt rum..

  • sunzhine

    idag har hela familjen varit på mysig utflykt uppe i Söderköping o ätit glass, mm... Sen drog vi till IKEA i Linköping o passade på o köpa lakan som vi ska ha på borden på festen, en sak mindre o fixa Jag ville köpa ljus oxå men sambon sa att de finns ju faktiskt kvar typ alltid så jag fick ge med mig där

    Nu ska jag försöka få barnen ute att tysta sig lite för lillasyster försöker somna...

  • sunzhine

    just det frågade min syster o hennes man om de ville va tosatmaster o toastmadame men han sa nej på en gång, hon hade velat tänka på det men backade när han sa nej. Lite trost tycker jag men men...

  • ElinDaniel

    Tjenare! Vi hakar gärna på här med. Skriv in oss den 12/6-10! ;) Önskar alla tjejer här en fortsatt trevlig helg!

  • pandis81

    Bor ni i Linköping eller i närheten annars ??


    sunzhine skrev 2009-08-01 20:56:55 följande:
    idag har hela familjen varit på mysig utflykt uppe i Söderköping o ätit glass, mm... Sen drog vi till IKEA i Linköping o passade på o köpa lakan som vi ska ha på borden på festen, en sak mindre o fixa Jag ville köpa ljus oxå men sambon sa att de finns ju faktiskt kvar typ alltid så jag fick ge med mig där Nu ska jag försöka få barnen ute att tysta sig lite för lillasyster försöker somna...
  • pandis81

    angående hur inbjudningarna skulle se ut så satt jag och provade mig fram med färgerna som vi ville ha. Och så se vad man själv tycker om.

    jag vet nu också vad vi ska ha i våra favours påsar. SÅ det är skönt. Det ska ju vara något som representerar eller visar lite vilka vi är. Och eftersom vi har färgerna Rosa,sivler och benvitt så kommer det ligga geisha choklad (har ju rosa papper runt sig) och Fazer mint ( har ju silvrigt papper runt sig).

  • Plutten2010

    Hej! Vi ska troligen gifta oss i juni (just nu lutar det åt midsommardagen den 26:e).. så jag vill gärna hänga på här.. =)

  • chenda86

    Ska ni göra era själva?

    Jag beställde lite provkort från Caligraphen, dom har att man kan beställa tre gratiskort så man kan se å så hur dom ser ut. Det kan ju vara inspiration att titta där, om ni ska göra själva :)


    Sundance skrev 2009-08-01 14:39:29 följande:
    Hur bestämde ni er för hur era inbjudningskort skulle se ut. verkar som att många har klart för sig hur de ska se ut, men jag blir tokig. Har bläddrar igenom varenda bild på Project Wedding för att få inspiration och visst blir man inspirerad men det gör ju inte direkt det hela enklare att välja. Några tips? Vi har röda rosor, grått och vitt som tema.
  • Fenixx

    ja angående trycksaker så gick jag först runt i olika pappersaffärer för att kika runt på färger och nyanser i vårat färgtema och sen spånade lite i huvudet och gjorde lite testkort.

    har materialet hemma för dem, blir väl att man pysslar en del i höst/vinter. för jag är inte så duktig på sånt, så lär väl ta tid. vill göra egna för att få den personliga touchen.

    och om vi pratar om veckor och dagar kvar...

    vi har 398dagar kvar. (lite surt att få gå över 1år-kvar strecket igen när man trodde sig ha i juli först) haha

  • sunzhine
    pandis81 skrev 2009-08-01 22:33:49 följande:
    Bor ni i Linköping eller i närheten annars ??
    Vi bor i Västervik, så det blir trippar till Linköping titt som tätt

    Jag har gjort lite mallar till våra inbjudningskort som ligger o väntar på datorn, ska ut o leta papper framöver o sen hem o testa, vet ej om jag ska skriva för hand eller på datorn. Känns lite mer personligt o göra för hand, men oj vilket jobb . Samtidigt har man ju hela hösten o vintern på sig, vi tänkte skicka ut dem i februari/mars...
Svar på tråden Bröllop 2010 nr7