• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • sajberpillan

    nu har vi införskaffat papper. Panduro har ju rea så hittade grått/silverfärgat papper till 1/3 del av ord pris. Så har papper till inbjudningkort, tackkort och utsida festprogram.
    Hur de ska dekoreras vette tusan, men känns bra me grunden. Jo,. köpte några stämplar me hjärtan och brudpar för billig peng där också.

    Det trista är ett kompispar som hade tänkt gifta sig denna sommar, sedan blev det nyår och igår sa de juli-augusti. Precis då vi ska ha det. Det har de vetat om så skickade ett sms så de lovade att inte ha samma helg i alla fall. Tråkigt annars då vi är nära vänner. Men så kan det väl bli antar jag.

  • Fenixx

    sajberpillan>> ahh perfekt med rea! sånt gillar vi.

    ah typiskt med kompisarna...hoppas det blir lite imellan iallafall för man hade ju inte velat missa deras förstårs.

    jag tror inte vi har några i våran närhet som ska köra runt där vi tänkt. men vem vet..märker vi hehe.

  • Sundance

    Min svägerska och hennes sambo har varit förlovade i 6 år nu och har börjat prata lite bröllop nu när vi har dragit igång. Vi råkade förlova oss på exakt samma datum som de förlovade sig så jag skojade med dem och sa att "ta nu inte och gift er samma dag som vi planerar, bara för att jäklas"

  • Sundance

    Hur bestämde ni er för hur era inbjudningskort skulle se ut. verkar som att många har klart för sig hur de ska se ut, men jag blir tokig. Har bläddrar igenom varenda bild på Project Wedding för att få inspiration och visst blir man inspirerad men det gör ju inte direkt det hela enklare att välja. Några tips? Vi har röda rosor, grått och vitt som tema.

  • yatzy86

    Vi var tittade på vigselringar idag. Herregud vad vår budget kommer att spräckas haha. Inte alls som jag hade tänkt mig :P Har tittat lite på internet på ringarna men de var inte alls så fina i verkligheten. Så här får det ta börja sparas på riktigt nu :P

  • Sundance

    Makupala, jag myser och ryser med dig.

    Haha, jag har inte ens vågat börja titta på vigselringar. Vi sparar ju en del på att min m2b inte vill ha två ringar så det är bara till mig det ska inhandlas. Men för att den ska passa ihop med förlovningsringen så måste även denna bli handgjord och denna gång tror jag inte vi har något guld att lämna in så det blir nog ganska dyrt. Det som irriterar mig lite är att när vi skaffade våra förlovningsringar så bidrog min kära mor med en del guld, för min m2b ville inte avslöja våra planer för sin mamma men nu vet hon ju om bröllopet och då tycker jag att han kunde fråga henne om inte hon har lite guld till vigselringen. Men känner jag henne rätt så kommer hon inte dela med sig. Hon är skild så hon borde ju ha någon gammal förlovnings- eller vigselring. Och det var ändå nästan 6000 kronor vi fick genom min mamma.

  • Humlan66

    Oj idag har jag sett 2 brudar här nere i gbg den ena finare än den andra, men vad det pirrar då man ser dem

    vi har 56 veckor kvar nu till våran dag
    missy snart är det DIN tur oj vad spännande hihi

  • Bettertogether

    Haha, nu har till och med fästmannen börjat drömma om bröllop!! :D

  • maj2010

    9 månader och två veckor, eller 287 dagar kvar här... Inte för att jag räknar ;) Hur ska man stå ut med att vänta så länge till? Jag har dessutom börjat längta nåt alldeles förskräckligt efter barn, men vi har bestämt oss för att vänta tills vi är gifta. Och nu när drömklänningen är inköpt vill jag ju gärna komma i den också :)

    Har pysslat lite med inbjudningskorten idag, men får inte riktigt till det. Vitt kort med gröna och rosa detaljer blir det i alla fall. Hade först tänkt be en kompis som jobbar på tryckeri att hjälpa oss med korten, men det är ju så roligt att pyssla själv! Tror jag ska be henne fixa insidan i alla fall, för vi har ingen skrivare.

    Och sen är det ju festprogram som ska tryckas upp också. Vi började spåna lite om innehållet härom dagen. Eftersom många av våra gäster aldrig har träffats förr ska vi ha med korta presentationer av alla. Gärna nån lite udda information, för folk lär ju ändå bara prata om varifrån de kommer och vad de jobbar med.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7