• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • Sundance

    Är här någon som pluggat heltid på högskola? Jag har ju blivit antagen till socionom-programmet vilket ju är jättekul men direkt börjar man ju räkna på det ekonomiska nu när vi satt en budget för bröllopet så hänger det ju på att man kan spara ett visst belopp varje månad. Så min fråga är; Klara man av att jobba 25 timmar/vecka när man pluggar heltid?

  • sunzhine

    jag har studerat på heltid, dock på distans... Jag hade nog inte klarat av 25 timmar i veckan under hela utbildningen, under uppsatstider o tentaveckor så går ju mycket tid åt till pluggandet så då e det svårt o få ihop det men sen komemr det veckor som det är lugnare o då kan man absolut jobba samtidigt. Jag fick barn i juli när jag hade 1½ år kvar o valde att gå kvar, började höstterminen när hon var 6 veckor o hade med henne det första halvåret o pluggade med henne hemma så på sätt o vis hade jag ju ett heltidsjobb vid sidan om samtidigt som jag pluggade har man bara självdiciplin o e bestämd så går det ju!

    Lycka till om du nu orkade dej igenom hela min novell ha ha

  • Mariavw81

    Makupala, jag lider med dig. Jag tycker att din syster kanske borde märkt lite tidigare än 17 dagar innan ditt bröllop. Min brors fru var i sjätte månaden när dem gifte sig. Dem hade ställt fram en stol till henne ifall hon inte orkade stå. Om det är för att hon inte känner sig snygg längre, måste jag säga att det är en dålig anledning, det är ju dig och din M2M som alla skall kolla på. Lycka till, jag hoppas allt ordnar sig.

    Sundance, jag pluggade heltid men tränade och hade matcher ungefär 15-20 i veckan. Det blev jobbigt men om man har någonting att se fram emot kanske du kan jobba lite. Men jag tycker personligen att 25 timmar i veckan låter mycket. Lycka till med pluggandet.

  • Veronicamy

    imorogn ska ja iväg o kika bröllopsklänningar e såå nervös för jag vill hitta min drömklänning har ni några tips på hur man ska finna den? ni som varit ute o letat!!??

  • makupala

    tack för alla snälla ord!

    va och shoppade tillsammans med min bästa vän idag och berättade för henne vad som hade hänt. och jag behövde inte ens fråga innan hon sa att hon skulle se det som en ära att få vara min brudtärna. frågade även 2 andra nära vänner om de också ville vara mina tärnor, den första svarade "självklart!" den andra har inte svarat ännu.. hon är i tanzania o kommer inte hem förrän på söndag.. hihi..(skickade sms till henne o hoppas på svar omgående på söndagmorgonen..) men det börjar kännas ljust igen!

    tur att man iallafall har underbara vänner!

  • Bluebride
    makupala skrev 2009-07-30 22:29:59 följande:
    tack för alla snälla ord!va och shoppade tillsammans med min bästa vän idag och berättade för henne vad som hade hänt. och jag behövde inte ens fråga innan hon sa att hon skulle se det som en ära att få vara min brudtärna. frågade även 2 andra nära vänner om de också ville vara mina tärnor, den första svarade "självklart!" den andra har inte svarat ännu.. hon är i tanzania o kommer inte hem förrän på söndag.. hihi..(skickade sms till henne o hoppas på svar omgående på söndagmorgonen..) men det börjar kännas ljust igen!tur att man iallafall har underbara vänner!
    vad skönt. Jag är glad att mina tärnor ställer upp.
  • MissMijah

    Skönt att det löser sig för dig trots allt! =) hoppas dina systrar får sig en ordentlig tankeställare!! kram


    makupala skrev 2009-07-30 22:29:59 följande:
    tack för alla snälla ord!va och shoppade tillsammans med min bästa vän idag och berättade för henne vad som hade hänt. och jag behövde inte ens fråga innan hon sa att hon skulle se det som en ära att få vara min brudtärna. frågade även 2 andra nära vänner om de också ville vara mina tärnor, den första svarade "självklart!" den andra har inte svarat ännu.. hon är i tanzania o kommer inte hem förrän på söndag.. hihi..(skickade sms till henne o hoppas på svar omgående på söndagmorgonen..) men det börjar kännas ljust igen!tur att man iallafall har underbara vänner!
  • Pingstdagen2010
    Sundance skrev 2009-07-30 18:20:06 följande:
    Är här någon som pluggat heltid på högskola? Jag har ju blivit antagen till socionom-programmet vilket ju är jättekul men direkt börjar man ju räkna på det ekonomiska nu när vi satt en budget för bröllopet så hänger det ju på att man kan spara ett visst belopp varje månad. Så min fråga är; Klara man av att jobba 25 timmar/vecka när man pluggar heltid?
    Jag hade aldrig klarat av att jobba så mycket, eftersom det var ett väldigt högt tempo på min utbildning. Jag tycker att du kan testa att jobba 25 timmar och om du märker att det inte funkar kan man alltid jobba lite mindre timmar. Du måste vara rädd om dig, så att du inte blir utsliten!
Svar på tråden Bröllop 2010 nr7