• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • mysifer

    men usch så taskigt! varför beter de sig på det viset?


    makupala skrev 2009-07-29 13:52:29 följande:
    med 17 dagar kvar till bröllopet, verkar det som om min ena tärna kommer att hoppa av.. och gör hon det, har den andra tärnan sagt att hon också hoppar av.. blir så himla ledsen..
  • Sundance

    Jag blir chockad när du berättar det Makupala! Jag undrar om jag inte hade sagt till dem att jag inte vill ha dem där alls den dagen. Det är ju liksom inte så att de gör dig en tjänst genom att va tärnor, utan det är ju DOM som har fått ett hedersuppdrag. Jag hades lagits med näbbar och klor för att få behålla min tärnplats om jag varit tärna på min kompis bröllop. Var ärlig mot dem och säg hur otroligt besviken detta gör dig och hur oerhört mycket det förstör.

  • Humlan66
    Sundance skrev 2009-07-29 17:10:52 följande:
    Jag blir chockad när du berättar det Makupala! Jag undrar om jag inte hade sagt till dem att jag inte vill ha dem där alls den dagen. Det är ju liksom inte så att de gör dig en tjänst genom att va tärnor, utan det är ju DOM som har fått ett hedersuppdrag. Jag hades lagits med näbbar och klor för att få behålla min tärnplats om jag varit tärna på min kompis bröllop. Var ärlig mot dem och säg hur otroligt besviken detta gör dig och hur oerhört mycket det förstör.
    Ja jag håller med dig , prata med dem båda NU

    Usch sån dålig stil
  • Sundance

    Jaha, då ska man bli socionom då. Jag har tackat jag till utbildningen men jag kommer att fortsätta att jobba som butikschef. Min chef sa att jag får jobba hur mycket/lite jag vill. Känns verkligen jättekonstigt att man ska in i studentlivet. Sitter och tittar på Lunds Universitets hemsida och försöker förstå vilket av alla scheman som gäller för mig. Fattar ingenting! Och hur ska jag veta vart alla salar ligger??? Vad betyder alla ord och uttryck de använder. Hade de använt uttryck som "fronta" och "galga av" så hade jag känt mig betydligt tryggare. Hjälp!

  • CiaLovesAndreas
    Sundance skrev 2009-07-29 19:04:33 följande:
    Jaha, då ska man bli socionom då. Jag har tackat jag till utbildningen men jag kommer att fortsätta att jobba som butikschef. Min chef sa att jag får jobba hur mycket/lite jag vill. Känns verkligen jättekonstigt att man ska in i studentlivet. Sitter och tittar på Lunds Universitets hemsida och försöker förstå vilket av alla scheman som gäller för mig. Fattar ingenting! Och hur ska jag veta vart alla salar ligger??? Vad betyder alla ord och uttryck de använder. Hade de använt uttryck som "fronta" och "galga av" så hade jag känt mig betydligt tryggare. Hjälp!
    Spännande!
  • Humlan66
    Sundance skrev 2009-07-29 19:04:33 följande:
    Jaha, då ska man bli socionom då. Jag har tackat jag till utbildningen men jag kommer att fortsätta att jobba som butikschef. Min chef sa att jag får jobba hur mycket/lite jag vill. Känns verkligen jättekonstigt att man ska in i studentlivet. Sitter och tittar på Lunds Universitets hemsida och försöker förstå vilket av alla scheman som gäller för mig. Fattar ingenting! Och hur ska jag veta vart alla salar ligger??? Vad betyder alla ord och uttryck de använder. Hade de använt uttryck som "fronta" och "galga av" så hade jag känt mig betydligt tryggare. Hjälp!
    Lycka till !!
  • sunzhine

    kul sundance, själv är jag sen 1½ år socialpedagog, väldigt lik socionom o himla kul!!! Kommer bli jättebra o kul för dej.

    Makupala, hoppas verkligen att det klser sig för dig med tärnorna! Trist när det blri så!

  • Bluebride

    konstigt, mina inlägg kommer inte med.

    Här hoppas jag på ett bröllop i pingst 2010

  • makupala

    jaha så har både hoppat av då... fan fan fan..

    skulle ha mina båda systrar som tärnor.. min lillasyster är gravid i v21 o kom nu helt plötsligt på att hon inte alls kan stå som tärna då för hon har ju faktiskt gått upp 6kg i vikt.. daahhh.. hon är gravid vad hade hon förväntat sig??? suck..

    och då vill inte min storasyster heller vara tärna, eftersom hon inte vill göra det ensam.. när jag ringer upp henne och är helt förkrossad så tar hon lillasysters parti på en gång "för det är ju så synd om henne, hon hade ju inte förväntat sig att blir så stor!" men hallå seriöst, vem vet inte att man lägger på sig ett par kilo när man väntar barn?!?!

    blir så j*vla besviken och vill bara gråta.. detta är mina egna systrar liksom.. tycker de uppför sig otroligt själviskt.. det är ju MIN stora dag.. men då vet man ju hur mycket man betyder fö dem...

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7