• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • Bettertogether

    På tal om blommor fick jag härom dagen klartecken att jag FÅR göra mina brudbinderier som slutarbete! Det känns ju superbra! :D Tror jag ska planera buketten och kyrkarrangemangen eftersom jag redan har bordsarrangemangen färdiga för mitt inre öga ;)
    Dessutom känns det ju lite speciellt med tanke på att ingen annan har planerat blommorna till sitt eget bröllop som slutarbete förut i skolan :)

  • maj2010

    Hej tjejer! Ser att det inte bara är jag som har tråkigt på jobbet. 27 grader varmt och strålande sol ute och här sitter jag och slösurfar i brist på vettigare sysselsättning. Har bockat av det mesta på listan över saker som måste göras innan semestern. Dessutom är chefen borta, så vi dansar på borden, haha...

    Imorgon kommer min bästa vän och tärna på besök. Ser fram emot en helg med tjejsnack, solbad, vindrickande och framför allt - klänningsjakt! Vi ska ge oss ut på en runda bland brudbutikerna här i Gbg. Frågan är om jag vågar slå till på en klänning redan nu om jag hittar en som ger mig wow-känslan? Det är ju så många månader kvar...

  • maj2010

    Bettertogether: Kul att du ska göra dina egna brudbinderier! Dig ska jag nog be om lite tips och råd längre fram...

  • kullaberg

    bettertogheter >> Grattis till att du får göra dina egna binderier, måste kännas bra!

    Jag är långt ifrån klar med vad jag vill ha, men det är ju gott om tid

    maj2010 >> hade jag hittat en "wow-klänning" hade jag nog köpt den! Även om det är många månader kvar. Risken finns ju att du inte köper den och så finns den sen inte kvar om du skulle vilja ha den. Men det är klart ett svårt dilemma. Fast jag hade nog slagit till om jag hittat en. Inte klarat att låta bli

    Åå, jag vill också ut och prova klänningar.. Jaja, efter semestern!

  • Karin längtar

    Jag kommer också att leta i butikerna i Göteborg. Vilka går du till i första hand? Läste om en i Kungsbacka som fått bra kritik. Tänkte ta med mig mamma på en klänningsrunda.


    maj2010 skrev 2009-06-25 10:46:43 följande:
    Vi ska ge oss ut på en runda bland brudbutikerna här i Gbg. Frågan är om jag vågar slå till på en klänning redan nu om jag hittar en som ger mig wow-känslan? Det är ju så många månader kvar...
  • maj2010

    Jag har hört bra kritik om VIP och Remanns, så dem ska jag definitivt gå till. Sen finns det en till på Linnégatan som jag inte minns vad den heter, nästan uppe vid Linnéplatsen. Och så har jag sett att det finns en vid Vasaplatsen som jag kanske kikar in i. Ramonas tänker jag undvika till att börja med, har hört att de är så otrevliga där.

    Under valborgshelgen tog jag med min mamma till Kungsbacka och provade klänningar, både på Svahns och Wifabello (som ligger intill varann). Svahns har mest Nixa-klänningar och kändes inte så inspirerande. Kvinnan som har Wifabello däremot var ett under av engagemang och hjälpsamhet! Just då hade hon ingen klänning inne som kändes som "jag", men hon hjälpte mig fatta vad jag ska titta efter. Hittar jag inget i Gbg så åker jag nog dit igen framåt hösten

  • maj2010

    Vi har bokat festlokal och preliminärbokat fotograf. Dessutom har vi utsett tärna, bestman, solist och toastmaster (funderar på om vi ska ha en toastmadame också). Gästlistan är nästan klar men kommer säkert att ändras. Bjuda eller inte bjuda släkten är frågan... Och så har jag som sagt börjat kika lite på klänningar. Ungefär där är vi nu.

    Sambons syster vill ge oss ett liveband till festen i bröllopspresent, så det borde vi kanske börja leta efter nu. Annars händer det nog inte så mycket på bröllopsfronten förrän till hösten.

  • Fenixx

    megi>> gifter mig inte förrän i juli, men på min profilsida så ser du vad vi hittils har klart.

  • Karin längtar

    Hyr alla brudklänningsaffärer ut klänningar? Även om det inte står något om det på hemsidan.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7