• blendy
    Äldre 16 May 18:45
    6003 visningar
    11 svar
    11
    6003

    Någon som fått resultat med LCHF?

    Hallå!
    Någon som provat LCHF och fått resultat? Jag har själv kört det i ca 3 veckor utan någron som helst viktminskning. Men minmage mår bättre och jag blir inte längre uppsvullen fram på em som förr. Kan det bero på att jag inte har någon övervikt? Vill få bara lite snyggare midjan och kanske tappa 3-4 kg.

  • Svar på tråden Någon som fått resultat med LCHF?
  • b2b09
    Äldre 16 May 18:54
    #1

    Kan inte hjälpa dig, men jag blev oerhört nyfiken... vad är LCHF för något??

  • Sofieo­chJami­e
    Äldre 16 May 19:26
    #2

    Jag kör LCHF och går ner i vikt, det går sakta men pekar neråt. Det finns jätte många bloggar på nätet med folk som går ner i vikt med lchf men jätte bra inspiration. Jag tror helhjärtat på lchf och kommer troligtvis aldrig gå tillbaka att äta en massa kolhydrater igen.

  • konsti­gabara­lillaj­ag
    Äldre 16 May 21:22
    #3

    Jag har/äter enligt lchf och har gått ner 27 kg

  • wiii
    Äldre 17 May 12:15
    #4

    LCHF betyder low carb high fat. Alltså att man ska dra ner på/ sluta med kolhydrater, men däremot ska äta mycket feta saker typ äkta smör, grädde osv

  • blendy
    Äldre 22 May 13:50
    #5

    Va`roligt att det är så många som fått effekt, vad kan jag göra för fel? kan beskriva vad jag äter på en dag så får ni säga vad ni tycker om min matsedel för en dag:
    frukost
    fjällfil med lite vispgrädde och krossad linfrö
    kaffe med 1,5 dl mjölk och lite vispgrädde
    lunch
    en köttbit, stekt eller grillag
    salladblad och lite gurka
    sås
    middag
    köttbit, kyckling eller fisk stekt eller grillad
    sallad
    sås

    Dricker nog en kopp kaffe med mjölk och grädde som på morgonen.
    har inte gått ner mer en kanske 500 g på 4 veckor. Förut åt jag mycket bröd, ris och pasta även om det var fullkorn. Konstigt, tycker ni inte?????

  • T0612
    Äldre 24 May 17:57
    #6

    Hoppas det funkar på mig =) började i torsdags :D hoppas på att gå ner så mycket som möjligt till december.. ni kanske har några bra recept?

  • gotlan­dsulri­ka
    Äldre 28 May 21:44
    #7

    Åt så under hösten och gick ner 7 kilo. Nu är de sista 4 påväg. Går ner ca 2 kilo i veckan om jag följer dieten helt, äter jag lite kolhydrater går jag inte ner alls.

    Är mycket piggare dessutom!

  • konsti­gabara­lillaj­ag
    Äldre 28 May 21:46
    #8

    Hur går det för er alla? Flyter det på smidigt?

  • T0612
    Äldre 28 May 21:53
    #9

    jag har nu hållt mig till dieten i en vecka och känner skillnad i ork, cm och vikt =) så jag är grymt nöjd

  • konsti­gabara­lillaj­ag
    Äldre 28 May 21:57
    #10

    Härligt!

    Man får en kick när man börjar se och känna resultat.


    T0612 skrev 2009-05-28 21:53:52 följande:
    jag har nu hållt mig till dieten i en vecka och känner skillnad i ork, cm och vikt =) så jag är grymt nöjd
  • Duches­s
    Äldre 30 May 15:55
    #11

    Kul! Jag tillhör också de som testat LCHF med goda resultat. Framför allt märker jag skillnaden i centimeter. Jag blir mycket mindre uppsvullen i kroppen (mindre vatten och annat elände) när jag inte äter kolhydrater.

    Just nu kombinerar jag LCHF med Cambridge, vilket för mig är en lyckad kombination. Även om jag syndat lite så har jag gått ner 4 kg på 3 veckor.

    För övrigt satsar jag mina sista Läkerol på att nästan inlägg i den här tråden blir spam och reklam från "Hoppet om bröllop".


    T0612 skrev 2009-05-28 21:53:52 följande:
    jag har nu hållt mig till dieten i en vecka och känner skillnad i ork, cm och vikt =) så jag är grymt nöjd
Svar på tråden Någon som fått resultat med LCHF?