• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden

    nu har jag osså fått kaffe o goooo macka!
    I kylen väntar en marängtårta som en av kollegerna hade med från studentskivan i förrgår......MUMS!

    Förstår att du känner dig lätt bakis idag, Blommis, efter en sådan gårdag.

    Har osså missat Hvidis oskuld....trodde inte det gick att vara det när man har en muffin i magen!

    Ja det är rätt synd om min kusin.....har gått igenom en skiljsmässa som inte var så fin.....sen ville hon bo kvar i huset de byggt tillsammans för barnens skull....svårt att ta över ett helt huslån på en ekonomi....sen har hon haft div olika jobb de senaste 5 åren....nedskärningar mm....sen har hon haft massor med problem med balansen.....när det gick över så var det cellförändringar....o nu hennes sambos cancer.
    Inte har hon någon hjälp av sin mamma o syster....vilka är riktiga psykfall enligt mig....klart man ställer upp för sina syskon o barn!! Nä hennes mamma (min moster) o syster bryr sig bara om sig själva...ska bli intressant att träffa dem idag.....morrar redan.....

    *stoppar huvudet i sanden o håller tummen stenhårt för ÄL som gått o ÄL som är på g*

    Fick en supergullig magnet av min syster igår...."Systrar o choklad gör livet underbart"

  • passionsblomman

    Haha! I tanttråden är det minst två som gärna stryker över åtminstone en syster av flera på den magneten! :-d
    Vi hade ett snack om det inatt.

    Men det var en gullig present!

    vad är det du ska göra idag som ska träffa psykfallen?

  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-11 10:34:12 följande:
    Haha! I tanttråden är det minst två som gärna stryker över åtminstone en syster av flera på den magneten! :-dVi hade ett snack om det inatt.Men det var en gullig present!vad är det du ska göra idag som ska träffa psykfallen?
    Studentskiva! Kusinbarnet tar studenten o ska firas rejält....o så ska ju så klart psykfallen dit.....har laddat med lite vassa kommentarer.... *moahahahahaha*
  • andbeyond

    Goddagens!

    *viftar med svenska flaggan i regnrusket, heja blommis!*

    Idag ska jag lämna tryggheten i lgh och ge mig ut på stan.. när man är hemma så mkt som jag varit senaste halvåret så tar det allt emot att behöva göra något. Åka tunnelbana är väl praktiskt men kanske inte så himla mysigt. Ska köpa lite mer papper och grejer så jag kan pyssla klart allt inför bröllopet. Gästbok och placeringskort etc. Sista ansökningsdag på jobbet jag sökt var igår så förhoppningsvis har jag inte tid att göra allt detta framöver. Sen har jag 3 olika födelsedagar att fira i helgen så det blir att köpa presenter också, inte det lättaste

  • passionsblomman

    Oj många ärenden att lösa! Ibland går det så LÄTT med presenter och ibland så dåligt!
    Eller när man MÅSTE hitta ngt fint att ha på sig för amn ska på fest. Hittar man något då eller??
    Nä, ganska sällan!

    Men när man ska köpa vinteroverall och inte ens ha r råd med DEN, DÅ hittar man fina fina klänningar och skor...


    andbeyond skrev 2009-06-11 10:51:01 följande:
    Goddagens!*viftar med svenska flaggan i regnrusket, heja blommis!*Idag ska jag lämna tryggheten i lgh och ge mig ut på stan.. när man är hemma så mkt som jag varit senaste halvåret så tar det allt emot att behöva göra något. Åka tunnelbana är väl praktiskt men kanske inte så himla mysigt. Ska köpa lite mer papper och grejer så jag kan pyssla klart allt inför bröllopet. Gästbok och placeringskort etc. Sista ansökningsdag på jobbet jag sökt var igår så förhoppningsvis har jag inte tid att göra allt detta framöver. Sen har jag 3 olika födelsedagar att fira i helgen så det blir att köpa presenter också, inte det lättaste
  • Ninnnis

    Det var här den svenska oskulden dök upp som gubben i lådan


    Hvidbrud skrev 2009-06-10 22:02:47 följande:
    Jag tillhör också skaran som sjunger nationalsången högt och stolt! Kanske för att jag varitr utlandssvensk så länge att jag vet vad vi har att sätta pris på. Den svenska kulturen fins och är härlig. Rötägg fins överallt, men den svenska öppenheten, medmänskligheten, oskulden och stoltheten, den kan ingen ta ifrån oss!
  • Ore

    Blommis: Man hittar ALDRIG något fint när man måste. Själv ska jag på bröllop om en månad, har fortfarande en viss förhoppning att något jag har i garderoben ff ska gå på då, men vem vet... Undrar om det är en tidsbesparing att gå till syaffären direkt och fixa något själv??? Istället för att leta i sjutton affärer och inte hitta något och vara irriterad över det?

    Angående byxor så är det ett par av mina jeans som fortfarande passar (i vecka 17+5) - wiiihii... Men jag har garderat mig, en jeanskjol och ett par jeans i mammavariant är inhandlade. Verkar bara vara så ohyggligt varmt med mudden över magen under sommaren...

    Inget illamående Lanovia?

    Och hur trivs Hvidis på "rätt" sida av sundet???

  • Ninnnis

    Gullig syster, Ingis! *saknar min lillasyster* Hoppas studentskivan blir trevlig trots mindre trevliga släktingar.

    Blommis, jag vet inte riktigt när ÄL var/är, testet gav utslag i går morse så det kan väl vara allt från igår till imorgon? Hade mycket känningar igår, så förhoppningsvis var det då (dag 17 i så fall)

    Andbeyond, när är det ni gifter er? *glömsk*

    Hvidis, håll ut! Snart är du mammaledig och kan titta på nya tv:n hela dagarna

  • passionsblomman

    Ååh, är du redan i v 17 Ore! Shit vad fort de känns som det går...
    Har du kollat dina järnvärden?

    Jag läser så gott det går i andra tråden, men et är så mycket som pågår så man tar sig inte riktigt in där känner jag, det märks att många verkligen känner varnadra sedan riktigt länge.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan