• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

    Nej Ingis, det var ingen sån dröm Bara konstigt att känna den förälskelselsekänslan för en annan man som jag hade för typ ett halvt liv sen...

    Lillmuffins rum är lååångt från färdigt. Känner att det får ta den tid det tar. AHr ju ledigt snart (8jobbedar kvar!)! Vagnar har jag kollat på, men inte fastnat för någon precis. Den ska inte vara för liten eller låg och inte för stor och klumpig. Den behöver inte kosta så himla mycket heller tycker jag, bara den är säker för lilltussan!

    Nu ska jag snabbt i duschen och sen krypa ner till maken och se om det ger utbetalning... Han ska jobba kväll så jag får passa på nu!

    KRAAAAAAM!!!

  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-06-10 09:06:48 följande:
    Nej Ingis, det var ingen sån dröm Bara konstigt att känna den förälskelselsekänslan för en annan man som jag hade för typ ett halvt liv sen...Lillmuffins rum är lååångt från färdigt. Känner att det får ta den tid det tar. AHr ju ledigt snart (8jobbedar kvar!)! Vagnar har jag kollat på, men inte fastnat för någon precis. Den ska inte vara för liten eller låg och inte för stor och klumpig. Den behöver inte kosta så himla mycket heller tycker jag, bara den är säker för lilltussan!Nu ska jag snabbt i duschen och sen krypa ner till maken och se om det ger utbetalning... Han ska jobba kväll så jag får passa på nu!KRAAAAAAM!!!
    Hahahah ja bara snabba dig in i duschen...jag håller tummen för utdelning!

    Vagn är ett halvt examensarbete att komma fram till vad som passar en bäst....liiiiite jobbigt att det finns så många olika att välja mellan....blir ju bara svårt!

    Denna här makapären ska jag hyra/köpa.....hoppas länken funkar
    www.cefar.se/products.asp%7BE34B1C0C%2D1A1F%2D4B83%2D9B16%2DA3E7BBA8252E%7D&id=CEFAR+FEMINA&cat=TENS+%2F+Sm%E4rtlindring

    Är en TENS-apparat som kan ge massage, smärtlindring o hjälpa till att motverka svullna ben osv....
    Principen är att makapären skickar svagasvaga impulser i huden...o tydligen är det så att nervimpulser från huden går före smärtinpulser från foglossning eller värkar....spännande eller hur?!
  • Znose

    Hej Hej på er !
    Tittar förbi i farten till olika möten..ibland är det mkt att göra

    Du får väl ge oss info om makapären fungerar Ingis!

    *Vinkar till alla i tråden*

  • lanovia 08

    Hivdis duch och sedan sängen låter som en utmärkt plan. Hoppas du fick utdelning.

    Jag tycker inte alls vi lyckas lika bra med mys som innan. Egentligen skall jg nog inte klaga för vi har nog bara minimerad det till var tredje dag. Men känns som vi ALDRIG får till det. Igår var vi båda sugna men när vi väl fått i oss mat och orkat resa oss från soffan så var jag redan att däcka i sängen.

    Träningen avbokades. KÄnner att jag nog skall lyssna till kroppen. Vill spillevinken ta min energi så får hon la göra det. Jag kan gå till gymmet sedan och anpassa vikterna och repetitionerna mer efter min ork i em. GÅr jag på bodypump så manas jag alldeles för mkt av tränaren och min träningskompis. Och med tanke på att jag redan är skakig...

    Ingis, kan säga att det inte bara var du som misstolkade Hvidis undervattensdrömmar.
    Låter som att orättvisan verkligen har drabbat din kusin och hennes sambo. Snäll du är som hjälper dem.

    Hur går det med Daa? Mår du bra?

    *kramar alla*

  • andbeyond

    Heeej!

    *springer runt och kramar på alla*
    *lägger en sval handduk på lanovias panna*
    Ha en härlig honeymoon Nallis! *vinkar*

    Min dator kraschade i helgen! Så satt hela dagen igår och installerade om och höll på. Senaste backup var från sista mars, så förlorade lite dokument och bilder jag sparat som inspiration och så till bröllopet. Inget livsviktigt dock men var lagom trött på det hela i går kväll kan jag säga!

    Har läst ikapp men minns inte längre vad jag skulle säga..

    Tur att jag inte behöver bråkas med blommis om pris på brudbukett för hon ska göra min

    Nu ska jag kolla igenom datorn ännu en gång och försöka komma ihåg vad som fattas..

  • Daa

    Hej på er! *vinkar frenetiskt*
    Bäst att titta in och skriva lite snabbt.
    Har försökt titta till er lite, men inte haft tillfälle att skriva.
    Nu har jag börjat prioritera att promenera på lunchen istället för att sitta här och läsa, för kroppen behöver det.
    Mår ganska så bra egentligen, förutom att magen är ganska skum. Skyller på lilla Baa
    Och så är jag så ruskigt trött. Har semester först 20 juli (vem hade kunnat ana, när jag bestämde mig för det datumet, att det skulle finnas en liiiten liten människa som kräver massa energi i mig? ) och undrar hur det ska gå att jobba till dess.
    Tar alla chanser till vila.

    Men nu ska jag gå ett varv runt huset innan jag äter.
    Ha en fin dag, allihop.

  • Hvidbrud

    Hej alla godingar!
    Hehe... Det blev utdelning! Nu har jag abstinenser efter min man och vill bara ligga brevid honom och lukta honom bakom örat. HAr redan ringt honom en gång... Men han är på väg till jobbet och där kan jag ju inte överfalla honom...

    Ingis: Du får berätta m det funkar, har läst om det på lika ställen och det låter ju jätte bra om det funkar! (särskilt på svullna ben... Suck)

    Daa: härligt med det lilla livet även om man är sååå tröött i början! Det går över!

    Nej! Chrackade datorer är min mardröm!! *pasarpåattgöraenbackup*

  • ingenjörsbruden

    Andbeyond: Neeeeeej....datorkrasch...mardröm...våran dator hemma har osså kraschat....dock kan vi inte installera om....fel på hårddisken....suck.....bränn ut skivor med era foton med jämna mellanrum o försök ha en extra hårddisk som ni kan dubbellagra på......

    *vinkar till Daa o lilla Baa*
    De små liven tar rätt mkt energi från en...bara att anpassa sig.

    Hvidis: Hahahaha GÖTT med utdelning.....o ja..man får eg bara mer abstinens!! Det är rätt synd om våra karlar...hahhahaha
    Ja ska komma med utförlig rapport om hur TENSen funkar för mig....bara det att den kan massera...mmmmmmmm
    Sen kan man använda den för att stärka upp muskler osså....kan ju nog vara bra efter förlossningen.

    Lanovia: Mys var tredje dag?! Sicken lyx! Här är en annan glad om man kan få mys BÅDE lördagen OCH söndagen!! Hahahhahaha! Viljan finns där...men maken är så slut på kvällarna....ögonen går i kors på honom.....så jag får faktiskt dåligt samvete av att "utnyttja" honom....ja tänka sig.....jag o dåligt samvete....

  • Hvidbrud

    Min mamma köpte en sån "muskeltrännare" på nån tv-shop eller nått... Oj, vad roligt jag hadde det med den! Satte den på inåtrotatorerna på underamen så att min hand gick helt i frankensteinläge när stöten kom.. Ganska obehagligt var det, men skit kul! Gissa hur länge den höll... Ett besök av mig...
    Det är ju inte som massage det käns, men den pumpar ju ut nytt blod i musklerna geno smmandragningarna, tycker bara at det är lite svårt att släppa kontrollen över musklen när man vet att det kommer en stöt... Men det är nog väldigt låg volt(?) på dem. Ska bli kul att få en rapport! Allt som hjälpet mot smärta ät ju kanon! (fick lite gumpmuskelmassage som bonus vid utdelningen i morse... I lööööv min man!)

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan