• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ankan80

    haha..göka.... känns som en höskulle varit perfekta platsen för det....
    tror ju äl är på lördag och mannen kommer hem på torsdag så då skall jag be om en omgång

  • Hvidbrud

    Åh! En dubbel-blomma! Gur blev tårtan? Åh, vad suuugen jag blev nu!

    Vi har fortfarande ingen tv. det är faktiskt ganska skönt. jag kan hänga med er på min laptop och maken kollar på fotboll på sin och härlig bosanova i bakgrunden...
    Inga dåliga nyheter om man inte uppsöker dem, ingen reklam som tvingas ner i halsen på en (nu när champgnespöket har avdunstat). skönt!

  • passionsblomman

    Din dagliga dos!


    Ankan80 skrev 2009-06-09 20:54:37 följande:
    haha..göka.... känns som en höskulle varit perfekta platsen för det....tror ju äl är på lördag och mannen kommer hem på torsdag så då skall jag be om en omgång
    [/citat]
    Hvidbrud skrev 2009-06-09 20:57:16 följande:
    [citat]
    Åh! En dubbel-blomma! Gur blev tårtan? Åh, vad suuugen jag blev nu!Vi har fortfarande ingen tv. det är faktiskt ganska skönt. jag kan hänga med er på min laptop och maken kollar på fotboll på sin och härlig bosanova i bakgrunden...Inga dåliga nyheter om man inte uppsöker dem, ingen reklam som tvingas ner i halsen på en (nu när champgnespöket har avdunstat). skönt!
    Nej det gick dåligt. Jag skulle göra maräng och glömde mig och hällde i sockret i äggvitorna INNAN jag vispat, och då blir marängen inte krispig utan helt seeeeg, vilket ju kan smaka bra, men ger en mkt platt tårta.

    Får göra om i morgon. *suck* för imorgon är det mycket nog att göra ändå.
  • Hvidbrud

    Ja oj, det får man inte göra! Sockret ska ju vändas i...
    Men så får ni ju knapra lite på den andra redan ikväll

    Vad gör du för tårta med maräng?? *nyfiken*

  • Hvidbrud

    Ja! Göka järnet, ankan!!! Kan föreställa mig en intet ont anande herr ankis, som blir insliten i sängkammaren med skor och jacka fortfarande på!

  • passionsblomman

    Näää, jag vet! Nu blev det ju som sån där glace-ua-for smet eller nåt.

    Jag brukar alltid göra denna när det är till många, och det är den som har en rulltårtssmet som undre del och så maräng ovanpå. Antingen gör man en långpanna och delar botten så man får en mindre tårta, eller så gör man två långpannor och får en jättetårta. En klassiker och bland de godaste tårtor jag vet.

    Få se om jag hinner göra en ny imorgon...


    Hvidbrud skrev 2009-06-09 21:21:11 följande:
    Ja oj, det får man inte göra! Sockret ska ju vändas i...Men så får ni ju knapra lite på den andra redan ikväll Vad gör du för tårta med maräng?? *nyfiken*
  • Hvidbrud

    fyllning också?
    Åh, vad det måste lukta gott hemma hos dig nu! *gömmermigietthörnisoffanmedenbrabokochenkoppteochnjuteravdoftenochpyssletiköket*

  • passionsblomman

    Ja, jag brukar balnda bär och vispgrädde ochha emellan. Hallon eller jordgubbar eller båda.
    Nu skulle jag ha frysta hallon , för då håller bären grädden kall medan de tinar och man slipper få sur tråkig grädde.


    Hvidbrud skrev 2009-06-09 21:33:33 följande:
    fyllning också?Åh, vad det måste lukta gott hemma hos dig nu! *gömmermigietthörnisoffanmedenbrabo kochenkoppteochnjuteravdoftenochpys sletiköket*
  • Hvidbrud

    Såg tråden när det bara var få inlägg och kunde lukta trubbel... Men heja dig! Skulle inte överraska mig om den prisuppgift hon fått var på en handpenning... Låter ju betydligt troligare ialla fall.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan