• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

    Glukosbelastningstest? Näää... Jag testar med godispåsen och marabou här... Men inte på sjukhuset. Kanske är det om ma har det i familjen?
    Min bm har inte nämnt diabetes! Men jag vet ju egentligen bättre än att pressa i mig en hel påse, blir sååå trööt...

  • passionsblomman

    Du är en uppenbarelse som får solen att titta fram bara i ren glädje över dansande fruktsamma kvinnor!


    Hvidbrud skrev 2009-06-09 16:12:46 följande:
    *dansarsoldansiösregnetirutigbikiniochholmeshatt*
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-09 16:18:12 följande:
    Du är en uppenbarelse som får solen att titta fram bara i ren glädje över dansande fruktsamma kvinnor!
    Instämmer!

    Belastningsprov....ja om det är glukosbelastningen så är det ett rejält glas med glukosblandning som ska intas på fastande mage....inte ens vatten får man dricka innan.... så får man sitta o vänta i två timmar sen sticker de en i fingret o kollar blodsockret.....
    Mao....rätt långtråkigt o guuuuud så törstig jag var!!!! Spydde sen efter testen.....en av få gånger jag mått illa! *brrrr*
    Men då när jag gjorde testet så var jag jätte-anti-socker.....mådde inte alls bra på det....nuuuuu däremot.....mmmmm!

    *joinar hvidis soldans med bikini, gummistövlar o holmehatt...alllt i matchande grön-nyans*
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-09 16:33:45 följande:
    HA!!! Hvidis! Dansa mera! solen kom just fram här! precis nu när jag skrev!
    Det var nog för att jag skrämde fram den.....
  • passionsblomman

    Nuuu minns jag ju! Det där kommer jag ihåg att du fick plåga i dig!

    Det gjorde aldrig jag


    ingenjörsbruden skrev 2009-06-09 16:33:31 följande:
    Instämmer! Belastningsprov....ja om det är glukosbelastningen så är det ett rejält glas med glukosblandning som ska intas på fastande mage....inte ens vatten får man dricka innan.... så får man sitta o vänta i två timmar sen sticker de en i fingret o kollar blodsockret.....Mao....rätt långtråkigt o guuuuud så törstig jag var!!!! Spydde sen efter testen.....en av få gånger jag mått illa! *brrrr*Men då när jag gjorde testet så var jag jätte-anti-socker.....mådde inte alls bra på det....nuuuuu däremot.....mmmmm! *joinar hvidis soldans med bikini, gummistövlar o holmehatt...alllt i matchande grön-nyans*
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-09 16:45:47 följande:
    Nuuu minns jag ju! Det där kommer jag ihåg att du fick plåga i dig!Det gjorde aldrig jag
    Japp...det var en plåga precis då....men nu när jag inte är så socker-anti så går det kanske bättre....men sitta stilla i 2 h?! SUCK säger jag bara! Man får iofs sova...
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan