• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

    ja just det...är lite dålig på den där vattenavdelningen.
    Och så har jag inte walkat med skorna nu på ett tag och direkt får jag ont i nacken..

    Hörni, det bådas ösregnsväder väldigt olämpligt nu! På onsdag har vi skolavslutning på kvällen-utomhus, med picknick och allt. På lördag har vi fotbollscup hela dagen OCH jag ska gå och kika på Mulle Nuh som gifter sig l 17 då ockås. På Söndag är det avslutning för fobollslaget. Alla sakerna är roligare om det åtminstone inte vräker ner!

    Ni måste hjälpa mig att soldansa!


    Hvidbrud skrev 2009-06-09 14:35:00 följande:
    Vatten blomman, vatten! *hållertummarnastenhårtförattdetlil lalillaäggetskafastna*
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-06-09 14:35:00 följande:
    Vatten blomman, vatten! *hållertummarnastenhårtförattdetlil lalillaäggetskafastna*
    Hahahah läste
    "Vattna blomman, vattna!" hihihi ung samma!

    Har osså blivit sjukt sugen på godis.....helst Marabou Helnöt....helt galet....kan lätt smälla i mig en hel kaka....tur att maken portionerar ut det! Värsta beroendet!

    Nä det är inte lönt att gå o grubbla...när man väl är i situationen....det är då det gäller.....hur goda förutsättningar o mkt man tänkt innan....när man väl står där så kan man värdera om helt.

    *håller blommis upp o ner i hälarna så att ägget inte kan annat än fastna!!*
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-09 14:46:54 följande:
    ja just det...är lite dålig på den där vattenavdelningen.Och så har jag inte walkat med skorna nu på ett tag och direkt får jag ont i nacken..Hörni, det bådas ösregnsväder väldigt olämpligt nu! På onsdag har vi skolavslutning på kvällen-utomhus, med picknick och allt. På lördag har vi fotbollscup hela dagen OCH jag ska gå och kika på Mulle Nuh som gifter sig l 17 då ockås. På Söndag är det avslutning för fobollslaget. Alla sakerna är roligare om det åtminstone inte vräker ner!Ni måste hjälpa mig att soldansa!
    *vet inte hur man soldansar...men skakar på rumpan o de lurviga så pälsen ryker*
  • passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2009-06-09 14:47:05 följande:
    Hahahah läste"Vattna blomman, vattna!" hihihi ung samma! Har osså blivit sjukt sugen på godis.....helst Marabou Helnöt....helt galet....kan lätt smälla i mig en hel kaka....tur att maken portionerar ut det! Värsta beroendet! Nä det är inte lönt att gå o grubbla...när man väl är i situationen....det är då det gäller.....hur goda förutsättningar o mkt man tänkt innan....när man väl står där så kan man värdera om helt.*håller blommis upp o ner i hälarna så att ägget inte kan annat än fastna!!*
  • lanovia 08

    *soldansar* *håller tummarna för Blommis ägg som skall fastna*

    Hörni Hvidis och Ingis har inte era BM skrämt upp er vad gäller graviditetsdiabetes? Jag vet knappt om jag vågar gå i närheten av godis igen.

    Känner mig bara mer o mer säker på att vi inte kommer göra KUB. Som sagt mkt kan hända med den lill* och Down Syndrome är nog inte det värsta. En kopmpis barn föddes med syrebrist. Var riktigt kritiskt ett tag. Nu gick det bra och tjejen verkar vid drygt 1års ålder må bra (man vet nog inte säkert förrän vid 1½ år). Inte hjälpte det att kolla upp KUB där, det jag vill säga är allt kan hända och varken jag eller mannen känner nog att vi vill vara de som bestämmer över ett liv. Ringde däremot o kollade upp lite med tidigt UL, kände att det kunde vara skönt att få se att allt verkar ok innan Grekland. Men hon jag pratade med sa att man inte kunde se så mkt än. Man får göra tidigast vid 8 fullgågna veckor och det du ser då är bara något mkt litet och att det ligger typ rätt. Mkt mer kan man inte säga.
    När gjorde ni erat första UL, i samband med KUB antar jag, men när var det?

  • Ankan80

    Måste man göra de där snablars belsastningsproven..
    jag måste ju göra två...kan jag inte få slippa det första
    Får kväljningar bara jag tänker på det....brrr

  • lanovia 08

    belastningsprov?? Vad är det?

    Glömde svara dig förut Ankan. Jo tack jag tycker jag mår förvånatsvärt bra. Skakigheten har försvunnit. Är trött på eftermiddagarna, har ont i magen mellan varven särskilt när jag kommer hem från jobbet och mår lite illa på morgonarna.
    Men allting är i så mkt mindre dos än vad jag hade räknat med.

  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-06-09 15:40:59 följande:
    Måste man göra de där snablars belsastningsproven..jag måste ju göra två...kan jag inte få slippa det första Får kväljningar bara jag tänker på det....brrr
    Glukosbelastningarna eller? Ja de är tradiga....ska gör min andra om 2 veckor....suck liksom.
    Men ha med en citron o pressa i....då blir det som citronsaft...dock rätt söt...men det går.....

    Lanovia: Graviditetsdiabetes...va e de? Nä men visst är de så.....barnmorskan kollar blodsockret vid varje besök.....o det är ingen fara för mig än iallafall.....men har man ngt förhöjda värden ska man ta det på allvar.....
    Känner att mitt blodsocker är mer än stabilt nu under grav.....förr blev jag helt monster om jag inte fick mat i tid....men nu är det inga problem.....

    Vi gjorde Kuben i v12 o fick jättemånga fina ulbilder! Väl värt för både själ o öga!

    Ankis: Har du hittat kaffekokaren igen? *smyger runt på Ankis jobb med förstoringsglas o grönrutig basker.....hmmmmmm*
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan