• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

    jäkla BT. Nytt försök

    Mjöl har jag fått lära mig att är hemligheten Blommis. Mer mjöl så blir de fastare.

    Hvidis låter som ett klokt val om du har ont. Vad tränar du annars? All träning som jag brukar hålla på med stänger på jobbet över sommaren. Så nu vet jag inte om det räcker att jag powerwalkar och styrketränar under sommaren eller om jag borde göra något mera också?? BM kunde inte nog poängtera hur bra det var med träning, vilket jag iof redan hade anat.

    Ninnis hoppas du får det bra i Kungliga huvudstaden.

    Nalle har glömt bort vart det är ni skall åka?

    Ingis?? hoho var är du?

  • passionsblomman

    Lanovia: Jo, det är ofta så. Tyvärr hade jag inte mer mjölk hemma och inte mkt mer mjöl heller, så , nu finns det 3 hela och en trasig pankis och så får sambon toppa det med en risifrutti. De ska visst få köpa glass också, så han lär ju överlev. bara så iiiiiirriterande, när de BRUKAR bli hur fina som helst.

    Träningsmässigt tror jag du kommer upptäcka att det räcker långt att Walka och styrketräna.
    Saknar du ngt så är ju gravidyoga ruskigt populärt, och då får du nog med alla bitar skulle jag tro. Gott och väl.

  • Nalle Puh 40

    Blir till Side i Turkiet

    Hinner inte vara här så mycket men blir mer efter semestern för nu är det tusen andra saker man ska göra...

    KRAAAAAAAAAM till er alla...

  • Ankan80

    Äsch! Var stressad i morse så jag glömde stickorna!!!!
    Kanske skall ta i kväli stället då?

  • Hvidbrud

    Blommis: pankakor var något av det första jag lärde mig att laga själv, säkert innan man ens nådde upp till spisen Mmmm... för det är ju himelskt gott! Synd att de inte bliv lyckade, men de behöver ju inte vara vackra för att smaka gott! å med en glass till, så ska han nog inte lida nöd, utan bara få en fantastisk utflykt!

    Lanovia: Det är födselsförberedande gymnastik just nu. Lite puls lite styrka mycket bäckenbotten och andningsövningar, skulle säkert ha fått nått bra fiff om jag gått dit, men... Jag njöt av hela min lediga dag i stället.

    Nalle puh: åh, vad härligt med bröllopsresa!!! Lycka till med bebisverkstaden.. medelhavsluften brukar göra mig pilsk som en stackars marskatt!

  • lanovia 08

    Kvällen borde väl funka lika bra? Eller är det som med gravtest att man bör ta det med morgonurinen?

    Oh Turkiet, nice. Det står välidgt högt på våran att-resa-till-lista. Känns som att det är ett bra att åka till för att bada ställe men ändå få något lite annorlunda än Grekland o Spanien. Men det kanske är vi som misstagit oss.
    HOppas du får det kanon på resan!

    Ja det räcker väl kanske. I all fall under sommaren så kan jag komma igång mer o simma o gympa i september eller något sådant. Eller är det för sent då och det är nu de första månaderna som jag borde bygga upp allt??? Saknar att få jogga...
    Känner inte för att gå in o lägga mig i bassängen nu. Skall se om jag kanske kan vara duktig i Grekland och komma på ngt sätt att simma långt där. Tycker det är svårt i haven är ju inte så att man bara simmar 20 min rakt ut och sedan vänder.

    Förresten, visst har alla gravida här inne gjort KUB?? Vi skall ju ta ställning till det nu. Men vi var nog rörande överens om att inte göra det. Känner inte att vi vill ha makten att bestämma över ett livs rätt att vara eller inte vara. Sen om vi tänker rätt eller inte vet jag inte. Kanske är heldumt att inte ta sin chans o kolla upp det.

    Blommis vad bra att du fick till pannkakorna. Iriiterande när ingredienserna tar slut. Hoppas sonen blir nöjd och får en bra utflyktsdag med glass o allt.

  • lanovia 08

    Ett långt inlägg som gick i väg på första försöket. *kors i taket*

  • lanovia 08
    Hvidbrud skrev 2009-06-09 08:41:51 följande:
    .Nalle puh: åh, vad härligt med bröllopsresa!!! Lycka till med bebisverkstaden.. medelhavsluften brukar göra mig pilsk som en stackars marskatt!
    Låter som skön gympa du går på. Tänkte anmäla mig gravidvattengymp sedan när jag får det. Måste bara nå v17 först.
  • Ankan80

    Jag gjorde aldrig KUB, men skall göra nästa gång!

    Aldrig för sent att träna. Cykling och simning funkar bra!

  • Hvidbrud

    Gravisvattengymp låter härligt. Kanske jag skulle hitta det här i malmö också när jag blir mamma ledig. Barnmorskan sa åt mig att hoppa i basängen för att få pressat in lite av svulnaden i benen.

    Min man friade i turkiet, så det ligger mig varmt om hjärtat!

    Vi gjorde KUB eller NUPP när det kombineras med blodprov. Det var första ggn vi såg lillmuffin och det gjorde allt lite verkligare. Ville ju också se att allt var ok efter MF. Jag ska göra det nästa gång också om vi nu vill ha fler (JA!). Men jag är ju över 30 och säkert över 35 nästa gång. Förstår dina tankar om att ha makten om att vara eller inte vara. I danmark får man inte göra abort utan sundhetsstyrelsens godtjännande, så det är inte upp till en själv att bestämma där, vilket kanske gör det lättare? Vad vet jag. Tack ock lov behövde vi inte tänka så långt.
    Min syster däremot fick jätte dåliga värden med sitt första barn. Hon valde att behålla honom för hon kunde märka honom och märka livet, och det var ju det bästa val hon gjort för han är en kanonfin frisk pigg liten kille som snart fyller sju!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan