• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

    Lanovia: Det är ok att få massage om massören vet vad de gör. Själv vill jag inte få massage innan vecka 12, bara för säkerhets skull.

  • Znose

    Hej Hej alla i tråden !

    Verkar som om helgen varit bra här i tråden

    Kul med inskrivning Lavovia.
    Mammaledigt Hvidis...låter härligt...

  • Ninnnis

    Blommis, jag drog en kopp kokande vatten över bröstet och magen när jag var knappt ett år gammal. Kläderna fastnade i huden, och det var nog tur att pappa var nästan färdig läkare... Min kära bror (ett år äldre) passade på att äta upp allt pålägg och alla sockerbitar som stod på bordet medan mamma och pappa höll på med mig

    Ingen böj idag heller (nej Ankan, det är inte stickan som böjer sig ), men det kommer kanske. Har rejäla känningar i äggstockar (?) och tjejmage, så det borde vara på gång.

    Undrar förresten hur lång tid äl-testet ger utslag? Om man testar varje morgon kanske man ändå riskerar att missa utslaget, om det nu inte visar böj i ett helt dygn?

    Lanovia, åh vad skoj med inskrivning! Maken åkte i morse och kommer hem på fredag, men jag ska ju upp till Sthlm imorgon så vi spenderar tisdag eftermiddag till onsdag morgon ihop iaf

  • passionsblomman

    Hej tjejer!

    Ninnis vilket smärtsamt inlägg du hade där med din brännskada! Fy för bövelenn! Jag upptäckte att JAG satt och drog ut min egen t-shirt från kroppen...

    Lanovia: Jag är övertygad om att det bes många böner om blivande av efterängtade barn i kyrkan, fast kanske inte HÖGT och inte formulerat riktigt som jag skrev...

    Hvidis: när har du BF nu igen?

    Nu ska jag försöka posta innan jag åker ut...

  • Ninnnis

    Aj, vad det kniper i magen! Hoppas det är ett ägg som är på väg att lossna

    Tror Hvidis har BF i slutet på augusti (27:e?), och Ingis 090909

  • passionsblomman

    Å, naturligtvis är det ett lossande ägg!
    Hejja !

    Jag fattar inte att det ska vara så svårt för mig att få in lite dtum i skallen! Jag vet ju OCKSÅ egentligen att det är de där datumen!

    Förstår att du är varm Hvidis! Jag är ärligt glad att jag inte var höggravid på sommaren, för jag är känslig för värme redan som det är. Och jag var även jätteglad att lilla bebben kom i februari, så han var lite större och inte så himla ny och ömtålig när sommarevärmen kom.

  • Hvidbrud

    Går in i v 29 idag! Tredje trimestern! 31/8 är BF En liten jungfru... Kokar som en kräfta och det är inte ens varmt idag!
    Ska på födseförberedningsgympa idag. Kul! (men oj så besvääärligt...) men det är så skönt när man väl kommer igång!

    Är lite öm i musklerna efter att ha kastat slägga i lördags på/med min brirs Wii (i ett spel altså, inte svingat runt med hela konsolen ) Fy bublan vad kul det var!

    Klart det är ett lossnande ägg Ninnnis! *hållertummarna*
    Du borde ju ha några simmare kvar annars får du ju fyllt på lagrerna i morgon. Hejja hejja!

    (jävla BT som slänger ut mig hela tiden! Tack ctrlC)

  • passionsblomman

    Hörni, det där ctrl c, vad gör det? För jag ser inget hända när jag trycker på de knapparna? Jag markerar och kopierar med muspekaren...

    *prövar*

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan