• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

    *kramar Blommis* hormanego har du all rätt att vara.
    De vill som det verkar bara väl de kära svärisarna, men ibland blir det så fel. Hoppas de ger sig snart ialla fall.

    FULLTRÄFF är det ordet som lyser mest i hela din text Blommis. Nu fattar jag tummarna och håller dem stenhårt! *sticker huvudet i sanden och vickar på rumpan och lossas som ingenting*
    *visslar en lite melodi också när jag ändå håller på*

  • Hvidbrud

    Skrev ett långt inlägg till dig blommis, och cntl c adde det, men blev utslängd och inlägget var borta. Grrr... så jag stängde datorn och gick hem!

    Men jag tycker också att det låter helt underbart att det ser ut som en fullträff Hoppasr litte för dig också och håller allla tummar och tår för att det går!
    Svärisar är inte allltid det roligaste. Jag gillar mina skarpt, men helst i små doser. Nu ska vi dit på semestern i sommar i 5 dagar (maken ville 8) men jag blir så trött i huvudet av att inte förstå vad de säger och kan inte riktigt bajsa ordentligt när jag är där... ( ) Men de är så härliga och hjärtliga och jag har inte sett dem sen vi blev gifta i Juli!

  • Celeste97

    *vink vink*
    Jag har fullt upp i livet (vem har inte det?) utanför datorn nu, så jag hinner bara förbi och knäppa tummarna för er tjejer (och m2b:s) en stund. Men jag tänker på er, även när jag inte sitter klistrad här.
    Stor, solig kram!

  • Ore

    Passionsblomman: Fullträff låter jättebra... Du vet nog förresten vart du hittar progesteronexperter om du vill ha litet råd om dos
    (med bättre tillgänglighet!)

    Lanovia: Kan avlägga rapport efter morgondagens möhippa kring Carlsbergs alkoholfria öl, och det alkoholfria mousserande vin som jag hittade i liten flaska... Det är vad jag tänkt dricka nämligen... Har annars hört mycket gott om Billabongs alkoholfria mousserande vin. (Samtliga dessa innehåller max 0,5% alkohol, och det ska alltså motsvara den mängd alkohol som finns i typ filmjölk och apelsinjuice, helt naturligt...)

    Hmm, blev tveksam på Mistral S-vagnen nu. Vill ju ha en vagn med hjul som är lätta att svänga, men ändå en som funkar bra i skogen. FÅr nog kolla litet mer på de trehjuliga varianterna, tror jag...

  • passionsblomman

    Vågar knappt ens försöka skriva... det går inte ens att bläddra mellan inläggen utan att åka ut..

    Svärisarna har åkt nu. Jag blir helt själv om en liten stund, för sonen sover över hos sin bästis-de föräldrarna vet PRECIS vad vi går igenom och de har idag adopterat två underbara barn, så för dem har jag berttat hela grejen. De lovade vara barnvakt så vi unde åka skytteltrafik nu i helgen, men nu behövdes visst inte det!

    Så, ett inseminarium, ett vul ett blodprov. Få se om det kan räcka till ett pluss?

    Nu ska hon på kliniken på semester dessutom, så det hade ju passat extra bra att slå till nu.

    Jag tänker inte låtsas att jag inte hoppas själv också. Jag HOPPAS den här gången blir en bra gång!

  • Daa

    Ingis, vad ska man säga? *fnissar* Försnuskad? Det är okej

    lanovia, vilken vecka är du i? Tror jag har läst det nånstans men kommer inte ihåg... Jobbigt med illamående.
    Har mått lite illa, men inte så att jag inte kunnat äta. *bävar*

    Blomman, det är helt okej att att du är hormonego nu. *kramar*

    Försöker vänja mig vid att lilla knytet kallas "Baa" i den här tråden. Förvisso gulligt, men samtidigt ett uttryck jag spontant stämmer upp i vid sådana tillfällen liknande det när jag blir utkastad från BT och sedan inte lyckas logga in igen på många försök, alltså ett uttryck för lätt frustration och leda
    Fast kombinerat lilla Baa ser det fint ut.
    Oj, så jag svamlar nu. Fredagstrött i kubik.
    *vinkar till Celeste och er andra*

  • Hvidbrud

    Vad skönt att du är själv nu med godispåse och film! Mysigt! Du får ta ett snack med soldaterna att de ska hitta rätt och sjunga en liten sång för ägget, så det lägger sig till ro i din varma mjuva livmoder och börjar växa och dela på sig . *mysernermigisoffanbrevidblommisochtarengodisbitmums*

  • Hvidbrud

    Vinkar också till er alla som en galning...

    Nu kom min älskade make ocvh la en stooor påse godis i min hand! IRL!! tankeläsare är han! + blommor fick jag innan också... Härligt med helg tillsammans *hjärtar*

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan