• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

    Du är en tävlingsnarkoman...

    Nä, sedan jag började räkna så är nog 42 dgr det längsta, men innan så hade jag ju nollkoll då det speladekvitta.
    HOPPAS vi får vara mer åt 30 dgr nu båda, det är bättre i de här sammanhangen.


    Ninnnis skrev 2009-05-29 09:18:09 följande:
    Eller, cykla ikapp mig om du kan!
  • lanovia 08

    Ni är tokiga, en kväll låter jag bli att titta in här och nu är jag 5 sidor efter er andra. Måste jobba nu så jag hinner inte läsa ikapp.

    Välkommen Daa och Znose (jag tänkte också på att znoosa, men det är nog för att det är min favvosysselsättning på morgonen).
    Kul med nya, många av oss har hunnit hänga ihop länge nu delat mycke tårar och glädje, tempot kan vara väldigt högt vilket gör att många nya tyvärr snabbt ramlar bort. Så känns det svårt att komma in, fortsätt kämpa. Vi vill inte vara ogästvänliga.

    Jag skall läsa ikapp under dagen om jag hinner och ta reda på vad som hände i era liv igår kväll.

    Ninnis blev så mkt uppståndelse när jag var o tog prov så jag glömde tyvärr ställa frågan åt dig. sorry
    Väl hos gynekologen tyckte de att det var onödigt att jag skulle ta prov när jag var gravid, vet inte vad BM tänkte på igår i telefonen. Våran läkare kom in i rummet och formligen hoppade av glädje, tog mig i hand och gratulerade. Kul att man kan glädja folk.
    Själv började jag gråta i bilen därifrån. Om nu allt går som det skall, vågar inte ta ut allt glädje ännu, så slipper vi verkligen forsätta infertilitets undersökningen. Jag behöver inte åka dit på massa blodprov o VUL, mannen slipper runka på burk. Ja det var verkligen en lättnad som kom över mig i form av tårar. Och nu börjar jag nästan igen, men sitter på jobbet så måste skärpa mig.

  • passionsblomman

    Lanovia:

    Jag har inga svårigheter att helt och fullständigt leva mig in i dina känslor!

    Jag skulle också gråta lite här och där om jag var du!

    Det ÄR så roligt och det är SANT också, fast du inte riktigt fattat det...

  • lanovia 08

    Nej jag har inte fattat, just nu undrar jag om jag har inbillat mig allt.
    Vi har ett gravtest över funderar på att använda det istället för att lämna tillbaka.
    Tänkt om första testet visade fel??? Men då borde väl indinaerna kommit nu....

  • passionsblomman

    Det visade inte fel!

    Du ska ha en bebis lanovia.
    bebis
    bebis
    bebis



    som redan är därinne och växer och snart buffar och sparkar på dig...

    som snart, inte alls om så länge, bara efter en julafton till kommer ligga i din famn och lukta så GOTT om det fjuniga håret och andas och sova och vara alladeles alldelsa trygg hos dig!

    Det är SÅ det är!

    Tänk på DET du!

    lanovia 08 skrev 2009-05-29 09:32:20 följande:


    Nej jag har inte fattat, just nu undrar jag om jag har inbillat mig allt.Vi har ett gravtest över funderar på att använda det istället för att lämna tillbaka.Tänkt om första testet visade fel??? Men då borde väl indinaerna kommit nu....
  • Ninnnis

    Åh, Blommis vilken härlig beskrivning! *vill också*

    Lanovia gumman! Du ska väl inte tänka på att fråga saker åt mig, du ska ägna dig helt och fullt åt att vara gravid! Jag förstår att det är lättnad och glädje och alla känslor på samma gång, och man FÅR gråta (du pratar med en expert)! *kramar*

    Och med den cykeltakten jag och Blommis (och Ankan) har nu, så kommer vi snart efter!

  • passionsblomman

    *trampar på i maklig takt och njuter av alla blommor ivid vägkanten, I´ll get there in time.Hakuna matata!*

    Ninnis, känner du dig lite...pubertal av pergon???

    Jag har insett att jag fått tillbaka mitt tonårshår-fast med grått i.
    Det måste nu tvättas JÄMT tycker jag, jag som annars bara tvättar det sådär var tredje dag.

    Det MÅSTE ju vara hormonerna....

  • passionsblomman

    Igår! Och nu ska jag gå och ta 2:a dagens, så jag inte glömmer den.

    Vi ligger precis jämsides nu inför nästa ÄL!


    Ninnnis skrev 2009-05-29 09:57:50 följande:
    Jag känner mig nog alltid som en pubertal tonåring nuförtiden... När börjar du ta Pergo?
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan