• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ninnnis

    Vill poängtera att det inte är speciellt synd om mig egentligen... Efter träningen planerar jag att sätta mig på terassen, alternativt i soffan, med en kopp te och en bok, sen ska jag lägga mig tidigt och sova min skönhetssömn

  • Nalle Puh 40
    Ninnnis skrev 2009-05-27 14:54:24 följande:
    Vill poängtera att det inte är speciellt synd om mig egentligen... Efter träningen planerar jag att sätta mig på terassen, alternativt i soffan, med en kopp te och en bok, sen ska jag lägga mig tidigt och sova min skönhetssömn
    Låter härligt med lite egentid
  • andbeyond
    passionsblomman skrev 2009-05-27 14:17:58 följande:
    Men AJE!Nu slog jag smalbenet så det började blöda.Så nu gör det ONT också!Om jag går ut nu, tror ni himlen trillar ner i skallen på mig då, eller tror ni vår Herre nöjer sig med ett träd?
    Vilken dag du har! *ger blommis ett plåster och lite (helt utan kalorier) choklad*
  • Ankan80

    Vinke vink...
    Idag har jag varit nere i Lund på nya jobbet en sväng...de hade någon utbildning idag som det ville jag skulle vara med på....
    känns väldigt bra...

    fick veta var jag skulle sitta också....så kanske kan jag fortsätta skriva lite grann här...men det får nog gå snabbt då....om de inte har spärr på vissa sidor....

    provade att åka tåg som jag kommer göra....det funkade bra...
    dock missade jag tåget med 2 min hem så jag fick ta ett direkttåg i stället och det gick ju väldigt snabbt....MEN sen missade jag en stadsbuss med 0 min så jag fick ta nästa....o så visade det sig att den inte stannade där jag trodde (förra gjorde det nämligen så jag antog givetvis att det är samma när det står samma nummer på). Så jag fick gå en kvart eller vad det var för att komma till bilen. Jag hatar stadsbussar!!! Jag blir alltid lurad när jag åker dem...sist jag gjorde det ringde jag mannen och bad honom hämta mig omedelbums för jag tänkte inte åka en runda till....grrr

    men annars är allt bra

  • ingenjörsbruden

    Nä men fy fasen vilken energidränering!!! Tur att du är så luttrad o vis o inte ger dig!!
    *blåser försiktigt på smalbenet o pussar på plåstret*

    Lanovia: Hahaha ja det är nog bara att vänja sig...kände av det mest i början...sen vänjer man sig....eller tappar känseln...

    Ninnis: Lite synd är det om dig som inte har mannen hemma...men det låter väldigt skönt med te o bok o terrassen!!! *norpar en solstol o slår mig ner jämte o sörplar te o solar*

    Nallis: Jobbansökan! Va spännande....o jobbigt att skriva....

    Ankis: Låter ju som ett trevligt ställe du ska börja på!
    Hahaha det där med stadsbussar känner jag igen....hahahaha en gång så gick jag på fel buss på centralen så jag fick åka runt HELA Malmö innan jag kunde gå av där jag skulle (3 hållplatser från Centralen...fast på andra hållet)

  • Nalle Puh 40
    ingenjörsbruden skrev 2009-05-27 16:49:56 följande:
    Nä men fy fasen vilken energidränering!!! Tur att du är så luttrad o vis o inte ger dig!! *blåser försiktigt på smalbenet o pussar på plåstret*Lanovia: Hahaha ja det är nog bara att vänja sig...kände av det mest i början...sen vänjer man sig....eller tappar känseln... Ninnis: Lite synd är det om dig som inte har mannen hemma...men det låter väldigt skönt med te o bok o terrassen!!! *norpar en solstol o slår mig ner jämte o sörplar te o solar*Nallis: Jobbansökan! Va spännande....o jobbigt att skriva....Ankis: Låter ju som ett trevligt ställe du ska börja på! Hahaha det där med stadsbussar känner jag igen....hahahaha en gång så gick jag på fel buss på centralen så jag fick åka runt HELA Malmö innan jag kunde gå av där jag skulle (3 hållplatser från Centralen...fast på andra hållet)
    Ja, för nu är jag så otroligt less på mitt jobb fast det jag söker är oxå inom handikappomsorgen för det är typ bara det jag kan
  • ingenjörsbruden

    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-27 17:01:41 följande:


    Ja, för nu är jag så otroligt less på mitt jobb fast det jag söker är oxå inom handikappomsorgen för det är typ bara det jag kan
    Ibland har man bara gjort/lärt sitt på en arbetsplats....man ska bara inse det i tid o gå vidare till nästa arbetsplats o lära sig mer o fortsätta utvecklas.
    Du kan inte ta ngt deltid med massage? o kombinera alltså...
  • passionsblomman

    Ninnis, nu skiter kag i den här dagen och kommer och sätter migi en solstol brevid dig.

    Hrela brevlådan var proppad med post idag. Särskilt med ett jobbigt brev...

    ..TVÅ rediga ökenjobb som jag är anvisad att söka för att inte förlora min ersättning. Det är så att säga inte en slump att de butikerna ALLTID har annons ute...
    Nu måste jag lägga tid på att söka dem och sedan hoppas jag inte får dem...eller, det får jag nog inte, för det ena skulle man kunna jobba till 19 varje dag och det kan jag inte för vår sons fritids stänger kl 18 och min man jobbar TYVÄRR till kl 21.30.

    Jag har hunnit sitta i evigheskö både med a-kassan och F-kassan igen nu på em.
    Lika bra att ta all skit samma djävulska dag.

    Lika så bra att jag har indianerna här också och myror och allt.
    När allt det är avklarat, då blir det sol och ljusa tider för hela sköna slanten eller hur? VISST tror ni att det bir så för mig?

    Gärna kan han Richard från postkodmiljonären få ringa också!

  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-05-27 17:20:25 följande:
    Ninnis, nu skiter kag i den här dagen och kommer och sätter migi en solstol brevid dig.Hrela brevlådan var proppad med post idag. Särskilt med ett jobbigt brev.....TVÅ rediga ökenjobb som jag är anvisad att söka för att inte förlora min ersättning. Det är så att säga inte en slump att de butikerna ALLTID har annons ute...Nu måste jag lägga tid på att söka dem och sedan hoppas jag inte får dem...eller, det får jag nog inte, för det ena skulle man kunna jobba till 19 varje dag och det kan jag inte för vår sons fritids stänger kl 18 och min man jobbar TYVÄRR till kl 21.30.Jag har hunnit sitta i evigheskö både med a-kassan och F-kassan igen nu på em.Lika bra att ta all skit samma djävulska dag.Lika så bra att jag har indianerna här också och myror och allt.När allt det är avklarat, då blir det sol och ljusa tider för hela sköna slanten eller hur? VISST tror ni att det bir så för mig?Gärna kan han Richard från postkodmiljonären få ringa också!
    Sicken dag....ja nu måste det ju bara vara positiva saker som kommer o säkerligen Richard osså!! *håller tummen extra hårt*

    Nä nu ska jag ta o åka hemåt....kan ju inte sitta här i all evighet....måste ju ha lite att göra i morgon!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan