• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

    Fy FAN vad jag HATAR att vara i systemet med f-kassa och a-kassa och alla förbannade jävla skitkassor!!!

    Ursäkta utbrottet.

    *andas i en påse*

    ...................................................

    *andas normalt på egen hand*

    Jag har väntat på min f-peng för FEBRUARI och sportlovet, sjukdagar för sonen och så PÅSKLOVET ända till nu.
    Det är snart juni nu.

    Ringde i fredags och då var det bara nen telefonist(jag sa till honom att han inte behövde låtsas för mig att det fanns handläggared är och jobbade. Jag är väl medveten om att det är klämdag. Ingen svensk myndighet uträttar någon på en klämdag. Jag är ine tappad bakom en vagn,upplyste jag honom om.

    han LOVADE att han lagt en påminnelse som en notering hos dem till måndag.
    Då har de två arbetsdagar på sig att handlägga och sedan tar banken två bankdagar på sig att ha mina pengar och få ränta på dem.

    Jag är vis, luttrad och jävligt misstänksam vid det här laget. Jag ringde igen i måndags och påminde om påminnelsen. jodå, det skulle handläggas inom två dagar.

    Nu ringde jag igen, för jag täker inte vänta och upptäcka imorgon att de inte alls betalat ut i måndags eller igår.

    Plats 229 i kön..................

    tuuut

    hallå?

    Näääääääääääää...det ligger bara EN notering här och den är gjord i måndags och det står att du önskar...

    Hallå där! hejda dig Bettan! Vi har sedan länge passerat nivån "önskemål" Det är inte ett önskemål utan en NÖDVÄNDIGHET att nu betalar ut mina pengar per omgående. Som i NU!

    Noteringen som fanns var alltså bara min egen påminnelse om påminnelsen och min kontroll idag var det enda som gjorde att hon NU idag (på den TREDJE handläggningsdagen efter påminnelsen om påminnelsen) faktiskt fixade så att jag PÅ FREDAG får de pengar jag skulle haft för evigheter sedan.

    Jag sa till hene att detta är fullständigt absurt och att jag inte accepterar det. Jag råkar vara snart 40 bast och har varit med ett tag. Jag VET alltså vid det här laget att det där snacket i fredags måste kollas upp ytterligare. TRE gånger får jag alltså ringa och stå i tvåhundrafemtipersonerskö, och då har jag redan väntat tålmodigt på pengarna i MÅNADER!

    Hon skyndade sig väldigt fort att undra om jag hade tid att vänta medan hon "tittade på ärendet"

    OM jag hade! Tid att vänta tills telefonen tog eld om så vore.

    Tillråga på allt RÅKADE jag fråga vad nettot blev och då hade hn bara tagit ETT av de fyra pågående ärenden som låg på mig.
    Hr tusan ska jag kunna veta att inte HON ser alla när jag gör det via nätet? Så hade jag inte frågat hade jag bara fått ett par tusen likförbannat.

    Det som sger fetnegerballe nu(ursäkta), det är att vi ändå kommer ligga nåt så in i baljan back den här månaden, så att de där inseminarierna känns som en jättepress, främst på min sambo som verkligen kämpar för det ekonomiska. SNART måste vi väl få komma ikapp med alla satans pengar som bilarna kostat och allt!

    Så.

    Nu har jag vräkt ur mig all skit, rakt på er.

    Förlåt!

  • lanovia 08

    BLAFFS, där landade all skit rakt i ansiktet på mig! Helt rätt Blomman ut med erländet. Allt sådant suger! Jag har iof än så länge bara drabbats väldigt milt och det var av akassan i ca 1 mån. Men denna månad höll på att göra mig till idiot.
    Tur att du står på dig och råkade kolla upp summan.

    Ninnis 8juni skall vi dit, alltså dagen innan mannen skulle ha runkat på burk. Det här besöket känns mkt trevligare.

    Ingis jag molar och sträcker är nog en bra beskrvining, skum känsla i alla fall. är det något ni menar att jag lika gärna kan vänja mig med på en gång?

  • Hvidbrud

    Jepp, bara att vänja sig, mindre blir det inte. Föreställ dig känslan av att nån sätter spjärn mot ryggen och sen preeeessar sig mot magen... det känns...

    Blommis: nej fy vale för -kassorna! Snart blir det mammapeng och eget företag. *kraaaam*

  • passionsblomman

    Men AJE!
    Nu slog jag smalbenet så det började blöda.

    Så nu gör det ONT också!

    Om jag går ut nu, tror ni himlen trillar ner i skallen på mig då, eller tror ni vår Herre nöjer sig med ett träd?

  • passionsblomman

    Jag duschade just innan jag slog i benet.
    Det var för att liksom skölja av mig allt.

    Det överföll visst igen alldeles vid bordshörnet...


    Hvidbrud skrev 2009-05-27 14:25:53 följande:
    Om du dushar först, så händer det nog inget... Skruppa -kasse-energin av dig!!! Blä, ut och bort!
  • Ninnnis

    UT med det bara, Blommis! Men akta smalbenet Det är så trist att man ska behöva bråka och hålla på för att få det man har rätt till. Det är ju inte alla som är så starka att de orkar stå på sig... Men nu SKA det ju bara vara tur att ha medvind! *kramar*

    Lanovia -
    Jag förstår att det är betydligt trevligare!

    Nu ska jag snart åka och träna, sen hem till ett hus som är alldeles tomt igen

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan