• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-05-27 11:13:20 följande:
    Fast det var kanske det du intalade din make?
    höhöhöhöhö jaaaaa....e det inte så?
    Hahahahaha...ah han är rätt lätt ledd i sex-fördärvet när han har ork o tid....tur det!

    Blommis: Guuud va hemskt....fya mig...nja...jag är väldigt nyfiken, rädd o intresserad....men maken klarar inte riktigt av att titta på sådana program....försökte titta på superNannyn för ett tag sen...han fick nästan krupp på ungarna som skrek hela tiden....hahahaha verkar lovande eller?!
    Nä men jag ska försöka övertala honom så att jag/vi kan se det.
    Utbildning är ju bra tycker han....hahahaha
    *ställer in larmet på mobilen så jag inte missar programmet*
  • Hvidbrud

    Jag har sett lite av den anske versionen. Lite häfftigt är det.

    Lillmuffin lever rövare i magen idag. Tror att hon är glad för att hon ska få en till BT-kusin!

  • Ninnnis

    Åh, vad sött!


    Hvidbrud skrev 2009-05-27 11:31:26 följande:
    Lillmuffin lever rövare i magen idag. Tror att hon är glad för att hon ska få en till BT-kusin!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-05-27 11:31:26 följande:
    Jag har sett lite av den anske versionen. Lite häfftigt är det. Lillmuffin lever rövare i magen idag. Tror att hon är glad för att hon ska få en till BT-kusin!
    Hahahah ja det är fladderbuset osså!!!
    Igårkväll tränade vi prick-kickning! klarade galant 4 av 5 försök!! *stolt mamma* hahahahaha

    Fladderbuset lever osså rövare mellan varven....ibland så spjärnar den så magen är helt stenhård.....hahahha 6-pack?? Släng er i väggen! Jag har fartgupp på magen!
  • Nalle Puh 40
    passionsblomman skrev 2009-05-27 11:12:34 följande:
    Har ngn av er andra sett"Barnmorskorna"? Eller känner ni att förlossning är ngt ni håller ifrån er än så länge?
    Vill nog inte se det än, kanske lusten till barn försvinner helt då
  • ingenjörsbruden

    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-27 11:34:38 följande:


    Vill nog inte se det än, kanske lusten till barn försvinner helt då
    Usch ja....risken finns! Ta det sen när det inte finns någon återvändo!

    Hur har det gått för ert nr 1 värdpar? Har de kommit hem igen eller?
  • passionsblomman

    Heter Barnmorska Jordemor i danmark med?

    Jag gillar det ordet.

    Ninnis: oroa sig är det lika bra att låta bli. Det hjälper nämligen inte ett dugg!

    Men man har ju ett hjärta i kroppen-eller i mitt fall på kragen
    och det vill ju bara brista av smärta när det här med själva livet går snett för folk. På alla olika sätt som det kan.


    Hvidbrud skrev 2009-05-27 11:31:26 följande:
    Jag har sett lite av den anske versionen. Lite häfftigt är det. Lillmuffin lever rövare i magen idag. Tror att hon är glad för att hon ska få en till BT-kusin!
  • Hvidbrud

    Igår när jag pratrade med maken i telefonen för att säga godnatt (han sov i Kbh för han jobbade sent och skulle upp tidigt...) så prövade hon nästen komma igenom magskinnet. En fot tryckte upp hela magen jätte länge. Kunde nästan killa henne! Oj vad jag skrattade!!! Hi hi!

    Busunge!

  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-05-27 11:38:38 följande:
    Igår när jag pratrade med maken i telefonen för att säga godnatt (han sov i Kbh för han jobbade sent och skulle upp tidigt...) så prövade hon nästen komma igenom magskinnet. En fot tryckte upp hela magen jätte länge. Kunde nästan killa henne! Oj vad jag skrattade!!! Hi hi!Busunge!
    Naaaw...*smälter*....fast kommer att tänka på den läskiga bilden med bebismagen där man såg bebisfoten supertydligt....*brrr*
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan