• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden

    lanovia 08 skrev 2009-05-27 08:53:39 följande:


    Ingis, vad trevligt med initiativ från maken!Tror förresten helt klart att det var din mage som hjälpte mig. Skit att det inte funkade på Ninnis. Nalle, kan helt klart bli bättre efter att slutat med ppiller. Om inte annat ha ni ju snart en bröllopsnatt. Vad gör man när känner sig helt skakig? Är det normalt eller skall man ana att jag har någon näringsbrist?
    Kroppen dirigerar ju om näringsbehovet osv....nu har du ju ngn som tar energi från dig....vet att många känner sig helt slut o trötta till tusen i början.
    Äter du allsidigt så ska det inte vara några problem...jag har iofs hela tiden ätit Mitt val Kvinna och Omega 3 kapslar (äter knappt/ingen fisk hemma)...o det tyckte BM var jättebra....men har läst att andra BM inte rek extra vitaminer....man får ju i sig rätt mkt via maten....vitaminerna ska ju eg inte behövas...men ja...
    Nu i v 25 kan jag tycka att jag är lite väl trött....är nog tyvärr dags för järntabletter....suck!

    Ninnis: Tänkte att jag ska åka o gnugga min mage med din....när kan du?!
  • passionsblomman

    Dui har inte näringsbrist. Du har en inneboende!

    Välkommen till "nu vänder vi uppochner på hela kroppen i nio månader"!

    Du ska bara ta det lugnt och låta kroppen välja takten för saker och ting. förök äta så regelbundet du kan så du håller blodsockret på rätt nivå. Kolla vad du klarar om du mår illa och ladda upp med det (jag käkade nektariner så det var helt galet i början!)

    Undvik sådant som innehåller mycket koffein som kaffe och thé om du är darrig.

    lanovia 08 skrev 2009-05-27 08:53:39 följande:


    Ingis, vad trevligt med initiativ från maken!Tror förresten helt klart att det var din mage som hjälpte mig. Skit att det inte funkade på Ninnis. Nalle, kan helt klart bli bättre efter att slutat med ppiller. Om inte annat ha ni ju snart en bröllopsnatt. Vad gör man när känner sig helt skakig? Är det normalt eller skall man ana att jag har någon näringsbrist?
  • Ninnnis

    Ja, din mage hade ju uppenbarligen en ypperligt smittande effekt på Lanovia så vi får testa igen! Anytime! Kan vi inte få med Hvidis också så kanske jag blir tvillinggravid

    *gnugg gnugg*

  • ingenjörsbruden

    lanovia 08 skrev 2009-05-27 08:53:39 följande:


    Ingis, vad trevligt med initiativ från maken!Tror förresten helt klart att det var din mage som hjälpte mig. Skit att det inte funkade på Ninnis. Nalle, kan helt klart bli bättre efter att slutat med ppiller. Om inte annat ha ni ju snart en bröllopsnatt. Vad gör man när känner sig helt skakig? Är det normalt eller skall man ana att jag har någon näringsbrist?
    Dessutom så börjar (nya?) hormoner härja hejvilt i kroppen....så exakt hur de påverkar dig är ju lite svårt att säga....men försök att trappa ner på tempot....kanske inte köra massor tungalyft träning...men gå en längre promenad....lite stillsammare träning ett tag.....känn efter extra noga hur du orkar o vad kroppen vill....vill den tex sova så har min BM sagt till míg att göra kroppen till viljes!
  • Nalle Puh 40
    Ninnnis skrev 2009-05-27 09:18:17 följande:
    Ja, din mage hade ju uppenbarligen en ypperligt smittande effekt på Lanovia så vi får testa igen! Anytime! Kan vi inte få med Hvidis också så kanske jag blir tvillinggravid *gnugg gnugg*
    Nu ska jag åka och hämta våra ringar, åh vad roligt...
  • Ninnnis

    Jag tror det var under de 5 minutrarna innan jag kom som du smittade Lanovia, Ingis Hade jag vetat det så hade jag ju gasat på och sett till att komma i tid!

  • Hvidbrud

    Trött skakig och illamående är vad du har framför dig i i alla fall ett par månader till. Hela din kropp är ju i omstrukturering där fostret får det bästa först, inklusive all ork... Ta vitaminpiller för gravida varje dag och ät bra. Det tror jag att du gör, iochförsig redan! Man vänjer sig...

    Ninnis: *skickarallagraviditetsbakterierjagharmotdig*

    Nallis: P-piller är ju verkligen sexlustdödare. Vad roligt om det att du slutat med dem sätter sprutt i sänghalmen

    Jag ska på bröllop på lördag (fre-lör-sön) och har ingen klänning!!!!! Shiiiit!!!!! Vill ju inte komma i nån tråkig trasa. Har beställt två, men det ser inte ut som om de hinner komma i tid. Suck. Lyxproblem...

    Blomman: Oj, vad du är duktig! *klapparpåaxlen*

    Ingis: Heja maken!!!! Kryss i taket!

  • lanovia 08

    Ja absolut nu måste ni gnugga mage med Ninnis.

    VAd mycket det är att tänka på. Skall ringa BM sedan och se om det finns mer råd o hämta där. Men är nog som ni säger inget konstigt med darrigheten. skall helt klart lyssna på min kropp. Därför byter jag träning mot promenad idag.

    Ringde o berätta för min mor nu. Började gråta innan jag fick ur mig nyheten. Hon blev rädd att något hemskt hänt så jag fick hulka fram, nej det är positivt.

  • passionsblomman

    Tänk att det blev ett pluss den här månaden i tråden! Det är så KUL!

    Pratade med en nära person igår som berättade om en vän som gjort SJU ivf, och det har inte blivit ngt. Nu hade hon gett upp.
    Hon jag pratade med har själv 4 barn, men har faktiskt varit gravid NIO ggr, med 1 abort mycket ung och så 4 missfall.

    Det är en del som ska klaffa som sagt. Hon har visst jättelätt att bli gravid, men svårare att behålla, kompisen tar det sig inte alls för, och här då? ja, här är det fråga om ifall det har svårt att fästa nu då...

    vilket mirakel det är att det ens BLIR några bebisar!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan