• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • andbeyond

    Jo, fast.. jag tror ändå att det är individuellt. För annars har jag varit stressad sedan jag var 18. Vilket jag iofs kanske har varit.. nu när jag tänker efter Ibland känner jag mig verkligen som den enda i hela världen som får lust lite då och då och tycker att sex är mysigt och bra osv. men ändå inte b e h ö v e r det. Vi har inga problem i förhållandet så är det något som stör, och alltid har stört mig så är det nog mig syn på mig själv. Vilket ju är lättare sagt än gjort att ändra. Men jag jobbar på det

  • Ninnnis

    Jag tror också helt klart att det är individuellt hur mycket man "behöver" just den sexuella biten. Tror det är minst lika vanligt att känna sig ganska nöjd och tillfreds med fysisk närhet som inte nödvändigtvis behöver leda till sex, som att känna stark lust och vara sugen hela tiden

    Om man inte känner för fysiskt umgänge och närhet över huvud taget, DÅ påverkar det förmodligen förhållandet negativt, men när det gäller just det sexuella så tror jag "lustskalan" varierar väldigt.

  • andbeyond

    Jo, det svåra är ju att försöka balansera så man vill lika mkt båda två. Men som sagt, vi har det ju bra och allt fungerar ju bra när jag väl tar mig i kragen lite

    Har efter många månader med terapi och antidepressiva nu börjat må bättre så jag hoppas att secretboxfotografering kan få mig att kliva ut ur mitt skal så vår härliga bröllopsresa får en extra guldkant.

  • andbeyond

    En annan tanke, försöka bli med barn med 0 i SGI - är det en dum idé? Vill så gärna men förnuftet säger att det vore korkat.

    Har hoppat av läkarutbildningen för det var inte för mig, svårt nog att lägga undan alla borden och göra något jag vill, ännu svårare att då också inte vara fröken duktig och höja mitt SGI först.. Men vi vill nu!

  • passionsblomman

    Ojojojojoj! Nu ska vi inte tro att det är sexlust så öronen blir röda överallt här!

    Först av allt är ens sexualitet ens EGEN och den hänger naturligtvis intimt samman med hur man själv mår och vem man är på tusen olika sätt. Den på verkas av miljoner faktorer,, som vad man har för uppfostran till vilka män man mött och vad man äter MASSOR av saker.

    Jag skulle bara vilja säga att vad som är ett levande sexliv faktiskt är OLIKA och jobbigt blir det ju först om behoven i förhållandet är väldigt olika.

    Livet går i faser och allt som ingår i det också.

    Om secret box: jag tror att det mer än NÅGOT annat är en själförtroendeboost för kvinnan att göra en sådan. Det kan SÄKERT pigga upp ens samliv i så måtto att om man själv känneer sig lite läcker så blir det roligt FÖR EN SJÄLV med sex.
    Och du Andbeyond skulle säkert ha glädje av att få se dig själv med din killes ögon. Det vore väl en jättekul delsak i ditt jobbande med dig själv?

    Men känn aldrig att du "borde" vilja si och så ofta!

    Herregud, här har det varit långa öken perioder det kan jag försäkra och vi har inte något sprudlande sexliv för närvarande. Jag har svårt att fatta att det var VI som var de där sexgalningarna för 10 år sedan. Jag tror inte det kommer tillbaka, men visst, lite mer glöd kunde ju vara roligt-när vi byggt ut stugan så sonen har eget rum och jag är smal och sexig och sambon fattar att han ska DISKA så jag slipper bli irriterad och att HAN gott kan bädda för sex med att visa värme och tillgivenhet under dagen så jag känner att han längtar efter mig.

    Här är det JAG som tar initiativ nästan varenda gång.

  • passionsblomman

    Ja, jag tycker du ska ta ett jobb precis vadf'n som helst så du har SGI ! Allvarligt! Det säger jag för att jag av egen erfarenhet vet att livet kan bjuda på överraskningar man inte räknat med, så inte minst för attdu ska ha rätt till sjukersättning om du blir sjukskriven så är det skitviktigt.

    Det blir oerhört tungt om det bara finns en inkomst under lång tid.

    Skit i om det så är MC Donalds eller vad som helst. Jag tro det är ett halvår du ska ha hunnit jobba iallafall innan förlossning, så du kan jobba på att bli gravid samtidigt som du jobbar på att få SGI!


    andbeyond skrev 2009-05-26 11:24:02 följande:
    En annan tanke, försöka bli med barn med 0 i SGI - är det en dum idé? Vill så gärna men förnuftet säger att det vore korkat. Har hoppat av läkarutbildningen för det var inte för mig, svårt nog att lägga undan alla borden och göra något jag vill, ännu svårare att då också inte vara fröken duktig och höja mitt SGI först.. Men vi vill nu!
  • andbeyond

    Jag har tagit ett sabbatsår från läkarlinjen, tänkte plugga igen 2 tentor jag missat och sedan fortsätta. Men har kommit fram till att jag inte vill bli läkare. Så just nu är jag väl förvirrad. Och arbetslös. Och studielös.

    Söker jobb här och där, och du har helt rätt. Tusan att det ska vara lågkonjuktur just nu då.

  • lanovia 08

    Den får du allt hålla väldigt försiktigt ;-o Har ju mått skumt förr utan att det varit något.


    Ankan80 skrev 2009-05-26 08:31:37 följande:
    Det där låter ju intressant lanovia...*håller försiktigt tummen*
    Här är det som vanligt full aktivitet. Jag hinner inte skriva mer nu, skall snart iväg på andra aktiviteter utanför jobbet.
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan