• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Nalle Puh 40

    Sambons storasyster har precis skaffat facebook och den första som skrev i den var sambons ex som han var förlovad med innan.
    Jag vet att det är han och jag nu och vi ska ju gifta oss på lördag och jag har ALDRIG tvivlat på honom men det kändes ändå lite skumt på något sätt

  • Ninnnis

    Celestes prover försvann ju, men jag hoppas mina bara har fastnat hos den sjuka läkarsekreteraren

    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-26 09:24:37 följande:


    *håller tummarna för att de INTE har försvunnit, sånt får ju inte hända*
  • Nalle Puh 40
    Ankan80 skrev 2009-05-26 08:55:02 följande:
    Hm, jag insåg just att jag har BIM på torsdag och inte onsdag.OCH kan tom vara på lördag om jag har 32 dagar i cykeln. Har ju inte exakt koll på antal dagar....så än finns det hopp Intresseklubben antecknar flitigt
    Har inte heller så stor koll men får nog börja ha det
  • passionsblomman

    Hej alla!

    Jag är återigen påmind om vaad den mamma först och främst är: EN MATMASKIN!
    ÅÅÅÅÅ vad de äter och äter och äter de små-nu alldeles trinda-kissongarna! Rediga tjockisar med alldeles rund mage och en mamma som är platt och inte rund alls längre.

    Går hon och äter lite självså piper de som besatta så hon skovlar in lite mat och RUSAR tillbaka.

    Tänk-Jag känner precis igen det där...

    Och garvgubben är där för att hålla ifrån mig att det minsann inte alltid var så roligt!

  • andbeyond

    Jag måste säga att jag helt klart blir lite stressad av den enorma sexlusten i den här tråden.. Jag är mer som Nallis. Är 25 år och känner att jag borde vara värsta sexgalningen. Visst hade vi mkt sex första tiden man var ihop men har aldrig varit den som tagit initiativ eller märkt av en "öken" om(NÄR) en sådan uppkommer. Min sambo skulle gärna ha sex jämt vilket gör att man gärna vill för hans skull men det känns också fel så.. ja.. hoppas väl också på att sommaren bröllop och resa ska få fart på mig lite grann. Men som sagt, har aldrig tyckt att det är något jag "behöver", mys och närhet är viktigare... Det kan lätt gå en månad utan att jag reflekterat över att vi inte haft sex. Förutom att han blir lite ledsen över att "jag inte fattar att jag är sexig och vi mår bra av sex". Önskar att jag hade massa lust för hans skull, för det är ju bra när man väl har det, men man är väl som man är. Jag undrar om det kan ha att göra med att min självkänsla varit i botten länge, blir ju bättre med allt när man mår bättre i sig själv.
    Oj så jag babblar på. :/

  • passionsblomman

    Den där länken jag klistrade in...
    ...inte var det ens i närheten av så dödallvarligt eller så, men jag blir så förvånad här ibland. Och just när folk är mer inne på hur TACKSAM man minsann ska vara att få komma på bröllop och att "en kostym kan de gott köpa för JAG har juköpt en klänning för bara en dag och den kostade 9000 spänn, så en kostym kan de gott kosta på. Det behöver ju inte komma och äta och drick gratis annars,det är DYRT för oss det här!"

    Då känner jag att vore det mina vänner som jag hörde resonera så, då skulle mitt intresse för att närvara på det bröllopet svalna omedelbart.

  • Ninnnis

    And beyond, det ligger såklart väldigt mycket i hur man mår i sig själv. Kanske du verkligen ska försöka suga åt dig av din sambos ord och koplimanger om att du är sexig? Sen tror jag att det måste få gå upp och ner utan att det behöver betyda något. Man kan ju inte tvinga fram lusten, utan det får ta sin tid. Dessutom tror jag det är bra att inte göra avsaknad av lust till en stor grej, då blir det oftast bara ännu värre press. Om det går lång tid, man mår dåligt över det och det påverkar relationen negativt så BLIR det förstås en stor grej som kanske måste redas ut, men det "vanliga" upp och ner tror jag man ska försöka ta lite lättare på.

    Blommis, det viktiga måste ju vara att nära och kära kommer och firar tillsammans, inte vad de har på sig...

    Lanovia, jag såg på lappen från svintoläkaren att hon har skrivit Progesteron på ÄL-provet dag 23-25. Hoppas nu bara jag får mina provsvar nångång...

  • andbeyond

    Ninnnis: Jo, har bestämt mig för att göra en secret box i morgongåva - då får man ju verkligen träna på att tycka att man är snygg och sexig om man måste se det på bild

    Som du säger, det går ju verkligen i vågor. Blir nog värre om man utgår från att något är fel. Då är det nog lätt att låsa sig.

    Jag hoppas dina provsvar kommer snart!

  • Ninnnis

    Jag tror att avsaknad av lust i de allra flesta fall snarare beror på yttre omständigheter som stress pga jobb, ekonomi och annat än problem i förhållandet. Men precis som Hvidis tänker jag att det kanske är lättare att tackla omvärldens utmaningar om man har ett tillfredsställande och enande samliv? Trots det blir just den biten ofta lidande. Mitt i all stress är det kanske fysisk närhet man behöver, men istället blir det just det man försakar...

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan