• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

    Hejom fejom! Nu jädrariminlilllahundkoja har minibilen en NY motor! WWWWWRRRRROOOOOM!

    Det gick så BRA att köra hem-tack vare era tummar, det är jag säker på!

    Det är här indianerna dansar om ni undrar var de håller hus.

    Jag ska bara dricka upp mitt kaffe och ringa sambon och säga att det gick bra (jo jag meddelar mig med ER före honom... !)
    och sedan ska jag ringa kliniken och höra vad hon säger.

  • ingenjörsbruden
    Celeste97 skrev 2009-05-25 11:14:38 följande:
    *gossar lite med en av Blommans nya tisseongar**skickar ett extra batteri till Ingis kanin, och ett batteri till Ingis make.* (Ingis, du får nog hjälpa honom hitta var den ska i... )*sänder ett avslappningsband och 2 starka armar som kan rycka in där det behövs till Nallis**häller upp lite cava åt Lanovia, och en redig portion riktig paella som lunch**skickar en manlig massör och spa-konsult som kan underhålla till Ninnis och hennes syster**kramar till er andra!*
    Hahahaha! Tackar tackar!! Funderar på var batteriet i maken ska sitta....*hmmmm*

    Åhh massage!!! Det hade ju varit ljuvligt!

    Ankis: Låter som en sund inställning....kan ju kännas tryggt att ha fått anställning osv först.

    Gräsänka....huva....det hade jag nog inte pallat....men fasen va mkt man hade fått gjort hemma!!

    *sticker huvudet i sanden*

    Blommis: Skönt att det gick bra med bilen!!! Är nyfiken på vad kliniktanten säger.....
  • lanovia 08

    *slevar i mig paella på riktigt "grabbvis" med en gaffel och lämnar inte så mkt som ett riskorn* Mums! Tack Celeste.

    Jädrans skit, jag hade ju ett snack med indianerna för ett tag sedan och förklarade för dem att de skulle hålla sig borta från dig Blommis. Trögfattade är vad de är!
    Vad sa kliniken då?
    Skönt att du fick hem bilen i ett stycke och med ny motor.

    Sitter hemma nu, skall försöka jobba hemifrån några timmar. Tyckte hunden kunde få slippa tratten en stund. Nu har vi ett litet problem med henne, hon kissar för lite. Bara 2ggr på hela dan igår. Imorse var mannen ute med henne i 25 min utan att hon gjorde något, men jag fick henne att kissa nyss. Men hon höll sig alltså i ca 18h. har pratat med en sköterska hos vetrinären som sa att det där def inte var normal, men vetrinären skulle ringa tillbaka när han få möjlighet får vi se vad han säger. Hoppas det bara är övergående så det inte blir mer strul.

    Ingis, jag min man är ett under av optimism ibland. Hakuna matata, inga prolem. Jag brukar iof också vara optimism men i det här fallet går det inte längre.

    Ninnis, fy vad tråkigt att vara utan mannen så länge. men då är det ju tur att vi finns här.

    Ankan är ju inte säkert att det blir pos lika tidigt denna gång.

    Nej nu måste jag försöka jobba.

  • Ninnnis

    Blommis, vad skönt att hudkojan rullar igen!

    Ingis & Lanovia, ja det är jättetråkigt när han är borta, men visst får jag mycket gjort! Tränar, lägger mig tidigt och är allmänt sund Just denna gången känns det dock lättare eftersom lillasyster är här till onsdag, sen åker jag till stugan med mamma och pappa fredag till måndag. Och vips var det onsdag och han kommer hem!

  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-05-25 13:25:07 följande:
    Blommis, vad skönt att hudkojan rullar igen!Ingis & Lanovia, ja det är jättetråkigt när han är borta, men visst får jag mycket gjort! Tränar, lägger mig tidigt och är allmänt sund Just denna gången känns det dock lättare eftersom lillasyster är här till onsdag, sen åker jag till stugan med mamma och pappa fredag till måndag. Och vips var det onsdag och han kommer hem!
    Planering är ju A o O! O sen....den som väntar på ngt gott....hehehehe
  • passionsblomman

    Okej, nu har jag pratat med kliniken.

    Hon sa vad jag trodde ungefär,nämligen:

    *cykeln har antagligen gått mot att bli kortare och stabilisera sig med hjälp av hormonbehandlingen.

    *Nya tag med Pergotime, start nu på torsdag.

    * Ny tid för blodprov, VUL och inseminarium lagom till Nationaldagsfirandet.

    *Ytterligare ett preparat, Progesteron ska sedan sättas in efter det, för att stimulera livmoderslemhinnan till att lättare kunna ta emot ett befruktat ägg.

    Det är ju inte bara det att det ska befruktas, det ska ju kunna fästa också, och hon trodde jag behövde det där då.

    Det innebär ju egentligen att jag med mina evighetscykler kan ha haft hur många befruktningar som helst som klickat, men sedan har det inte kunnat fästa...Detta får jag ju aldrig veta, så det är ingen idé att fundera över det. Men man lär sig verkligen en del om sig själv unde rden här resan..

    Så, för att välja att se detta positivast möjligt så är det ju väldigt SNART som det är dags igen då, och det ska ju helst betraktas som en ny chans, även om det är lätt att tänka på det som ny "meckomgång" som inte är så kul.

  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-05-25 13:50:16 följande:
    Okej, nu har jag pratat med kliniken.Hon sa vad jag trodde ungefär,nämligen:*cykeln har antagligen gått mot att bli kortare och stabilisera sig med hjälp av hormonbehandlingen.*Nya tag med Pergotime, start nu på torsdag.* Ny tid för blodprov, VUL och inseminarium lagom till Nationaldagsfirandet.*Ytterligare ett preparat, Progesteron ska sedan sättas in efter det, för att stimulera livmoderslemhinnan till att lättare kunna ta emot ett befruktat ägg.Det är ju inte bara det att det ska befruktas, det ska ju kunna fästa också, och hon trodde jag behövde det där då.Det innebär ju egentligen att jag med mina evighetscykler kan ha haft hur många befruktningar som helst som klickat, men sedan har det inte kunnat fästa...Detta får jag ju aldrig veta, så det är ingen idé att fundera över det. Men man lär sig verkligen en del om sig själv unde rden här resan..Så, för att välja att se detta positivast möjligt så är det ju väldigt SNART som det är dags igen då, och det ska ju helst betraktas som en ny chans, även om det är lätt att tänka på det som ny "meckomgång" som inte är så kul.
    Ja det är ju rätt logiskt....det ska ju kunna fästa osså! Man lär sig verkligen massor om fortplantning!
    Förstår att du/ni inte ser jääääättemycket fram emot en ny meckomgång.....men samtidigt så är det väl rätt skönt att få hjälp.
    *BAMSEKRAMAR*

    Hur e de me tattungarna idag?
  • lanovia 08

    Helt rätt, det ÄR en ny chans. Klart att det inte är roligt med allt bök, men förhoppningsvis blir det ju resultat denna gång. Det där med progesteron låter ju troligt, är därför de tar blodprov för att kolla progesteron alltså. Vem vet då kanske det tar sig av sig själva också när du börjar äta det.

    Hmm när är det man tar blodprov för proesteron, undrar om jag gjort det eller om det är det jag skall göra dag 2-3. Har Ninnis eller Blommis koll? Jag har blivit helt förvirrad av allt.

  • Ore

    Hejsan hej!

    Ojojoj vad mycket jag har haft och göra. Och mycket att följa i min "andra tråd" (passionsblomman tittade ju in någon gång där...) Hinner inte riktigt läsa ikapp, några stora nyheter att förtälja??? Några plus? Hur går det med passionsblommans insemination, har nr 2 inträffat än. Jobb-fronten?

    Hvidis är väl i flytt-tagen nu (ta det lugnt bara, tänk på lillmuffins!)

    För mig så har illamåendet gått över, jag fick strålande KUB-resultat (eller har jag sagt det) och jag börjar få en ganska rejält synlig mage. Även om jag tycker att jag ser mer småfet än gravid ut, så verkar andra vara trevliga nog att tycka att det är en gravidmage...

  • passionsblomman

    He he, ja gud, det är dagar hit och prover dit så man blir ju helt virrig... Jag tar mitt blodprov när de ska kolla om ÄL är indikerat, dvs dag 13 i cykeln. INNAN dess är det pergotimen som börjar dag 5 och EFTER att blodprov och VUL gett bra svar, så är det sprutan i magen med de andra hormonerna och så inseminarium i dagarna tre och DÅ ska jag äta progesteron också.

    HOPPA det kan funka nu den här gången! Det går ändå åt några tusen varje månad för detta, så mitt i bilutgifter och med a-kassa så svider det på kontot.
    Även om jag inser att detta är apdyrt i andra länder osv och att det heller inte kan mätas i pengar. men just nu har vi liksom nästan inga...

    *väntar på skatteåterbäringen*

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan