• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Nalle Puh 40
    passionsblomman skrev 2009-05-24 20:33:05 följande:
    Jag önskar jag kunde posta de små pipen till er också! Gud så pyttigt allt är!
    Inboxa dig min adress på en gång...
  • Nalle Puh 40

    Blir alldeles varm i hjärtat när jag tittar på kortet *ler stort från öra till öra och längtar efter en egen*

  • passionsblomman

    Hihii! De är fyttade från soffan till sin låda nu-jisses vad de suger sig fast på sin mamma! jag tror nästan man hade kunnat flytta hela ekipaget genom att BARA bära mamman, de hade nog hängt kvar.

    Sötast är de små små öronen!

    Så nu har vi sjungit "här ligger vår lilla fru katt"...
    sonen och jag och han är SÅ stoltöver att han vid sidan av sin säng har treså fina små bebisar att kika ner på emellanåt.

  • ingenjörsbruden

    Åhh Blommis!!! Vilka underbara tissongar!! Blidde det bara tre.....ja det räcker länge o väl. Snällt av "gubben" där uppe att du fick tissongarna som liiiiiiite plåster på såren för blödningen. *kramar massor*

    Har precis haft ett rejält utbrott på maken.....han blev irriterad för att jag himlade på ögonen när han stoppade i en film i spelaren.....o så klart tände jag till...va faaaaan...hela dagen har jag tvättat, vikt tvätt, lagat muffins, fixat med trädgårdsritningen, lagat mat.....dvs vi har inte pratat MED varandra utan frågat o diskuterat grejor till huset......o så vill han sitta o titta på film till kvällsmaten.....han måste vara OFANTLIGT korkad som inte fattar att jag åker iväg o hälsar på vänner o bekanta för att FÅ SOCIAL SAMVARO!!!!! *MORRRRRR*

    Suck....män! O inte har det blivit ngt sex under dagen heller....nä nu i veckan ska jag köpa en rejäl JÄVLA LEKSAK till mig själv....är så satans irriterad.....O ledsen.

    Nu ska jag gå o borsta tänderna o gå o lägga mig....får se om maken hänger på....men filmen verkar intressant...så det blir nog inget.......suck!
    Känner mig nog på bättre humör i morgon.....sorry att jag gnällt så mkt.....

  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-05-24 21:58:43 följande:
    Hihii! De är fyttade från soffan till sin låda nu-jisses vad de suger sig fast på sin mamma! jag tror nästan man hade kunnat flytta hela ekipaget genom att BARA bära mamman, de hade nog hängt kvar. Sötast är de små små öronen! Så nu har vi sjungit "här ligger vår lilla fru katt"...sonen och jag och han är SÅ stoltöver att han vid sidan av sin säng har treså fina små bebisar att kika ner på emellanåt.
    Åhhhh....bara smälter!! Behöver verkligen ngt så gulligt att tänka på nu!
  • passionsblomman

    Ja tre blev det . Mycketbra. Inte så hemskt arbetsamt för lilla mamman och inte så många hem att leta. Sedan har vi ju vår andra katt, och innan sommaren är över lär väl hon komma med en kull också, så detta var bra.

    Men ojdå, ingis...alltså, ni måste nog prata ut på riktigt om era behov, för de verkar gå helt omlott just nu. Jagmenar, du är jättesugen på sex och han inte lika eller så fattar jag det? och det går ju inte att gå och vara helt frustrerad eller besviken eller känna sig pressad heller hur länge som helst.

    Vad säger han när ni pratar om saken?

  • Nalle Puh 40
    ingenjörsbruden skrev 2009-05-24 21:59:51 följande:
    Åhh Blommis!!! Vilka underbara tissongar!! Blidde det bara tre.....ja det räcker länge o väl. Snällt av "gubben" där uppe att du fick tissongarna som liiiiiiite plåster på såren för blödningen. *kramar massor*Har precis haft ett rejält utbrott på maken.....han blev irriterad för att jag himlade på ögonen när han stoppade i en film i spelaren.....o så klart tände jag till...va faaaaan...hela dagen har jag tvättat, vikt tvätt, lagat muffins, fixat med trädgårdsritningen, lagat mat.....dvs vi har inte pratat MED varandra utan frågat o diskuterat grejor till huset......o så vill han sitta o titta på film till kvällsmaten.....han måste vara OFANTLIGT korkad som inte fattar att jag åker iväg o hälsar på vänner o bekanta för att FÅ SOCIAL SAMVARO!!!!! *MORRRRRR*Suck....män! O inte har det blivit ngt sex under dagen heller....nä nu i veckan ska jag köpa en rejäl JÄVLA LEKSAK till mig själv....är så satans irriterad.....O ledsen.Nu ska jag gå o borsta tänderna o gå o lägga mig....får se om maken hänger på....men filmen verkar intressant...så det blir nog inget.......suck!Känner mig nog på bättre humör i morgon.....sorry att jag gnällt så mkt.....
    Vad vore livet utan killar heter det ju så fint men ibland kan man faktiskt undra hur det skulle vara...

    Nu är sambon hos en kompis och tittar på hockey, jag gav en vink om att det vore bra om vi kunde göra klart den stora placeringslistan ikväll men det gick tydligen lika bra imorgon... (han fattade tydligen INTE vinken)

    Ja, ja... nu ska jag gå och lägga mig eftersom jag ska upp vid sex imorgon och jag vet att jag aldrig sover bra förens sambon kommer hem och det lär nog dröja om de "hittar" tvspelet efter matchen...

    En stoooooor kram till dig...
    (tur att vi har bt där vi kan gnälla hur mycket vi vill....)
  • Nalle Puh 40

    Ingis: Sexleksak Ja, den säger ju ALDRIG nej...
    Har faktiskt en undanstoppad lååååångt inne i garderoben, fick den av mitt tjejgäng när jag fyllde 20 år

  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-05-24 22:04:41 följande:
    Ja tre blev det . Mycketbra. Inte så hemskt arbetsamt för lilla mamman och inte så många hem att leta. Sedan har vi ju vår andra katt, och innan sommaren är över lär väl hon komma med en kull också, så detta var bra.Men ojdå, ingis...alltså, ni måste nog prata ut på riktigt om era behov, för de verkar gå helt omlott just nu. Jagmenar, du är jättesugen på sex och han inte lika eller så fattar jag det? och det går ju inte att gå och vara helt frustrerad eller besviken eller känna sig pressad heller hur länge som helst.Vad säger han när ni pratar om saken?
    Han säger att han är lika sugen men att han inte har någon ork/energi kvar efter sina arbetsdagar....de är rätt jobbiga vad jag förstår.....men om vi nu är lediga....så VARFÖR inte prioritera om lite.....visst tvätt ska tvättas osv....men tvätten vandrar ingen stans direkt.....Men näääää vi väntar till klockan är mitt i natten o det är dags att gå o lägga sig...dvs när hans ögon går i kors.....känns inte så roligt att ens försöka förföra honom när han halft har somnat....morrrrr....så jag låter honom ta initiativet nu......o ja.....resultatet är mer öken....suck......
    Vet att det är mkt mina hormoner som spökar o bråkar.....vilket ger mig lite sämre självförtroende o lite nedstämd....o han märker att jag inte är mitt glada superkåta jag....så han håller sig lite undan....dvs vi går om varandra.....men jag är så trött på att BEHÖVA påtala mitt behov....
    Nä bara strunt i mitt gnäll...behöver nog mest skriva av mig.....
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan