• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Celeste97

    Här är en till som varit på IKEA-tripp och som norpade det sista exemplaret av "Äpplarö" fällbord till balkongen!
    Vi har nyligen fått balkongen inglasad, så det kan regna och blåsa bäst det vill utan att det gör något nu. Och jag har ett nytt projekt med att såga trall, sy dukar och knacka ihop möbler från det stora varuhuset. Enda funderingen är om man kan ha perenna växter på en balkong som nog har minusgrader på vintern men 30-40 grader på sommaren?

  • Nalle Puh 40
    passionsblomman skrev 2009-05-22 19:26:51 följande:
    Vad är Risk? är det ett tv-spel eller ett "riktigt"?*vill också utrota och erövra! *
    Trodet det är ett "riktigt" spel om jag inte minns helt fel...
  • Nalle Puh 40
    Ninnnis skrev 2009-05-22 13:32:48 följande:
    Exakt!Men i övrigt så är jag oerhört glad över att vara mig, och varken Linda Rosing eller någon annan
    Nej, henne vill jag inte heller vara men den person jag helst av allt INTE vill vara är faktiskt prinsessan Viktoria
    *jag ryser bara tänker på det att vara så övervakad och inte ens kunna fisa utan att det står i Hänt Extra dagen efter*

    Imorgon slutar jag med mina p-piller, känns både spännande och lite läskigt för nu kan jag ju faktiskt bli med barn om vi har tur
  • lanovia 08

    Oh jag minns kænslan nær man slutade med piller. Var så skønt att kænna att nu skøter sig kroppen sjælv. Hoppas det går bra før er Nallis.

    Min dag igår blev underbar, har verkligen værldens underbaraste brorsbarn. Når vi kom hem igår kvæll låg jag o skrattade høgt åt tjejen, hon ær så søt. Hennes humør ær som en pendel, væxlar mellan glad o arg på noll sekunder. Och nær hon ær arg blir blicken helt svart. Haha den egenskapen kan hon garanterat inte fått från sin faster.

    Ninnis førstår vad du menar. Man blir lætt lite bitter nær det går før lætt før vissa æven om jag heller aldrig skulle vilja byta med Linda eller Viktoria. Då tar jag nog hellre ite extra blodprov och en extra pregotime.

    Celeste trevligt med inglasad balkong.

    Ninnis ær glad att jag inte ær hos er o tvingas spela risk. Men hoppas du vann.

    Jag ær sååå trøtt nu. Hunden har varit lite før rastløs i natt. Hon verkar inte sova så bra med tratten på. Har vaknat nær hon traskat upp o ner før trappen, med tratten, det låter bombombom.
    Sedan har hon legat x-antal gånger vid vår trøskel o trampat med tassarna o gnytt, tyckt at tdet var dags att gå upp. Halv sex mutade jag henne med ett ben. Kl 7 hade jag inget annat val æn att gå ut med henne. Snark.

    Nallis hur mår du nu? Halsen bættre.

    Ja vart ær Ore, har hon læmnat oss?

  • Hvidbrud

    Tittar bara in och säger hej! Sitter i mi mysiga ljusa kök (fast här luktar dagis av nån konstig anledning) och äter frukost. Ska snart jobba, men mina anklar vill inte... det blev förmycket gå och stå under flytten och förmycke jobb igår, så det gör ont att bara ligga ner... Men det går ju över! Har bara 3 klienter idag sen ska vi köpa TV!! maken har stirrat sig förälskad på en 44mm tv för 12000. Tycker att det är lite väl att ta i för en tv, men vi får se vd det är. Vet inte ens hur bra kvalitet det är på kabeln här, så det är kanske inte ens lönt...

  • Nalle Puh 40
    Hvidbrud skrev 2009-05-23 09:22:30 följande:
    Tittar bara in och säger hej! Sitter i mi mysiga ljusa kök (fast här luktar dagis av nån konstig anledning) och äter frukost. Ska snart jobba, men mina anklar vill inte... det blev förmycket gå och stå under flytten och förmycke jobb igår, så det gör ont att bara ligga ner... Men det går ju över! Har bara 3 klienter idag sen ska vi köpa TV!! maken har stirrat sig förälskad på en 44mm tv för 12000. Tycker att det är lite väl att ta i för en tv, men vi får se vd det är. Vet inte ens hur bra kvalitet det är på kabeln här, så det är kanske inte ens lönt...
    *skickar över en varm vetekudde*
  • Ankan80

    Hoppas det onda går över snart...!

    Trevligt med ny tv....är väldigt bra priser på platt-tv nuförtiden. Tyckte det lät som ett helt ok pris


    Hvidbrud skrev 2009-05-23 09:22:30 följande:
    Tittar bara in och säger hej! Sitter i mi mysiga ljusa kök (fast här luktar dagis av nån konstig anledning) och äter frukost. Ska snart jobba, men mina anklar vill inte... det blev förmycket gå och stå under flytten och förmycke jobb igår, så det gör ont att bara ligga ner... Men det går ju över! Har bara 3 klienter idag sen ska vi köpa TV!! maken har stirrat sig förälskad på en 44mm tv för 12000. Tycker att det är lite väl att ta i för en tv, men vi får se vd det är. Vet inte ens hur bra kvalitet det är på kabeln här, så det är kanske inte ens lönt...
    Idag fyller mannen år. Fick ett ps3-spel och kläder...gäller ju att passa på han tycker inte om att handla så då får han det när han fyller år...
    tyvärr hade han redan spelet fast i ps2 så jag har fått köra o byta det nu på förmiddagen....på eget initiativ såklart....
  • passionsblomman

    Hejom fejom!

    vad mysigt med era olika "lånebarn"! Det ÄR så kul när de blir så där svarta i syná! Har en granntjej som verkligen kan se ut som en parodi på arg...och när hon är glad, då glittrar de där ögonen i ljusbrunt istället..

    Nallis: välkommen på tåget! Nu börjar en annan fas i livet och en ny resa med nya tankar och funderingar och tusen känslor.

    Sambon har släppt ut kattan IGEN och jag tror honom inte riktigt när han säger "råkade"...
    Så nu föds de nog ute kissongarna, för hon lär inte komma in frivilligt i första taget.

    Ankis: Grattis till din man på födelsedagen!

  • Nalle Puh 40

    Blomman: Oj, det var inte snällt gjort mot dig men katten blir nog glad

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan