• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Nalle Puh 40

    Ja, jag ÄLSKAR pasta. Skulle kunna äta det varje dag (nästan iaf...)

  • passionsblomman

    Jag håller med paolo Roberto: det går inte att leva om man ska leva enligt GI, för då försvinner pastan ur ens liv!

    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-21 19:09:41 följande:


    Ja, jag ÄLSKAR pasta. Skulle kunna äta det varje dag (nästan iaf...)
  • lanovia 08

    Hej Nallis och Blommis, hær håller ni stællningarna bra ser jag. Sitter vid mannens jobbdator som jag nu ser inte har det svenska alfabetet så ni får stå ut med mina æ o ø.

    Nallis bra att du stannade hemma från jobbet och fick kommit till lækaren.

    Igår spenderade vi dagen i trædgården blev så fint væder hær tillslut. Idag ær det sæmre så jag får væl roa mig med att stæda inne medans mannen jobbar.

    Pratade vi understimulerad labbe igår? Æn så længe har ju våran varit nyopererad och trøtt ser nu att energin børjar återvænda. Lite klurigt kommer det nog bli før vi får inte gå længre en korta kissepromenader med henne just nu. Får nog førsøka hitta på andra aktiviteter som ær lugna med aktiverande. Idag verkar hon inte pipa så mkt ialla fall. Gjorde ont i hela min sjæl igår nær hon gick runt och pep o verkade ha ont.

  • lanovia 08

    Ælskar førresten också pasta dærfør det ær så bra att banta enlig vv før då får man æta det.

  • Ninnnis

    Hej alla lediga (?) tjejer! Jag är på jobbet, men det är ju FREDAG så det känns helt ok

    Hade en underbar dag med gudsonen (3 år) igår. Vi var på familjedag på travbanan, vi hälsade på hästarna, åkte häst & vagn och karuseller på tivolit, och såg Darin uppträda (måttligt intresse från oss båda ). Sen cyklade vi ner till stan och hyrde trampbåt och åt glass. Sex timmar var vi iväg, så mysigt!

    På hemvägen kände jag plötsligt något mot ryggen, när jag vände mig om och tittade så satt han i stolen och sov, med hjälmen lutad mot min rygg... Sötnosen!

    I eftermiddag kommer maken hem, och förhoppningsvis även lillasyster.

    Lanovia, håller indianerna sig borta?

    Nalle, krya på dig!

    Blommis, hoppas katten föder sina små ungar snart

    Nej, nu måste jag jobba lite!

  • passionsblomman

    Helloooo everyhopa!

    Oj vilken heldag Ninnis! Inte konstigt att han däckade, lillplutten!
    haha, när man ska haka på tant Ninnis, då är det JÄRNET!

    Min egen guldklimp var helt omöjlig att väcka igår, då han hade gått och lagt sig i min säng medan maten blev klar.
    Han sooov som en klubbad sälunge alldeles lagom till att vakna vid 22.30...då var han å andra sidan pigg som en mört. Så han fick sitta uppe me oss i soffan och kolla film, trots att det var ett vilt skjutande.

    Lanovia. ja visst är det hjärtskärande närdjuren klagar! Särskilt när man vet att de HAR ont, men alltså, så olycklig som en hund kan låta är ju bara helt utan jämförelse! Eller de där bedjande blickarna...

  • lanovia 08

    Vilken mysig dag med gudsonen. Vilka ær førældrarna, ær din bæstis eller något sådant?
    Vi skall till bror o hans familj idag. Tror jag skall åka innan maken slutat jobba o få lite extra tid med barnen. De ær ju så goa.

    Indianerna har inte visat sig ænnu. Men kom på att jag tænkt fel. BIM ær idag och inte igår som jag trodde ett tag. Dock har jag ont i huvudet vilket brukar tyda på att de ær på G.

    Vad mysigt att mannen kommer hem idag Ninnis. Och trevligt att får besøk av systern.

  • passionsblomman

    Hörni, jag låg här nu på morgonen och funderade lite på hur man egentligen ska beskriva den där känslan som är i magen-ja alltså den där omtalade tjejmagen då, när det är nåt på G där? Jag menar, för mig är det iallafall så, att det känns ungefär likadant både när det är runt ÄL och runt mens och dessutom kändes det likadant när jag sedan visade mig vara gravid istället.

    Det är ju inte så att det gör ONT, men det är liksom något som PÅGÅR och det...molar. Jag retar mig lite, för jag hittar inte riktigt ord på det.

    Hur som helst så har den känslan hängt kvar för mig ända sedan vi var på kliniken nu. Som en tydlig närvaro av kvinnlig inre verksamhet...

  • Ninnnis

    Blommis, jag har faktiskt tänkt samma sak ett antal gånger! Just att jag kan känna att något är på gång. Sen vet jag ju tyvärr inte om det är ÄL, indianer eller plus, men NÅGOT är det iaf... Det måste ju vara bra på nåt sätt ändå, att det är någon form av aktivitet därinne? Har man inte ÄL så borde det ju inte kännas nåt, och det borde ju kännas mindre vid indianer också? Så jag bestämmer mig för att ta alla tecken som positiva, att det pågår NÅGONTING i alla fall...

    Lanovia, håller alla tummar och tår för att indianuslingarna håller sig borta!!! Gudsonens föräldrar är min makes kusin (och tillika bästa vän) och hans sambo.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan