• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

    Ingis: Jag är i 6e månaden och det tror jag att du också är... har 14v kvar= 3,5mån så ca. blev dansk firma och kompisar som hjälper oss att flytta... Stackars dem... Ju fler dessto lättare, men många kan inte... Suck... tur vi har hiss till 5e vån!
    Måste rusa till Jobbet och inspektera golven!

  • Ninnnis

    Heja Ingis vs. Knäppa kompisen!

    Ankan, håller tummarna för lånelöftet!

    Lanovia, är provtagningen öppen på helgen för dag 2-4 provet? Men förhoppningsvis behöver du inte ta nåt blodprov...

  • Hvidbrud

    Mina fina nyköpta pioner som var så vackra igår står och slokar som bara den nu när jog kom in. Vad har jag gjort för fel? Kan jag rädda dem? De ser så ledsna ut där de står och stirrar skulldbeläggande på mig.. Blommis! Hjälp!

  • passionsblomman

    Ta bort alla blad från stjälkarna! (möjligen kan du lämna något enstaka) de tar massor av vatten och avdunstar jättemycket, så vissnandet påskyndas. Häll VARMT vatten i vasen. Ta en KNIV -inte en sax!- och skär långa sneda snittytor på blommorna och sätt i vasen igen. Slokar de mycket så vira ett papper om dem som stöd medan de drar upp sig igen. har du en duschfalska så duscha dem också, allt för att ge dem så fuktig miljö som möjligt.

    Vilken välsignad tur att du inte har översvämning!
    Jag är dö-nyfiken på din speciella lokal måste jag säga!


    Hvidbrud skrev 2009-05-20 12:28:26 följande:
    Mina fina nyköpta pioner som var så vackra igår står och slokar som bara den nu när jog kom in. Vad har jag gjort för fel? Kan jag rädda dem? De ser så ledsna ut där de står och stirrar skulldbeläggande på mig.. Blommis! Hjälp!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-05-20 11:46:37 följande:
    Ingis: Jag är i 6e månaden och det tror jag att du också är... har 14v kvar= 3,5mån så ca. blev dansk firma och kompisar som hjälper oss att flytta... Stackars dem... Ju fler dessto lättare, men många kan inte... Suck... tur vi har hiss till 5e vån!Måste rusa till Jobbet och inspektera golven!
    Hmmm....kan säga att det inte alltid är bra med många hjälpredor...blir att man springer över varandra....men det ska nog gå bra. Flyttfirma är guuuuuld värt!
    Skönt att golvet klarat sig! *slappnar av låter blodet strömma tillbaka till den blåa tummen*

    *tar på mig capen o drar ut i strid mot Nallis negativa kompis...dattadada.... Ingen får smitta Nallis med neg tankesätt! *
    Tror nog att Nallis är glad att jag inte är bjuden till hennes bröllop........om inte annat så är nog hennes kompis det....fast det vet han inte än iallafall...Kunde blivit en intressant situation! Moaahahahahaha!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-05-20 12:44:31 följande:
    Ta bort alla blad från stjälkarna! (möjligen kan du lämna något enstaka) de tar massor av vatten och avdunstar jättemycket, så vissnandet påskyndas. Häll VARMT vatten i vasen. Ta en KNIV -inte en sax!- och skär långa sneda snittytor på blommorna och sätt i vasen igen. Slokar de mycket så vira ett papper om dem som stöd medan de drar upp sig igen. har du en duschfalska så duscha dem också, allt för att ge dem så fuktig miljö som möjligt.Vilken välsignad tur att du inte har översvämning!Jag är dö-nyfiken på din speciella lokal måste jag säga!
    Våran personliga o supergulliga sjukvårdsupplysning för blommor!
  • Ankan80

    hellluuuu
    Mäklaren ringde nu och budgivningen var uppe i 2,7!
    Så det verkade inte vara övervärderat trots allt..
    eller så är det två som verkligen vill ha det

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan