• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman


    Så går det!

    Det är bara så att vissa saker försvinner VIPS. Mina kladdkakor brukar någon äta nästan hela innna jag vet ordet av...

    Själv bara smakar jag lite, här och där...
    Hvidbrud skrev 2009-05-19 15:41:11 följande:
    Mina var ganska små med kexbotten. Kom 12 i ett paket och det är tomt nu...
  • Nalle Puh 40

    Idag när sambon kom hem satt jag i sängen och stortjöt, han undrade vad det var och höll om mig lite...

    Grejen var det att jag hade hittat en helt bunt (massvis) av kärlekskort och brev som jag fått av min sambo under de här 5 åren och jag blev så rörd när han skrev att jag var den gulligaste som finns och att vi ses om 72 h (tänk, då var vi så nykära att vi räknade timmarna tills vi skulle ses för vi bodde med ca 30 mil emellan oss och nu gnäller vi om vi inte ses på några dagar...)

    Åh, vad jag är glad att jag har honom och att jag har sparat alla brev, kort och gulliga lappar jag fått genom åren.

  • ingenjörsbruden

    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-19 16:58:38 följande:


    Idag när sambon kom hem satt jag i sängen och stortjöt, han undrade vad det var och höll om mig lite...Grejen var det att jag hade hittat en helt bunt (massvis) av kärlekskort och brev som jag fått av min sambo under de här 5 åren och jag blev så rörd när han skrev att jag var den gulligaste som finns och att vi ses om 72 h (tänk, då var vi så nykära att vi räknade timmarna tills vi skulle ses för vi bodde med ca 30 mil emellan oss och nu gnäller vi om vi inte ses på några dagar...)Åh, vad jag är glad att jag har honom och att jag har sparat alla brev, kort och gulliga lappar jag fått genom åren.
    Åhhhh! Va rörd jag blir!! *torkar några tårar*
    *KRAAAAAM*

    Ankis: Starkt jobbat med 1,5 kg!! You go girl!
  • passionsblomman

    Gud vad gulligt!

    Haha, jag har npg nästan ingensådan lapp och absolut inget brev...min sambo är inte så värst skrivglad. Jag skällde på honom en gång när vi flyttat ihop för att han var borta nästan ett dygn utan att jag visste vart han tagit vägen (man kan bli lite orolig när man har en väktare till sambo)

    Så, han lovade tt hädanefter lägga en lapp, bara så man inte behövde undra.
    Nästa gång jagkom hem låg där en lapp...

    ...det är än idag ingen som kan se vad det stod på den!
    Han har en redigt usel handstil!

    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-19 16:58:38 följande:


    Idag när sambon kom hem satt jag i sängen och stortjöt, han undrade vad det var och höll om mig lite...Grejen var det att jag hade hittat en helt bunt (massvis) av kärlekskort och brev som jag fått av min sambo under de här 5 åren och jag blev så rörd när han skrev att jag var den gulligaste som finns och att vi ses om 72 h (tänk, då var vi så nykära att vi räknade timmarna tills vi skulle ses för vi bodde med ca 30 mil emellan oss och nu gnäller vi om vi inte ses på några dagar...)Åh, vad jag är glad att jag har honom och att jag har sparat alla brev, kort och gulliga lappar jag fått genom åren.
  • Nalle Puh 40

    Tillbaka till min energitjuv til vän:

    Jag gillar fb och skrev som status att det var synd om mig som har så ont i halsen och att jag skulle gå till apoteket för Läkerol och vanliga halstabletter hjälper ju bara i fem sekunder och fick då följande kommentar:

    Läkerol och vanliga (vad det nu är en definition av) innehåller mest socker. :P

    Tack för informationen

  • passionsblomman

    Usch, jag ha just haft lite "terapi" me den liten son som plötsligt inte skulle gå mera på fotbollen minsann.
    det visade sig att han blivit osams med sina två bästisar och han tror att de inte vill spela i samma lag som han.
    pratade naturligtvis omedelbums med ena mamman -eftersom den ungen ju skulle åka med oss till träningen nu. han satt också hemma och skulle inte gå på fotboll mera...

    Så, nu har vi sagt att det måste de visst och att de ska ta ett snack och att detta verkar vara ett missförstånd.
    herregud. Man blir helt slut när man är mamma och ens lilla barn ser helt tillintetgjord ut och säger"nej, det blir aldrig bra mer och jag måste hitta nya kompisar för jag får inte vara med"

    Och då är jag ändå lycklig nog att ha en unge som HAR en hel massa kompisar! Men när han är ledsen så gills ju såklart hans känsla, även om den grundar sig i ett missförstånd.

  • andbeyond

    Åh, stackarn. Inte kul att känna sig utanför. Jag hoppas det ordnar sig och att fotboll är det roligaste som finns om någon/några veckor igen

    Jag har massor av brev och lappar av min sambo, han är skribent med författardrömmar så han kan min man Vi har just bestämt att vi ska skriva våra egna löften till vigseln, ska bli underbart (på tal om att gråta på vigseln, ojoj..) men är allt lite läskigt att skriva. Är ju svårt att få ut alla känslor på rätt sätt med bara några ord.

    Nalle Puh: Det är svårt, men försök att inte tänka på honom. Du förtjänar bättre! Det är lättare att säga "nej - jag vill inte umgås med dig" nu och det är jobbigt ett litet tag framöver än att säga "ja, vi umgås väl då" och behöva ha en energitjuv i livet länge.

  • passionsblomman

    Ja det blir nog kul alldeles snart igen. Men han är en känslig själ min pojke och tar otroligt illa vid sig när det sägs taskiga saker osv. Därför är det ofta genom honom det kommer fram att något har hänt, för han fixar inte att låtsas som ingenting.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan