• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

    Ja, jag kan bara säga att jag för egen del mer än en gång blandat ihop saker och ting. Att man känner empati eller sympati, att man förstår den andre eller ser hur den mår, är inte samma sak som att man har en ömsesidig relation med jämnvikt.

    jag har tom lyckats blanda ihop att vara pssionerat förälskad med att jag nog egentligen var ganska rädd...

    Hart varit tvungen att bestämma mig för att jag inte är skuldig att finnas til för precias alla jämt.
    Det är svårt, för jag är nog uppvuxen mycket i tänket att man ska finnas till för dem som behöver en. Men man är skyldig sig själv en del också. Att sätta stopp för destruktiva relationer och miljöer är en sådan sak.

    Oavsett om det är en pojkvän, en arbetsplats eller en kopis som behöver komma på avstånd.

    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-19 14:25:46 följande:


    Mycket läsvärt, TACK...
  • passionsblomman

    Oh, ja och så har de kokos på sig också va? en sådan kan jag offra mig på såhär i cyberspace. Fast inte i verkligheten. *magen svider*


    Ankan80 skrev 2009-05-19 14:26:34 följande:
    ja, fast mums mums har ingen kexbotten...typ....
  • ingenjörsbruden

    *klagomuren ställer upp o tar emot alla klagomål...keep it coming*

    Hvidis: Tycker det är surt att ingen vågar köpa din butik....hade det varit i sverige så hade man kunnat beskylla lågkonjunkturen....vet inte riktigt hur läget är i danmark iofs.
    *bestämmer NU att nästa som går in genom butiksdörren ska köpa butiken!!! Basta!*

    Nallis: Man får se det som så att alla vänner o bekanta har något att tillföra ens liv....ett tag....det kan vara för alltid...eller en kort tid.....men ibland så vill man gärna behålla kontakten....men den har spelat ut sin roll....o då får man tyvärr ta till sig allt personen gett en (o man gett den) o försöka se att man hade syften i varandras liv.......
    Oj så flummig jag blev......skyller på sockerkicken från glassen!

    Blommis: Ojdå...i knäet!! Det var....intimt! Det är bara att inse....du har en grävling!

    Kaffetajm!

  • Celeste97

    Nalle, jag har stött på den typen förr och vore jag du skulle jag avsluta kontakten. Gör det snyggt och med respekt, men backa inte och ta inte åt dig om du får ett känsloutbrott till svar.

  • Ankan80

    Ja, kokos också och ljus choklad kanske inte är så likt ändå
    jag tar också på låtsas. Har lyckats gå ner 1 1/2 kilo nu

    Har du provat losec? kanske hjälper magen din?


    passionsblomman skrev 2009-05-19 14:35:35 följande:
    Oh, ja och så har de kokos på sig också va? en sådan kan jag offra mig på såhär i cyberspace. Fast inte i verkligheten. *magen svider*
  • passionsblomman

    Den vispade äggvitan inuti är ju samma iallafall..

    Hejja!! 1 1/2 kg, det är bra!

    Ja, losec hjälper mig inte ett dugg, bra matvanor och ingen stress hjälper. Men nu är det magsjuka jag har, eller fick inatt iallafall, äckligt nog.


    Ankan80 skrev 2009-05-19 14:55:06 följande:
    Ja, kokos också och ljus choklad kanske inte är så likt ändå jag tar också på låtsas. Har lyckats gå ner 1 1/2 kilo nu Har du provat losec? kanske hjälper magen din?
  • Hvidbrud

    Tusan också, de blir ju inte mindre till mig när ni bara mumsat i cyberrymden... Nu har jag klämt i mig 8st... *går och hämter 2till till lillmuffins*
    Har en eller annan teori om at man äter alla på en gång, så blir man inte lika tjock... Shiit snart får jag insulinchok! Ååågoooottttt!!!

    Mums-mums har jag aldrig hört om! Ska på jagt på ica på torsdag!

  • passionsblomman

    Va!! Mums-mums står det på kartongen som är avlång och med cellofan över så man ser de chokladtäckta mumsarna! De är "skruvade" precis som mjukglass kan man säga, och fyllningen vilar på en liten kexbotten. De har ingen kokos. Jag tror det ligger fem i en ask- det är bra, då KAN du ju inte äta 8!

    Här finns det förövrigt massor med rabarberpaj kvar.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan