• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Nalle Puh 40

    Ja, men man vill ju kunna få fram ett JA i kyrkan utan att hulka och gråta för mycket så att prästen får fråga om vad jag sa

  • passionsblomman

    Ja, då får man snyta sig rejält, ta ett djuuupt andetag och så låta sin stämma ljuda över bänkraderna i ett rungande "JA!"



    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-18 22:17:52 följande:


    Ja, men man vill ju kunna få fram ett JA i kyrkan utan att hulka och gråta för mycket så att prästen får fråga om vad jag sa
  • lanovia 08

    Godmorgon, skall på 3h kurs snart, sedan har vi möte hel em så jag kommer inte kunna vara här mkt i dag.

    Urk vad jag är trött idag, halv tolv i går när vi skulle släcka lampman kom vi på mkt bättre saker att göra än att sova. Det straffar sig idag.

    Nalle oroa dig inte för tårarna i kyrkan. Jag är också superblödig och jag kan säga att jag lipade i kyrkan, o på kyrktrappan och under talen på festen. Men det är bara att släppa ut det, är man lycklig så är man. 'Titta dig runt så ser du nog många fler som det trillar en o annan tår på. Svärmor såg nästan ut som att hon var på begravning.
    Är det nu på lördag ni gifter er?

    *klappar mig om magen* Blommis pajen var suveränt god!

  • Hvidbrud

    Ååååh! Rabarbepaj! Mums!!
    Håller tummarna för ankan och Andbeyoind idag.

    Lanovia: Så dagen slutade iallafall bra, kan man ju säga

    Jag var på födselförberedande och tränade beckenbotten i en halvtimme... Trode inte att jag var så stark, men jag kunde göra alla övningar vi skulle, så den är nog i ok form! Trände liiite låg puls, det var ganska skönt att få lov att använda kordineringsförmågan. det kändes som om det var länge sen... Och så gjorde vi venpumpövningar. Så allt var fint. Ett gäng tjejer med lika stora magar!

    Har precis ätit frukost, men är fortfarande hungrig. Ska man ta n frukost till eller?

    Jäklar vad jag har drömt skumma drömmar!
    Körde till morfar (han dog för 14 år sedan) i deras hus (har inte ens körkort, men jag kunde köra), men några andra bode där och morfar var i ett annat rum. Folket var jätte mysko och de uppförde sig konstigt. Fick en jätte "morfarkram". Han ville inte vara där utan ville komma med mig hem, sova över och äta pizza. Jick upp på ovanvåningen och träffade någon där. glömde att morfar väntade, så plötsligt var klockan 2 på natten och jag gick ner till morfar. Då satt han och sov i en stol, fult påkläd och klar till att åka... Jag sa att vi nog fick ta dt en annan gång, när det var så sent. Vaknade nog där ca.
    Sen har jag varit på planetarium med min bästis och hennes lilla tjej och jag sov över hos dem, med huvudena ihop alla tre. Hmm...
    Men ingen soffa!

  • Hvidbrud

    Nallis: Åh, jag förståååår att du läntar. Jag knep ett par tårar, ryste lite... men min tärna stooorbölade, med hulkningar och allt! Glädjetårar ska man fälla på bröllopet, tycker jag.
    (grät ochså en skvätt till spårlöst igår förresten Fy vad lika de var, de gick tillockmed likadant!)

  • Nalle Puh 40
    Hvidbrud skrev 2009-05-19 09:06:14 följande:
    Nallis: Åh, jag förståååår att du läntar. Jag knep ett par tårar, ryste lite... men min tärna stooorbölade, med hulkningar och allt! Glädjetårar ska man fälla på bröllopet, tycker jag. (grät ochså en skvätt till spårlöst igår förresten Fy vad lika de var, de gick tillockmed likadant!)
    Ja, de var helt otroligt lika pappan och sonen i Sverige

    Kul för dem att de är så lika när de inte har träffats för då ser man verkligen att de hör ihop.
  • Ninnnis

    Jag älskar såna program! Missade dock det igår. Jag är otroligt blödig, lipar till Spårlöst, Extreme Home Makeover, idrottsprestationer, you name it

    Jag var uppriktigt bekymrad för att jag skulle hulka sönder både vigsel och fest, men det gick strålande! Det var en mer eller minder jämn stril från ögonen hela dagen och kvällen Vore ju konstigt om man inte blir rörd på sitt eget (eller andras) bröllop!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan