• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

    Åh, herregud, jag får nästan svårt att andas!

    STACKARS stackars stackars familjen!

    Jag som satt igårkväll och undrade om jag kommer att våga köra bil med en liten skrutt som passagerare...

    jag var livrädd för att köra bil förut och har kommit igång sedan ca vå år bara, och är skitstolt över det. Men jag känner mig inte alls så bekväm i tanken på att åka omkring i trafiken med liten skatt. Jag kan mycket väl se mig hålla mig hemma rätt mycket och inte flcka runt i onödan...

    Sådana där nyheter gör ju att den känslan stärks rätt mycket...

  • Hvidbrud

    Det visar också hur viktigt det är att man har rätt barnstol i bilen, vilket hon enligt efterundersökningarna inte hade haft. usch och fy! så himla tragiskt. tur min make inte jobbade i gårkväll, annars var det han som hade fått ta emot henne Ibland gillar jag inte att han jobbar där, med all skit han får se.

  • Ninnnis

    Ja, jag läste att bäbisen hade flygit ut ur bilen, då funderade jag på om hon verkligen var ordentligt fastspänd...

    Det kan inte vara lätt att ha ett sånt jobb, Hvidis. Men oj vilket viktigt jobb de gör!

  • passionsblomman


    Men hjälp!

    Är han läkare din man?

    Min syster är läkarsekreterare på akuten. Ibland händer det att hon ringer och gråter...
    Hvidbrud skrev 2009-05-18 14:45:35 följande:
    Det visar också hur viktigt det är att man har rätt barnstol i bilen, vilket hon enligt efterundersökningarna inte hade haft. usch och fy! så himla tragiskt. tur min make inte jobbade i gårkväll, annars var det han som hade fått ta emot henne Ibland gillar jag inte att han jobbar där, med all skit han får se.
  • passionsblomman

    Vad gör man då??? Är det något med röntgen?

    *HELT utanför banan*


    Ninnnis skrev 2009-05-18 14:57:31 följande:
    Jag har för mig att han är radiolog?
  • Hvidbrud

    Ja, han röntgar på traumacentert på rigshospitalet. Akuten av akuterna, så allt som ska sopas upp kommer dit... (ursäkta galghumorn) Skottskador, fall från 5 vån, bilolyckor knivskador osv osv...

    Nä, nu ska jag lukta på mina apelsinblommor igen tror jag!

  • Hvidbrud

    Ja, han röntgar på traumacentert på rigshospitalet. Akuten av akuterna, så allt som ska sopas upp kommer dit... (ursäkta galghumorn) Skottskador, fall från 5 vån, bilolyckor knivskador osv osv...

    Nä, nu ska jag lukta på mina apelsinblommor igen tror jag!

  • ingenjörsbruden

    *sätter mig under apelsinträdet o sniffar apelsinblomdofter ikapp med Hvidis...håller för öronen o nynnar oaaaooollallaallala...vill inte höra hemskheter*

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan