• T0612

    Vinterbrudar

    Här hoppar vi över från den gamla tråden "vi som gifter oss i december 2009" och tar in alla vinter brudar istället =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-27 19:33
    NOVEMBER
    14: 14e november, Borlänge. Mrsstumpan, Göteborg

    DECEMBER
    05: T0612, Göteborg,
    December 2009, Sthlm,
    linvinter, Göteborg
    12: Bittesös, Sorunda (Nynäshamn)
    19: Emmibob, Hotagen (Jämtland),
    DCL, Norrköping
    31: Teapot, Göteborg

    JANUARI
    02: Allez, Karlstad,
    JennyE82, Ljusdal
    09: Ninni84r (Halmstad, Öjasjön)
    23: Mariavw81 (Smådalarö Gård, söder om Stockholm)

    FEBRUARI
    13: Elbe, Umeå
    20: Selma2010, Övik (datum inte helt spikat)
    20: Nima2, Upplands Väsby (Norr om Stockholm)

  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • Mariavw81

    Mamli: Va kul att skicka ut inbjudningskorten, längtar till att jag får skicka ut dem. Det tråkiga i vårt fall är att nyheten har kommit ut och att de flesta redan vet om det, så våra inbjudningar inte att överraska någon, vart det kommer och hållas och hur vigseln kommer att gå till. Vi ska ha ett riktigt vinterbröllop utomhus, om vädret är med oss.

    Idag kom bekräftelsen på bröllopsresan, känns skönt att kunna pricka av detta från planeringslistan. Sedan har jag varit i kontakt med fotografen, men det känns lite konstigt att anlita en dyr fotograf till ett bröllop på 20-24 st. Vad tycker ni, skall man betala 8500 kr för att ha honom en halvdag (6 timmar)?

  • Mamli

    mariavw81: Wow va häftigt att vara ute!
    Ja de känbns riktigt kul att de är bara våra föräldrar som vet om de men inte ens dom vet vilket datum vi tog
    Ska nog åka iväg ikväll och skriva ut dom..alla kommer bli så chockade

  • T0612
    Mamli skrev 2009-06-16 13:32:28 följande:
    Nu är allt klart Församlingshemmet var ledig så nu ska vi bara skriva ut inbjudan..om vi hittar nån med färgpatron Så ska vi skicka ut inbjudningarna...lite tidigt men vi längtar så Känns jätte roligt, och imorrn ska mamma följa med mig till dreamnette och kolla klänning.Jag vill verkligen se ut som en riktig brud med vit lång klänning och nåt fint ytterplagg över..men känns sådär att lägga flera tusen på att ha det under vigseln och under en middag...sen ska jag byta om för vi ska åka iväg..Finns de nånstans de är billigare, 2000kr är ok..men sen känns de sådär..
    Jag har köpt min på brudbutiken.se och den kostade 3200:- när jag köpte den.. jag var lite nervös för att köpa över nätet men dem är seriösa och svarar fort på mail.
  • Selma2010

    Jahapp, då är man snart arbetslös. Fick i måndags veta att moderföretaget valt att sätta sverigedelen i konkurs, kul besked! Idag ska konkursförvaltaren berätta vad som händer framöver men verkar som att jag har 1 månads uppsägningstid. Jag verkar dock inte behöva vara så orolig för blivit påhoppad lite överallt senaste dagarna och har nu haft en intervju och två stycken inbokade på måndag. Världen vändes dock lite upp och ner.

    Är egentligen mest orolig att vår bröllopsresa till australien inte blir av, kommer verkligen en ny arbetsgivare godkänna att jag är borta 4 v i mars?

    Någon som har intervju-tips inför intervju på engelska med fransmän?

  • Teapot

    Selma, tråkigt att höra - men välkommen i klubben...

    Vi ska posta inbjudningarna idag

  • Mamli

    TO612, tack! ska kolla där..hittat en jätte fin strl 44-46 här på köp och sälj, 1500...de känns lagom..de låter väl jätte snålt! Men jag vill helst hitta en klänning under 2000kr och den här är jätte fin. men då är den i malmö så kan ju inte pröva den innan....men den är så fin!

  • Mamli

    Vart och prövat klänning nu...9.500kr! MASSOR.
    Men både jag och mamma grät..känns surt att bara få ha den under en kort vigsel och en luten middag..sitter och funderar på va jag kan göra få ha den längre

  • Mamli

    Haha, ja gå runt hemma och dammsuga i den Då kommer jag då inte komma åt någonstans..haha

    kommer inte på nåt..kan ju inte gå runt i den hemma för vi har katter så måste ta på den precis innan vigseln, och kan inte åka tåg med den..men 3timmar! de är ju inget!

  • Mrsstumpan

    Om du kan tänka dig att sälja den efteråt får du igen den del av pengen och den blir inte lika dyr...

Svar på tråden Vinterbrudar