• T0612

    Vinterbrudar

    Här hoppar vi över från den gamla tråden "vi som gifter oss i december 2009" och tar in alla vinter brudar istället =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-27 19:33
    NOVEMBER
    14: 14e november, Borlänge. Mrsstumpan, Göteborg

    DECEMBER
    05: T0612, Göteborg,
    December 2009, Sthlm,
    linvinter, Göteborg
    12: Bittesös, Sorunda (Nynäshamn)
    19: Emmibob, Hotagen (Jämtland),
    DCL, Norrköping
    31: Teapot, Göteborg

    JANUARI
    02: Allez, Karlstad,
    JennyE82, Ljusdal
    09: Ninni84r (Halmstad, Öjasjön)
    23: Mariavw81 (Smådalarö Gård, söder om Stockholm)

    FEBRUARI
    13: Elbe, Umeå
    20: Selma2010, Övik (datum inte helt spikat)
    20: Nima2, Upplands Väsby (Norr om Stockholm)

  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • Selma2010

    linvinter, först och främst ska man bara gå runt och njuta, strosa gata upp och gata ner och kanske snubbla in på nån brunsch i greenvich village. Även häftigt att se staden från vattnet. Vi hade oturen att det regnade massa när vi var där så blev för lite strosande och desto mer shopping. Centery 21 är bra shopping, först måste man dock komma över chocken hur rörigt det är där inne men efter det kan man hitta många guldkorn (jag köpte 4 par skor där). Finns så mycket, ni kommer få en underbar resa.

  • Mamli

    hojta till om ni hittar nåt skulle behöva inspireras lite har helt kört fast med ytterkläder

  • Teapot
    Mamli skrev 2009-06-14 18:20:43 följande:
    hojta till om ni hittar nåt skulle behöva inspireras lite har helt kört fast med ytterkläder
    Jag tänkte mig nog något som liknar denna:

    www.wed-shopping.com/article.php3&productid=E1027
  • T0612

    Oj, vad ni har legat i idag då =)


    linvinter skrev 2009-06-14 12:00:58 följande:
    akms: Vi åker också runt 10.30 dagen efter (om jag kommer ihåg rätt). Vi skall bara ha middag och ingen fest, hade hoppats på att den skall vara till 22-23. Men vi har varit rätt tydliga med att det bara blir middag, men vi är bara 17 personer inklu oss. Sen tänkte vi nog lyxa på och ta taxi till flygplatsen, annars brukar vi ta flygbussen. T0612: Då ses vi kanske på Landvetter
    [/citat]

    Vi åker från säve så det blir nog svårt =)
    Mamli skrev 2009-06-14 16:17:41 följande:
    [citat]
    Oh, jag är med en vinterbrud. den 12 december ska vi gifta oss i kyrkan ute på landet där jag växt upp. ska ha marsaller och ljus överallt.ska ni ha nån kappa över klänningen? Hittar ingen sån de är så fina.
    Jag ska ha en vit skinnjacka =) men här finns några jackor
    www.angelinas.se/list_varugrupp.asp&t=Scarf%2CSjal%2CBolero
  • Bittesös

    Tjing, har inte varit inne på ett par dagar. Här händer massor med kul. Jag har äntligen fått bestämt präst och har börjat sända bli klar med inbjudningskorten. Imorgon skall vi träffa tryckeriet för att planera menykort samt allt annat i tryckväg.

    December2009: kan säga att jag känner nästan för att göra som du, gå till stadshuset och säga ja. All denna stress kan bli lite mkt.

    Mamli: kolla på nixas hemsida,(www.nixa.se) där finns en jättefin cape under accesoarer. Den har nr 66. Där borde stå närmsta försäljare/Uthyrare så du kan gå in och kika. Jag har hyrt en till mitt bröllop i ivory och den är kanon.

  • ninni84r

    December2009 - lycka till med nya datumet!

    selma2010 - jag tycker du ska ta den med brodyr. bägge va fina men den tycker jag va bäst.

  • Mamli

    Tack, ska genast in och kolla. Tycker verkligen de är jättesvårt. Har en butik här i stan men de hade inga ytterkläder.

    Är de nån mer än vi som ska göra egen mat? Undrar lite isåfall vad ni ska göra?
    Vi ska bara ha nån huvudrätt och sen kommer vi köpa fin tårta.

  • Bittesös

    Selma 2010: Den med spets på är snyggast, då kan ni ha samma färg i tårtans "spetsar".

  • Mamli

    Nu är allt klart Församlingshemmet var ledig så nu ska vi bara skriva ut inbjudan..om vi hittar nån med färgpatron
    Så ska vi skicka ut inbjudningarna...lite tidigt men vi längtar så

    Känns jätte roligt, och imorrn ska mamma följa med mig till dreamnette och kolla klänning.

    Jag vill verkligen se ut som en riktig brud med vit lång klänning och nåt fint ytterplagg över..men känns sådär att lägga flera tusen på att ha det under vigseln och under en middag...sen ska jag byta om för vi ska åka iväg..

    Finns de nånstans de är billigare, 2000kr är ok..men sen känns de sådär..

Svar på tråden Vinterbrudar