• T0612

    Vinterbrudar

    Här hoppar vi över från den gamla tråden "vi som gifter oss i december 2009" och tar in alla vinter brudar istället =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-27 19:33
    NOVEMBER
    14: 14e november, Borlänge. Mrsstumpan, Göteborg

    DECEMBER
    05: T0612, Göteborg,
    December 2009, Sthlm,
    linvinter, Göteborg
    12: Bittesös, Sorunda (Nynäshamn)
    19: Emmibob, Hotagen (Jämtland),
    DCL, Norrköping
    31: Teapot, Göteborg

    JANUARI
    02: Allez, Karlstad,
    JennyE82, Ljusdal
    09: Ninni84r (Halmstad, Öjasjön)
    23: Mariavw81 (Smådalarö Gård, söder om Stockholm)

    FEBRUARI
    13: Elbe, Umeå
    20: Selma2010, Övik (datum inte helt spikat)
    20: Nima2, Upplands Väsby (Norr om Stockholm)

  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • linvinter

    akms: Vi åker också runt 10.30 dagen efter (om jag kommer ihåg rätt). Vi skall bara ha middag och ingen fest, hade hoppats på att den skall vara till 22-23. Men vi har varit rätt tydliga med att det bara blir middag, men vi är bara 17 personer inklu oss. Sen tänkte vi nog lyxa på och ta taxi till flygplatsen, annars brukar vi ta flygbussen.

    T0612: Då ses vi kanske på Landvetter

  • linvinter

    Jag måste verkligen sätta mig ner och fixa inbjudningarna en dag..
    Allt är inköpt, nu skall det bara monteras.

  • linvinter

    Ahhh...vad velig man kan vara...
    Trodde jag bestämt mig för blommor...men nu funderar jag på bara brudslöja... någon som har biler på det?

  • Teapot

    Selma, du får ursäkta att jag inte har koll, men var ligger denna "hem"-kyrka?

    linvinter, vad hade du tänkt dig för blommor från början? Tror det kan blir riktigt fint att hålla det "enkelt" med bara brudslöja, även om jag inte sett någon bild av det. Vill nog helst ha en enklare bukett jag också. Förresten, verkar vara ett riktigt kap ni gjort med väskorna

  • Selma2010

    Teapot, kyrkan ligger i Själevad strax utanför örnsköldsvik. Bor dock i Stockholm numera men bröllopet blir "hemma"

    Åhh! NYC! längtar tillbaka, fantastisk stad på alla sätt!

  • linvinter

    Teapot: har lagt in en bild i mitt galleri nu med bara brudslöja. Innan hade jag tänkt mig en rundbundenbukett med gräddfärgade rosor och vaxblommor..
    Är riktigt nöjd med väskorna!

    Selma2010: Har du några tips om vad man skall göra i NYC?

  • Mamli

    Oh, jag är med en vinterbrud. den 12 december ska vi gifta oss i kyrkan ute på landet där jag växt upp. ska ha marsaller och ljus överallt.

    ska ni ha nån kappa över klänningen? Hittar ingen sån de är så fina.

  • linvinter

    Teapot: It's a go med brudslöjan? Hihi, hänger inte med helt...måste vara för att det är söndag.

    Mamli: Jag tänke jag skulle ha en kappa, fast bara så de täcker rumpan. Antar du tänkte dig en hellång?

  • Teapot

    linvinter, jag precis, kör på med brudslöja det blir väldigt fint!

    Mamli, välkommen Jag har nog inte tänkt kappa utan mer cape/jacka/bolero. Fast vet ju inte riktigt än vad jag vill ha, så får fortsätta titta runt!

Svar på tråden Vinterbrudar