• T0612

    Vinterbrudar

    Här hoppar vi över från den gamla tråden "vi som gifter oss i december 2009" och tar in alla vinter brudar istället =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-27 19:33
    NOVEMBER
    14: 14e november, Borlänge. Mrsstumpan, Göteborg

    DECEMBER
    05: T0612, Göteborg,
    December 2009, Sthlm,
    linvinter, Göteborg
    12: Bittesös, Sorunda (Nynäshamn)
    19: Emmibob, Hotagen (Jämtland),
    DCL, Norrköping
    31: Teapot, Göteborg

    JANUARI
    02: Allez, Karlstad,
    JennyE82, Ljusdal
    09: Ninni84r (Halmstad, Öjasjön)
    23: Mariavw81 (Smådalarö Gård, söder om Stockholm)

    FEBRUARI
    13: Elbe, Umeå
    20: Selma2010, Övik (datum inte helt spikat)
    20: Nima2, Upplands Väsby (Norr om Stockholm)

  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • Mariavw81

    Selma2010- jag röstar också på den med brodyren om du inte tar din mammas klänning.

    Själv skall jag börja ut och kolla på klänningar i nästa vecka, det känns väldigt roligt. Min M2B undrar om det enda jag tänkter på är bröllop, under vår middag igår ringde både vigselförrättaren och fotografen som vi tänkte använda oss av.
    Hoppas att det lugnar ner sig en stund snart.
    Denna vecka har verkligen allt hänt, bokat bröllopsresan m.m.

  • Selma2010

    Mariavw81, bra! behöver röster på den så blir beslutet lättare

    Mrsstumpan, verkar som att vi ska göra våra resor "skavfötters" . Vi åker i mars, blir borta i princip hela mars. Vi har boende i Sydney och Mellbourne så det är otroligt skönt. I övrigt tänkte vi boka de lite lyxigare nätterna då det låter som att det brukar bli fullbokat ganska snabbt. Jag har fått mycket tips från myplanet.se . Lonely Planet bok är ju dessutom alltid ens bibel när vi är ute och reser. Vi vill vara så fria som möjligt men ändå inte missa något, svår balansgång! Tror vi bokar inrikesflygen innan också så vi kommer nog ha 3 hållpunkter och resten fritt (2 inrikesflyg samt lyxhotell)

    Perfekt att ni åker innan oss, då kan vi få alla superbra tips!

  • Teapot

    Selma, här har det hänt saker märker jag Jag röstar på den första, lite enklare klänningen. Fast båda var verkligen fina! Och är det er kyrka du har bild på? Ser så himla fint ut!!

    December, härligt att ni ska bli äkta makar! Och på ett sätt som gör att ni kan må bra, tummen upp för er

  • akms
    Selma2010 skrev 2009-06-12 08:42:56 följande:
    Har varit lite inaktiv senaste tiden här men inte glömt er, läser allt varje dag! Har hänt en del, - Kyrka bokad- Budget klar- Inbjudningskort har fått ett första utkast som känns bra- Gästlistan har kapats så vi nu ryms i lokalen vi vill ha- Sambons smoking är köpt- Jag har hittat 2 drömklänningar i totalt olika stil, beslutsångest!! (men ska prova mammas klänning om några helger, hoppas mest på den)- Skickat efter tiara från e-bay, jättefin- Tärnor, marsalkar, värdpar, brudnäbbar och toasmaster tillfrågade och alla superglada- Fått beviljat semester 4v i mars så bröllopsresan undersöks, fått massa förslag så nu bara boka snart (bästa av allt!)Säker en massa som jag glömt så säkert är fixat men viktigast nu är att få klart med lokal men lite svårt då vi gifter oss 55 mil bort.
    Oj så mycket ni hunnit göra redan! Vi måste vara helt efter för vi har bara skrivit ner vilka vi ska bjuda och bestämt oss för en speciell kyrka

    Nu får jag öka tempot lite på planeringen märker jag!
  • Selma2010

    Teapot, ja det är kyrkan, den är helt fantastisk, har faktiskt blivit utsedd till Sveriges vackraste kyrka (för typ 10 år sedan) och extra roligt att den är "hem"-kyrkan.

    akms, ja, när jag börja tänka efter ar vi hunnit med en del. Känns inte som vi lagt ner så mycket energi ännu men händer saker hela tiden ändå "bara" 8 månader kvar nu säger de i bröllopsbutiken, blir ju stressad av det! Detaljerna tar vi nog dock tag i till hösten.

  • akms

    Ni som åker på bröllopsresan dagen efter, vilken tid tänker ni er att festen är slut? eller när tänker ni åka ifrån festen?

    Vi åker till krabi dagen efter så vi har inte lust att partaja hela långa natten precis så vi vill inte "lura" folk så de tror det ska vara big party, när vi mer tänker att vi vill hålla på till 22.00 max hihi.

  • T0612

    vilken tid åker ni dagen efter? vårt flyg till london går 10.30

Svar på tråden Vinterbrudar