• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Snorkfröken77

    Blomman - Hoppas verkligen det går vägen! Jag kommer hålla tummarna hårt! Har du känt några symptom?

  • passionsblomman

    Nä, inte anat än lite känningar i magen som dragningar och lits stickande känsla, sådär som inför mens, men som precis likaväl kan vara tvärtom. Mest att "något" pågår.

    Helt nollställt hur det ligger till.

    Fast min första graviditet var det inte annat än att det kändes som att jag skulle ha mens när som helst, bara det att den aldrig kom.

    Lite illa har jag mått ett par nätter, men det skyller jag på sömnbrist för att jag har så mycket som snurrar i min skalle, samtidisgt som skatorna väcker mig kl 4 när de börjar slåss med trastarna om körsbären i mina körsbärsträd...


    Snorkfröken77 skrev 2009-07-17 13:51:36 följande:
    Blomman - Hoppas verkligen det går vägen! Jag kommer hålla tummarna hårt! Har du känt några symptom?
  • Oupsie
    passionsblomman skrev 2009-07-17 11:37:07 följande:
    Skeden i blöjan garvade jag högt åt! Tur det inte var en gaffel!
    Ja, verkligen

    Vi hade besök av min mans syskonbarn igår. Jag förstår att det kan hända lite märkliga saker när barnen är igång och man kan ju inte se vad de gör hela tiden... När de åkte hem på kvällen sa min svärmor till oss: "Ja, och efter det här besöket så kommer det väl inte bli några fler barnbarn på ett bra tag..."

    MSW
    Spännande med gravtest. Hoppas att ni får det resultat som ni önskar

    Passionsblomman
    Gud vad spännande! Inte konstigt att du har svårt att sova

    Snorkfröken
    Fler väskor? Skulle verkligen vilja se alla dina väskor. Det måste vara en samling utöver det vanliga:-O

    Tinga
    Vad jobbigt att de inte har kommit på varför han kräks så mycket. Hoppas att gastroläkaren kan komma på en lösning.
  • viktualia

    Passionsblomman - det är ju rafflande spännande.... hm.. jag lämnar ju internetvärlden imorgon och återkommer inte förrän om en vecka... kommer bli tungt att läsa ikapp och hu så nyfiket!

    Själv - just nu verkar jag köra nåt slags varannan morgon spy-race. Dagar som börjat över toan är inte dagar när kraften är vad den borde. Just nu är jag helt matt efter att fixat och donat en del mitt på dagen. Nu skulle jag behöva ta tag i packningen.. men njaaaaa... snark.....

  • passionsblomman

    Ääääk, det där illamåendet saknar man ju inte precis.
    Som tur var-i just det avseendet så var jag sjukskriven under min graviditet, vilket innebar att jag åtminstone kunde ligga kvar och ynka och inte behöva sätta mig på en skumpig buss i 45 minuter, vilket annars hör till vardagen.

    Och spänningen ja, den är oliiiiidlig.

    Läsa ikapp en vecka i den här tråden? nej det går inte. Jag har givit upp det och hoppar in typ där det går när jag kan, annars hinner jag BARA läsa den här hela den dagen...

  • snaily

    Halloj i solen

    BS, har ni lika fint väder som vi? *antar helt fräckt att resten av landet SÅKLART inte har lika fint som vi på öarna * Inte ett moln, så långt ögat kan nå... osv...

    Tinga, vad BRA att alla värden såg bra ut, men SKIT att man inte kunnat hitta någon orsak till kräkningarna! Undrar om man gör gastroskopier på så små barn...? Hoppas nästa läkare kan hjälpa!

    Kramar till alla stackars illamående! (fast säger som Nenne, jag tar det gärna om jag får hela graviditeten på köpet )

    Ego-ego:
    Stranden idag igen, hade en hur lång strandremsa som helst för oss själva, skönt! Om bad tycker Korven INTE!!! Idag slapp han men igår bar vi ut honom i vattnet så han skulle få svalka sig lite. Han simmar jättebra men ser fruktansvärt olycklig ut när han blir blöt... som sagt, som en katt.

    Efter stranden åkte vi till en superbra fiskbutik vid havet och handlade räkor, varmrökt citronpepparlax, rökta grönmusslor, rökta flundror och aioli. Blir en fiskig middag ikväll med andra ord!

    Har anmält Korven till en utställning i slutet av sommaren, mest på skoj för han är ju så liten, men kul att träffa en massa andra hundar av samma korvtyp!

    Idag har jag tagit första (halva) Pergotabletten! Lite läskigt att knapra hormoner men spännande... Kör samtidigt en kur Dalacin mot den där vaginosen som jag tjatade om för ett bra tag sen - det blev tillfälligt bra med bara Lactal men sen verkar det vilja komma tillbaka, så det är nog lika bra att antibiotikabehandla.

    Nu håller Korven på att äta upp vår kylväska

  • viktualia

    aaaa årets skummaste telefonsamtal har just utspelat sig... svärmor ringde och maken är inte hemma. Jag pratade med henne en bra stund.. men jag vet ärligt talat inte om maken berättat att vi väntar barn.. alltså fick jag passa vad jag kläckte ur mig... uuuuu vilken skum känsla.... särskilt som vi pratade om hennes nyblivna barnbarn som idag är 15 dagar gammal.....

    (och precis HÄR kom maken hem och näpp.. inte har han sagt nåt till sina föräldrar inte... )

    TUR att jag mörkade alltihop!

  • MSW

    slänger bara in ett snabbt meddelande!
    Är lite väl spännande med (spök)symptomen, då vi som sagt går på minipiller och har en (halv)planerad operation att "se fram emot" till hösten.. Så det skulle juh verkligen inte vara planerat! Och jag TROR inte att det är ngt utan vi vill mest testa för att kunna släppa det hela.. SÅ jag hoppas att passionsblomman får stå för plusandet! Jaja, får testen på måndag och testar måndag-tisdag!

    Nu ska vi försöka ta reda på om A kan tänkas "klara" att vara hemma med pappa om jag ska åka och handla!

    TREVLIG HELG!

    Vickan lycka till i skogen! Hoppas frisk skogsluft gör susen för illamåendet!

  • Lapinette

    Kram från SF! Solen skiner och vi har sovit i 12 timmar och haft härlig morgon-spontan-sex . Snart frukost och sen ned Fishermans Warf och alla andra turister. Imorgon blir det guidad tur med min kompis (den ena för den andra barndomsvännen ... som han är gift med är i Sthlm). Han ska visa oss allt som är värt att ses i området med bil.

    Håller tummarna för alla som försöker och mår illa och har barn som matvägrar.

    KRAM

Svar på tråden Livets stora och små frågor