• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

    Jag kanske ska döpa Televinken till Kevin då bara för att få vara först och ensammast i tråden.

  • Piggelin1

    Telis - jag tycker att Televinken ska få heta Televinken!! Det blir h*n definitivt också först i tråden om att heta!!

  • MSW

    BF-lista
    Koko 30/8 2009
    Frejis 13/10 2009
    Ore 15/11 2009
    BS 16/1 2010
    Telis 23/1 2010
    Vickan 22/2 2010
    Liten
    Mugglan
    (rätt ska vara rätt!)

    Livia: 061116
    Piggelin:s A 071116
    Conny: 080116
    MSW:s A 080827

    Då är juh Conny och A lika gammla (enligt året de är födda) känns juh som conny är mycket större(äldre)! Fast det är han juh förstås ännu så länge... Dessutom tycker jag att ditt BF är väldigt bra.. (A var uträknad 31:e)

    A har sagt mpa (lampa)och ej (hej).. sen säger han juh massvis av saker som låter som ord.. Men de "menar" han juh inte.. typ mamma.. Han härmar också vad mormors&morfars hund säger.. (nog det han säger oftast av "sina ord", men de andra kommer ibland..)

  • Ore

    Gaaaah, kommer aldrig komma från jobbet idag!!! Det ringer ju bara hela jäkla tiden, så jag hinner aldrig göra något... Kanske skulle sätta telefonen på "har gått på semester"-läge och fixa resten???

  • snaily

    Tittar ut från under deppmanteln, som inte är SÅ tung längre, känns mer som en ganska lätt fleecefilt ungefär...

    Ore, tycker jag gott du kan göra!
    Grattis till dig och alla andra semesterfirare! Skönt att ha allt framför sig, blir lite avis, fast jag har ändå hela Ö-semestern kvar så ska inte klaga. Har beställt fint väder tills dess också!

    AM grattis i efterskott!! Skräcködla tror jag inte du blir förrän tidigast om tjugo-tretti år sådär...

    Tinga, kul med lite viktuppgång, och hoppas verkligen kräkningarna avtar så ni kommer iväg på er resa!!

    Kåta Gun är ännu en favorit!

    Vi är nyss tillbaka från vår lilla skärgårdstur, det regnade en del men inte SÅÅ farligt ändå. Som värst när vi skulle cykla hem från restaurangen igår kväll, blött blött. Korven fick följa med på restaurang (inne) igår kväll och sov lika snällt i knät som vanligt. Idag gick vi på långpromenad på ön genom blöt skog och över vidsträckta klippor, jättevackert var det! Imorgon blir det en ny båttur till en ny ö, ska åka på det årliga besöket till makens mamma.

    Här spottas det mer nu och tanten spås komma imorgon kväll ungefär kl 20.14. Anledningen till att jag säger att det är kört redan när jag ser den första ljusbruna droppen är - förutom att jag bara VET det - att det följer exakt samma mönster varje månad, och något annat än skengravidsymptom (inbillat illamående ) har jag inte heller haft. Så nu försöker jag ladda inför nästa cykel då det ska knapras Pergo minsann!!

  • snaily

    Telis - i så fall tycker jag ni ska stava såhär: Ceween. Eller Cäween. Eller Cevyn. Eller Kävvinn.

  • nennesjuttioåtta

    Nu stämplar jag ut.
    Men vi hörs nog om några dagar igen. Hur som helst, massor av kramar till er!!!!!!!!!!!!!!

  • Ore

    Ja, Kävvinn!!! (Ska man inte stava som det låter???)

    Tror att mitt telefonproblem löste sig självt - alla andra gick hem....?!!!

  • viktualia

    gick ni ner i fredagsdvala allihop?!? trevligt i så fall!

    själv har jag druckit alkofri öl och ätit makens supergoda hemgjorda hamburgare som firande av att semestern är här!

Svar på tråden Livets stora och små frågor