• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

    EA: glömde gratta till en schysst löneförhöjning! Alltid härligt med flis (var nära att det blev fis här ).

    Telis: inga spottings än el varför undrar du?

  • BrudSommar2006

    Telis, usch ja, nyårsafton vore jobbigt! Fast jag står ut med det mesta utom skottdagen och det är ju inte aktuellt i det här fallet. Tänk att bara få ha sin riktiga födelsedag ibland.

    Är inte januari mitt i virustider förresten?

  • MSW

    Tinga: Huset ser riktigt fint ut! Och låter som ändringarna blir super bra också!
    När får ni tillträde till det?

  • Ore

    Hej hej!

    Tittar in och gratulerar till bekräftade graviditeter (BS), trilling-eskimåer (Telis), massa äggblåsor hos ruvare (Nenne), löneförhöjningar (EA) och garderobsfynd (Kängu).

    Mindre kul med svindyra bilräkningar (Izzie), illamående (BS) och vad det nu var mer.

    Trodde verkligen att de skulle ha internet på seminariet, men då verkade man behöva krångla med inloggningar och tjafs, och eftersom alla andra tycktes klara sig utan dator så fick jag också göra det...

    Nä, åter till arbetet. Adrenalinskjuts tack vare irritation på chefens chef, samtidigt som han ÄR chef och det är bara för mig att göra det på hans sätt, och sedan ska han få f_n om han klagar på att jag inte hinner göra lika mycket... (Jag ska ju hinna göra allt OCH hinna redovisa på sjutton olika ställen vad jag gjort, varför, varför det funkade eller inte och helst ska jag gissa rätt på när i helsike jag har det klart också, innan jag ens vet när jag hinner börja med skiten...)

    Puh, några svordomar senare känns det litet bättre. Får väl börja beta av litet grejer dock...

  • muggles

    Imorse var jag inbokad på ett frukostseminarium med titeln "Du kan bli en minneskonstnär" - det var bara det att höll på att glömma att gå dit. Är inte det humor?! Tur att min mobil håller ordning på mig... Det var jätteintressant! Fick lära mig ett knep för att komma ihåg en massa saker som hör ihop (tex planetsystemet), kan användas när man tex ska dra en presentation/seminarium. Asbra för mig.

  • muggles

    Nu fick jag en hemnet-länk av maken; en 3:a i vår brf som har samma utgångspris som vad vi betalade för vår lgh, så då borde ju vår vara värd mer. Vi har dessutom i princip alla tillval man kan ha (vilket inte dessa hade). Ngt som alltid förvånar mig - på fotona ser man att duschväggarna inte blivit rengjorda på ett bra tag - de ser riktigt äckliga ut liksom silikonfogarna vid golvet. Varför gör man inte rent en sådan grej inför fotografering?! Allt annat fixas till - ljus som brinner, blommor mm. Men just duschen och balkongen verkar folk glömma. Det är ju minst lika viktigt tycker jag, el viktigare än blomvaser och nybakade bullar.

  • fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-05-14 13:00:04 följande:
    Jag bytte gravidkalendersajt och fick den 16:e januari istället för den 19:e. Ska googla lite till och se om jag kan få ner det ännu mer. Snart kanske jag har beräknat datum imorgon, det vore mer lämpligt så har man det gjort!FruLLan, när är läkarbesöket? Stackare som har så ont.
    Haha, BS - du är jätterolig!

    Vi har ägnat en timma (!) åt att få i Livia 5 ml Kåvepenin. Hon vann, dvs det gick inte. En dos spottades ut på kläderna, en dos kräktes ut på golvet, en dos dracks tveksamt hälften av och resten vägrades. HUR gör man? (vi har testat att blanda ut med yoghurt, resp juice också. Funkar inte.)

    Hon har öroninflammation.
  • muggles

    AM: blanda ut i jordgubbsglass el ngt annat smarrigt? El i tinade hallon från frysen?

Svar på tråden Livets stora och små frågor